Gå til innhold

Samlivskurs eller terapi?

Anbefalte innlegg

Gjest Dollabolla
Skrevet

Jeg om min samboer har hatt mye motgang og krangler nå daglig så busta fyker. Dette går utover samliv, barn, jobb og humør.

Er det noen som vet hvor vi kan søke hjelp? Familievernkontoret er utelokket. Der har vi vært så mye pga en barnefordelingssak mellom meg og eksen. Orker ikke å prate om mine problemer og rette opp i dem der hvor jeg har så dårlige minner etter krangling med eksen.

Jeg vet det finnes noe som heter prep kurs ol.. Hvor finner man dette i Fredrikstad eller Sarpsborg området??

På forhånd - Takk for alle svar og råd/tips :klem:

Klemser fra Dollabolla ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her finner du Samlivssenteret på Modum Bad.

Det er de som har prep-kurs.

På nettsiden finner du en  fylkesvis oversikt  over prep-kurs.

har prøvd dette, har dere spesielle temaer eller prblemer er ikke dette stedet,det er mer på gennerell basis syns jeg, da er det nok familievernkontor som gjelder..men det er jo mange forskjellige terapeuter der vel ..

• 2 uker senere...
Skrevet

Samlivskurs (PREP) er av relativt generell karakter med fokus på kommunikasjon, forventninger, sex mm. Her vil dere få opplæring og trening i en del teknikker etc., men må jobbe mye selv uten direkte veiledning. Dette passer stort sett for par uten store problemer/konflikter. Hvis det er høyt konfliktnivå og/eller problemer som f.eks. utroskap, vold, rus etc. er det nok bedre å få hjelp av en familieterapeut, f.eks. ved familievernkontor. Hvis du har dårlige erfaringer med familievernkontoret, så kan dere eventuelt be om en annen terapeut, eller henvende dere til et annet kontor. Det er kontorer både i Fr.stad, Sarpsborg, Halden, Moss og Askim. Det er også en del private terapeuter, men av varierende kvalitet. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...