AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har jobbet som renholder på en skole i 10 år. De siste 5 årene har vi halvert staben. Nå har vi hørt rykter om at fylkeskommunen vil bruke firma til å ta over renholdet på skolene. Det tror jeg ikke at jeg orker. Jeg har vært ansatt i ett renholdsfirma før, og det var ett helvete. Kjenner at jeg er lei for at nok en gang blir vi nedprioritert. Men det er heldigvis bare rykter...ennå Anonymkode: 73024...ed8 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Hva er forskjellen? Ved virksomhetsoverdragelse har du rett på å få med lønna di over Anonymkode: 56374...ef9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva er forskjellen? Ved virksomhetsoverdragelse har du rett på å få med lønna di over Anonymkode: 56374...ef9 Neppe snakk om noen virksomhetsoverdragelse, hun jobber i fylkeskommunen. Det er uansett stor forskjell på å jobbe i et firma som har fått oppdraget på anbud og som dermed skal skvise mest mulig ut av de ansatte på kortest mulig tid, og på å være en vanlig ansatt, en kollega i et arbeidsmiljø. Alle ansatte, inkludert renholderne, er likeverdige ansatte som bryr seg om arbeidsplassen sin. Anonymkode: 0b1ae...76c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Neppe snakk om noen virksomhetsoverdragelse, hun jobber i fylkeskommunen. Det er uansett stor forskjell på å jobbe i et firma som har fått oppdraget på anbud og som dermed skal skvise mest mulig ut av de ansatte på kortest mulig tid, og på å være en vanlig ansatt, en kollega i et arbeidsmiljø. Alle ansatte, inkludert renholderne, er likeverdige ansatte som bryr seg om arbeidsplassen sin. Anonymkode: 0b1ae...76c Akkurat. Jeg er kanskje gammeldags og jeg er stolt over jobben jeg gjør. Men må jeg jobbe i ett firma så må jeg gjøre en dårligere jobb. Jobbet på hotell før i mange år. Ledelsen skulle spare på renhold og fikk inn ett firma. Vi ble igjen på hotellet, men ble ansatt i firmaet. Jeg gikk hjem med dårlig samvittighet hver dag over jobbet jeg hadde gjort. Fikk ikke tid til å rengjøre skikkelig. Og jeg synes at hotell gjestene fortjener rene rom. Ble til slutt sykemeldt og sluttet etterpå Anonymkode: 73024...ed8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå