Gå til innhold

Jobbe fra 70 til ca 84 timer pr uke (avhengig av lengde på vakta), noen som har jobbet slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å jobbe hver dag i fire uker 10 til 12 timersvakter, deretter ta noen få vakter i 2 uker, så pån igjen i 4 uker. Har tidligere jobber 7 timersvakter hver dag. Dette blir 3 forskjellige arbeidsplasser i 3 forskjellige kommunner og alt er vikararbeid. Noen som har jobbet slik og kan fortelle positive sider, og negative sider, blir jo rundt 300 timer på fire uker. Det blir arbeid om natta bare (ikke hvilende). Arbeidsplassene vet heller ikke at jeg har tenkt å jobbe på den måten.. men jeg vet jeg takler å jobbe mye, har ikke en gang råd til gode arbeidssko med normal lønn så jeg tenker mest på penger. 

Anonymkode: cbdc4...2c5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Positive sider: Heftig inntekt
Negative sider: Særdeles stor sjanse for at du møter veggen og krasjer innen kort tid

Anonymkode: 30380...475

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Negative sider: Særdeles stor sjanse for at du møter veggen og krasjer innen kort tid

Enig i dette.

Vil i tillegg legge til et spørsmål om det er forsvarlig med den arbeidsmengden  overfor arbeidsgiverne dine og arbeidsoppgavene (ansvaret) du er satt til å gjøre? Har du ansvar for mennesker eller kritiske prosesser i arbeidet du skal utføre?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det som er, er at jeg føler jeg er på vei mot veggen med den inntekten jeg har.. jeg har også en mann som tjener ca 30 i mnd etter skatt, men problemet er at vi har så mye fast å betale, og ingenting er eksklusivt! Vi har et kjedelig liv, betaler 2 barnehageplasser (vi har 2 små), reiser aldri fordi vi har ikke råd. En svipp til Sverige på dagstur er det lengste. Nå fikk vi strømregning på 7000 etter fratrekk, vi har forsikringer osv... går noe i stykker må vi snu på hver krone.. Og jeg har mast på mannen min om å selge den ene bilen vi har i over et år. Den står bare å ruster å må repareres, så nå droter jeg i samlivet å vil heller jobbe på for at barna skal ha det bedre. Kanskje jeg får begynt å spare penger til de, eller nedbetale gjeld fortere hvis jeg jobber så mye! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er, er at jeg føler jeg er på vei mot veggen med den inntekten jeg har.. jeg har også en mann som tjener ca 30 i mnd etter skatt, men problemet er at vi har så mye fast å betale, og ingenting er eksklusivt! Vi har et kjedelig liv, betaler 2 barnehageplasser (vi har 2 små), reiser aldri fordi vi har ikke råd. En svipp til Sverige på dagstur er det lengste. Nå fikk vi strømregning på 7000 etter fratrekk, vi har forsikringer osv... går noe i stykker må vi snu på hver krone.. Og jeg har mast på mannen min om å selge den ene bilen vi har i over et år. Den står bare å ruster å må repareres, så nå droter jeg i samlivet å vil heller jobbe på for at barna skal ha det bedre. Kanskje jeg får begynt å spare penger til de, eller nedbetale gjeld fortere hvis jeg jobber så mye! 

Du kan jo jobbe mer uten å jobbe så mye som du skisserer i startinnlegget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tenker å jobbe hver dag i fire uker 10 til 12 timersvakter, deretter ta noen få vakter i 2 uker, så pån igjen i 4 uker. Har tidligere jobber 7 timersvakter hver dag. Dette blir 3 forskjellige arbeidsplasser i 3 forskjellige kommunner og alt er vikararbeid. Noen som har jobbet slik og kan fortelle positive sider, og negative sider, blir jo rundt 300 timer på fire uker. Det blir arbeid om natta bare (ikke hvilende). Arbeidsplassene vet heller ikke at jeg har tenkt å jobbe på den måten.. men jeg vet jeg takler å jobbe mye, har ikke en gang råd til gode arbeidssko med normal lønn så jeg tenker mest på penger. 

Du må ha fri 11 timer mellom hvert skift ifg arbeidsmiljøloven

Anonymkode: a4591...02c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva tenker du på? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det skal gå det!

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Norsk er ikke mitt orginale språk.. men forstår jeg deg rett, mener du jobbe mer enn jeg gjør nå? Jeg jobber kjempe masse men ofte får jeg ikke nok vakter på et sted siden jeg er vikar, og deg er mye dag/aften som bare er 7 timers. Har snakket med 2 andre arbeidssteder om hvilken dager jeg kan jobbe, og det går opp i en lang periode fremover at jeg får til 7 dagersX4uker. De vet ikke at jeg har tenkt til dette. Med overtid er det kun lov å jobbe 200 timer ekstra pr år. Så hvis dette funker kan jeg søke nattjobb et sted til slik at det vil gå opp når det minker med ledige vakter på en av jobbene.. 

Håper noen har erfaring her 😊 eneste måten å kunne jobbe sykt mye på lovlig på tror jeg, uten å bli stoppet av overtidsgrensen

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du på? 

Hva var det du ikke forsto? Du kan ta på deg ekstravakter for å få inn mer inntekt, men du trenger ikke jobbe så mye som du skisserte først. 

Skrevet

skulle gjerne hatt den muligheten ts, er dessverre blitt ufør på minstesats, har måttet ty til donasjoner på onlyfans for og få endene til og møtes..

Anonymkode: d0c8c...de2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Men hadde jeg vært deg så ville jeg puttet inn en skikkelig innsats nå og spart opp penger.

Anonymkode: d0c8c...de2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du skal kombinere 300 arbeidstimder i måneden med å være mor til to barnehagebarn? Du har mast på mannen din om å selge bilen og det nekter han å gjøre. Er du sikker på at han er villig til å ta alt av husarbeid og stell av barn? For det er jo det han må om du skal jobbe 300 timer i måneden. 

Har selv vært oppe i det timetallet. Men da uten barn og i en jobb som nærmest kun krevde oppmøte og som hverken var slitsomt fysisk eller psykisk. Håper du har lignende jobber for det er den eneste måten å klare å jobbe så mye over tid. 

Anonymkode: 8c88f...9d2

• Liker 3
Skrevet

Jobbet 70t per uke en måned når koronaen sto på som verst. Samme arbeidsgiver men 2 ulike arbeidsplasser. Endte med kræsj en kveld jeg kom hjem fra jobb. Svimmel, diaré, oppkast, kvalme, migrene, muskelverk. Ble liggende i 5 dager uten mat før ting endelig begynte å bli bedre. Ingen korona, men kroppen som sa ifra. Skummelt.

Anonymkode: 34d59...84a

• Nyttig 1
Skrevet

Gjelder det når man jobber for ulike arbeidsgivere?

Anonymkode: f3955...d85

Skrevet

Han har 30 i måneden og du har..?

Kanskje dere skal se på kostnadsbildet og hva som evt kan reduseres der istedenfor at en eller begge av dere jobber dere i hjel. Det virker nemlig som en veldig kortsiktig løsning. Økonomien bli neppe sørlig mer lystig hvis en av dere blir sykemeldt.

• Liker 3
Skrevet

Bedre å jobbe 50-60 timer jevnt hver uke hele veien i stedet for av og på slik du tenker. Jeg har gjort det i over 10 år nå og det fungerer fint.

Anonymkode: 6cee1...fd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

7000 etter strømstøtte? Dere må jo gjøre noen tiltak der. Vi har enebolig på det dyre Østlandet og betalte 1800 kr nå sist etter strømstøtten. Vi er to voksne og et stort og et lite barn.

Anonymkode: 6cee1...fd2

Skrevet

Det kan gå helt fint det🙂.

Jeg er vant til å jobbe hver dag i 12 uker i strekk, 10-12 t hver dag. Det blir en vanesak.

Anonymkode: 60bf0...eb9

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Gjelder det når man jobber for ulike arbeidsgivere?

Nei. Du kan i praksis jobbe døgnet rundt med tre forskjellige arbeidsgivere.

Anonymkode: 60bf0...eb9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...