Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som renholder på en skole i 10 år. De siste 5 årene har vi halvert staben. Nå har vi hørt rykter om at fylkeskommunen vil bruke firma til å ta over renholdet på skolene. 

Det tror jeg ikke at jeg orker. Jeg har vært ansatt i ett renholdsfirma før, og det var ett helvete. 

Kjenner at jeg er lei for at nok en gang blir vi nedprioritert. Men det er heldigvis bare rykter...ennå 

Anonymkode: 73024...ed8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er forskjellen? Ved virksomhetsoverdragelse har du rett på å få med lønna di over

Anonymkode: 56374...ef9

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva er forskjellen? Ved virksomhetsoverdragelse har du rett på å få med lønna di over

Anonymkode: 56374...ef9

Neppe snakk om noen virksomhetsoverdragelse, hun jobber i fylkeskommunen.

Det er uansett stor forskjell på å jobbe i et firma som har fått oppdraget på anbud og som dermed skal skvise mest mulig ut av de ansatte på kortest mulig tid, og på å være en vanlig ansatt, en kollega i et arbeidsmiljø. Alle ansatte, inkludert renholderne, er likeverdige ansatte som bryr seg om arbeidsplassen sin. 

Anonymkode: 0b1ae...76c

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Neppe snakk om noen virksomhetsoverdragelse, hun jobber i fylkeskommunen.

Det er uansett stor forskjell på å jobbe i et firma som har fått oppdraget på anbud og som dermed skal skvise mest mulig ut av de ansatte på kortest mulig tid, og på å være en vanlig ansatt, en kollega i et arbeidsmiljø. Alle ansatte, inkludert renholderne, er likeverdige ansatte som bryr seg om arbeidsplassen sin. 

Anonymkode: 0b1ae...76c

Akkurat.

Jeg er kanskje gammeldags og jeg er stolt over jobben jeg gjør.

Men må jeg jobbe i ett firma så må jeg gjøre en dårligere jobb. 

Jobbet på hotell før i mange år. Ledelsen skulle spare på renhold og fikk inn ett firma. Vi ble igjen på hotellet, men ble ansatt i firmaet.  Jeg gikk hjem med dårlig samvittighet hver dag over jobbet jeg hadde gjort. Fikk ikke tid til å rengjøre skikkelig. Og jeg synes at hotell gjestene fortjener rene rom. Ble til slutt sykemeldt og sluttet etterpå 

Anonymkode: 73024...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...