AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #21 Skrevet 21. oktober 2022 7000 i strøm etter støtte? Da er det noe som er veldig galt med mindre dere har en dyr hytte. I en vanlig husholdning er ikke dette mulig! Anonymkode: 6418a...b43 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #22 Skrevet 21. oktober 2022 Det er klart at man kan orke å jobbe intens i en begrenset periode. Men det virker ikke som om det vil løse problemet ditt på sikt? En mnd med litt høyere inntekt vil ikke gjøre det store utslaget tenker jeg. Jobber du vanligvis 100%? Anonymkode: a6290...fad
Diverse Skrevet 21. oktober 2022 #23 Skrevet 21. oktober 2022 Har du jobbet natt før? Det er belastende på en annen måte enn dagarbeid, og jeg tror ikke det er gjennomførbart å jobbe hver natt i 4 uker. Du kommer til å kjøre deg selv altfor hardt og når du først har gått på en smell er veien tilbake lang. Skjønner at pengene frister, men det opplegget du skisserer er ikke realistisk.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #24 Skrevet 21. oktober 2022 Det er flere bransjer det ikke er uvanlig med 70-80 timers uke, men dette er da stort sett på dag og tidlig kveld (f. eks. 07-22 om dagene), på natt er det nok litt tøffere. Pass på at du ikke brenner deg helt ut. Anonymkode: c1995...e01
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #25 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Du kan i praksis jobbe døgnet rundt med tre forskjellige arbeidsgivere. Anonymkode: 60bf0...eb9 Det var det jeg mente. Anonymkode: f3955...d85
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #26 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan gå helt fint det🙂. Jeg er vant til å jobbe hver dag i 12 uker i strekk, 10-12 t hver dag. Det blir en vanesak. Anonymkode: 60bf0...eb9 Dette høres ut som skiftarbeid hvor du har helt fri en (lang) periode etterpå? I så fall et det temmelig annerledes enn å jobbe seg i hjel i en periode, for så å jobbe 100% etterpå 🙃 Anonymkode: f3955...d85 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #27 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg jobber endel med folk som er oppe i 70-80 timer pr uke. La meg bare si at de ikke er drømmekollegaer, og at mange bærer preg av å være slitne. Flere av dem har også gått på en smell etter en stund. Det første jeg tenker på er forsvarlighet. Og det løpet du har lagt opp til her høres uforsvarlig ut, i alle fall når du har to barn som også kommer til å kreve sitt. Anonymkode: 04d80...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #28 Skrevet 21. oktober 2022 Du har antageligvis opplysningsplikt ovenfor arbeidsgiver dersom du tar deg annet arbeid (sjekk arbeidsavtalen eller personalreglementet, som du sikkert fikk utlevert eller link til da du ble ansatt) Detsom du tar annet arbeid uten å opplyse arbeidsgiver om dette er det nok altså brudd på reglementet, og siden du er tilkallingsvikar (?) så er veien kort for å ikke få noen vakter igjen der du jobber nå. Arbeidsgiver har liten nytte av en ansatt som hangler på jobb av søvnmangel og utslitthet, og sjansen for at du møter veggen og blir sykmeldt er også stor. Summa summarum er dette en veldig dårlig og særdeles kortsiktig løsning (hvordan skal du forsørge familien dersom du går på en smell og blir sykmeldt, i og med at du kun er vikar?) En langt bedre og langsiktig løsning er å se på hvor dere kan kutte i utgiftene her og nå, og skaffe deg en ny bedre betalt jobb eller videreutdanne deg på kveldstid slik at du kvalifiserer til en bedre betalt fast 100% stilling. Anonymkode: cf652...a1c 2
døgnflue Skrevet 21. oktober 2022 #29 Skrevet 21. oktober 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Tenker å jobbe hver dag i fire uker 10 til 12 timersvakter, deretter ta noen få vakter i 2 uker, så pån igjen i 4 uker. Har tidligere jobber 7 timersvakter hver dag. Dette blir 3 forskjellige arbeidsplasser i 3 forskjellige kommunner og alt er vikararbeid. Noen som har jobbet slik og kan fortelle positive sider, og negative sider, blir jo rundt 300 timer på fire uker. Det blir arbeid om natta bare (ikke hvilende). Arbeidsplassene vet heller ikke at jeg har tenkt å jobbe på den måten.. men jeg vet jeg takler å jobbe mye, har ikke en gang råd til gode arbeidssko med normal lønn så jeg tenker mest på penger. Anonymkode: cbdc4...2c5 Jeg ville har prøvd og lage en plan på hvordan bruke pengene til å få en annen form for inntekt som gjør at ikke må jobbe denne arbeidsmengden i alt for lang tid. Bedre også og jobb for et mål og sette en grense med en plan en at det er fri flyt. Synes også det er postiv og jobbe så mye da jeg var deprimert da ga jobb mye energi og alt annet trakk energi så da passet det veldig bra, men jeg trakk det for langt. Hadde holdt med 1 år på penge fronten men jeg bare gunnet på videre. Det som er negativt er at selv om kroppen og mentalle skulle tåle den mengden med timer og arbeid så står du på en måte stille i livet. Selv om du har fått mer penger så har du ikke hatt tid til å vedlikeholde eller utvikle bedre sosialt miljø venner/familie/kjærligheten eller jobbe med deg selv. Som mange nevner har du også en veldig høy sjanse for at du til slutt treffer veggen det kan skje i kropp eller hode. For min del ble det hode som bikket siden jeg ungikk og jobbe med problemet. Men kroppen tålte det fint i 3år. Det skjedde med at det ikke var tilgjenglig jobb i en periode også var jeg tvunget til å være hjemme og da bare smalt det i hode med alt og enda mer en før. Fikk fikset det til slutt men ble en mye større jobb en om jeg hadde tatt litt mer tid til meg selv en og gjemme meg på jobb... Det tror jeg det er flere som hadde slitt med om hele livet ditt er jobb også er det plutslig ut av det blå ikke behov for deg i en periode, da får du mange spørsmål til deg selv hva skal du gjøre nå. Så føler livet er bedre da arbeidstid og fritid har en sun fordeling. Men ja har du en drøm eller et mål så synnes jeg det er helt inna for og jobbe seg frem til det også slutte etter det er oppnådd.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #30 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det som er, er at jeg føler jeg er på vei mot veggen med den inntekten jeg har.. jeg har også en mann som tjener ca 30 i mnd etter skatt, men problemet er at vi har så mye fast å betale, og ingenting er eksklusivt! Vi har et kjedelig liv, betaler 2 barnehageplasser (vi har 2 små), reiser aldri fordi vi har ikke råd. En svipp til Sverige på dagstur er det lengste. Nå fikk vi strømregning på 7000 etter fratrekk, vi har forsikringer osv... går noe i stykker må vi snu på hver krone.. Og jeg har mast på mannen min om å selge den ene bilen vi har i over et år. Den står bare å ruster å må repareres, så nå droter jeg i samlivet å vil heller jobbe på for at barna skal ha det bedre. Kanskje jeg får begynt å spare penger til de, eller nedbetale gjeld fortere hvis jeg jobber så mye! Anonymkode: cbdc4...2c5 Dette går ikke med små barn. Hva med å jobbe noe ekstra men ikke så mye? Anonymkode: 77ced...2f0 1
Embla Othea Skrevet 21. oktober 2022 #31 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Aner du hvor belastende det er å jobbe natt? Det er en grunn til at det er så godt betalt. Endret 21. oktober 2022 av Embla Othea 1
Taluno Skrevet 21. oktober 2022 #32 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det som er, er at jeg føler jeg er på vei mot veggen med den inntekten jeg har.. jeg har også en mann som tjener ca 30 i mnd etter skatt, men problemet er at vi har så mye fast å betale, og ingenting er eksklusivt! Vi har et kjedelig liv, betaler 2 barnehageplasser (vi har 2 små), reiser aldri fordi vi har ikke råd. En svipp til Sverige på dagstur er det lengste. Nå fikk vi strømregning på 7000 etter fratrekk, vi har forsikringer osv... går noe i stykker må vi snu på hver krone.. Og jeg har mast på mannen min om å selge den ene bilen vi har i over et år. Den står bare å ruster å må repareres, så nå droter jeg i samlivet å vil heller jobbe på for at barna skal ha det bedre. Kanskje jeg får begynt å spare penger til de, eller nedbetale gjeld fortere hvis jeg jobber så mye! Anonymkode: cbdc4...2c5 Hvordan blir økonomien deres om du blir sykemeldt og går ned til 60 % inntekt? For det kan fort bli realiteten når du jobber mer enn 200 % stilling. Og hva mener du med at barna får det bedre? At de slipper samvær med mor, og heller får materielle goder? Er det egentlig så mye bedre for dem? Hvor mye ansvar tar far i huset fra før, og er han klar for å omtrent leve som alenefar? AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du må ha fri 11 timer mellom hvert skift ifg arbeidsmiljøloven Anonymkode: a4591...02c Nei, AML er kun for hvert enkelt arbeidsforhold, altså regulerer den kun arbeidstid/hviletid mellom vakter hos samme arbeidsgiver. Men så er spørsmålet hva TS jobber med, og om det faktisk er forsvarlig jobbe så mye. For i en del jobber så vil det å være sliten/trøtt kunne medføre fare for liv og helse, og eventuelt brudd på bestemmelser om føring av maskiner. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan gå helt fint det🙂. Jeg er vant til å jobbe hver dag i 12 uker i strekk, 10-12 t hver dag. Det blir en vanesak. Anonymkode: 60bf0...eb9 Og ukene mellom, hvor mange vakter jobber du da? Og hvor mange uker er det mellom de 12 ukene? Diverse skrev (1 time siden): Har du jobbet natt før? Det er belastende på en annen måte enn dagarbeid, og jeg tror ikke det er gjennomførbart å jobbe hver natt i 4 uker. Du kommer til å kjøre deg selv altfor hardt og når du først har gått på en smell er veien tilbake lang. Skjønner at pengene frister, men det opplegget du skisserer er ikke realistisk. Jeg er helt enig i at det TS skisserer er urealistisk og hun risikerer gå på en smell. Men det er absolutt gjennomførbart med 4 uker nattevakter i strekk. Jeg jobbet kun nattevakter i lang periode. Normalt en uke av og en uke på, men i perioder var det 3-4 uker i strekk. Vel og merke var jeg i starten av 20årene, uten forpliktelser i hjemmet, og fikk veldig godt overtidsbetalt for det. Og vaktene var kun 8 timer.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #33 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): skulle gjerne hatt den muligheten ts, er dessverre blitt ufør på minstesats, har måttet ty til donasjoner på onlyfans for og få endene til og møtes.. Anonymkode: d0c8c...de2 😔❤❤ det er en jævlig tid vi er i... Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #34 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det kan gå helt fint det🙂. Jeg er vant til å jobbe hver dag i 12 uker i strekk, 10-12 t hver dag. Det blir en vanesak. Anonymkode: 60bf0...eb9 Hva slags yrke er dette? Jeg tenker også det blir en vanesak, men siden jeg har to små kan jeg kun arbeide på denne måten om natta og når jeg sover så er de i bhg, og skole når den tid kommer. Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #35 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men hadde jeg vært deg så ville jeg puttet inn en skikkelig innsats nå og spart opp penger. Anonymkode: d0c8c...de2 Det er det jeg skal med å jobbe tre steder, da får ikke nok vakter der jeg er nå og innsatsen er på topp Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #36 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 7000 i strøm etter støtte? Da er det noe som er veldig galt med mindre dere har en dyr hytte. I en vanlig husholdning er ikke dette mulig! Anonymkode: 6418a...b43 Jo det fikk vi! Vi har et gammelt, kaldt hus. Vi fyrer også med ved, slått av varmekabler... bruker ikke tørketrommel, kun en gang siden i fjor vinter .. vi har ikke elbil som tar strøm heller, så dette er mulig. har lest om folk som får mellom 10 og 18 i en vanlig husholdning. Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #37 Skrevet 21. oktober 2022 Det kommer til å slite deg totalt ut, og med småbarn så blir det nok uholdbart. Jobbe natt 10-12 timer er ikke som å jobbe dag 10-12 timer. Anonymkode: bfeba...2c7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #38 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er klart at man kan orke å jobbe intens i en begrenset periode. Men det virker ikke som om det vil løse problemet ditt på sikt? En mnd med litt høyere inntekt vil ikke gjøre det store utslaget tenker jeg. Jobber du vanligvis 100%? Anonymkode: a6290...fad Det her måtte jeg jo så klart fortsatt med, ikke bare for en mnd. Men tenker å jobbe 4 uker, ta 2 rolige uker, så fire harde igjen i lang tid, minst et år så vi får en god buffer i tillegg. Slik vil det løse økonomiske problemer. Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #39 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er flere bransjer det ikke er uvanlig med 70-80 timers uke, men dette er da stort sett på dag og tidlig kveld (f. eks. 07-22 om dagene), på natt er det nok litt tøffere. Pass på at du ikke brenner deg helt ut. Anonymkode: c1995...e01 Takk for svar Anonymkode: cbdc4...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #40 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er det jeg skal med å jobbe tre steder, da får ikke nok vakter der jeg er nå og innsatsen er på topp Anonymkode: cbdc4...2c5 Når planlegger du å sove? Anonymkode: 0d0c3...dba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå