Gå til innhold

Vannbasert akrylmaling trygt for baby på 8 måneder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å lage ett håndavtrykk og finner ikke så mye om hva som er trygt og ikke på nett..

Ser at jeg har vannbasert akrylmaling i skapet, så håper noen av dere fine damer vet om det er ok å bruke?

😊

Anonymkode: 2d09f...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi bruker helst sånne, da slipper man all kontakt med både blekk og det som er 

https://www.jollyroom.no/leker/tegning-hobby/diy-hobbysett/pearhead-clean-touch-fot-og-handavtrykk-svart

Anonymkode: d1975...e98

Takk for tips, men tror ikke det blir så praktisk med tanke på at det skal være i ett farsdagskort:p  Det skulle jeg kanskje ha skrevet i hovedinnlegget🙈 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville brukt konditorfarge 

Anonymkode: 0238f...6b8

God ide, hvordan gjør man det? Blander ut i vann?

Anonymkode: a9e15...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

God ide, hvordan gjør man det? Blander ut i vann?

Anonymkode: a9e15...7d1

Ja prøv litt med styrken, ha i litt i vann, prøv og se, ha i mer om det er for svakt. Det er i allefall helt trygt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville brukt konditorfarge 

Takk for tips, det skal vi prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det med min datter, men brukte noe håndmaling fra lekebutikken som ikke er giftig. Husker ikke navnet da det er en del år siden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for tips, men tror ikke det blir så praktisk med tanke på at det skal være i ett farsdagskort:p  Det skulle jeg kanskje ha skrevet i hovedinnlegget🙈 

HI

Hvorfor ikke? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 70d9e...16d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

HI

Klipp og lim avtrykket inn i kortet. Tror konditorfarge blir veldig rennende. Ses har «trygg» fingermaling som er bedre enn konditorfarge.

Anonymkode: 8f9c4...cb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk om djeco har, de har tusjer som ikke lager flekker på hender og klær, og tørkes av om det skulle komme på trebordet ditt

Anonymkode: c7c68...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Klipp og lim avtrykket inn i kortet. Tror konditorfarge blir veldig rennende. Ses har «trygg» fingermaling som er bedre enn konditorfarge.

Det finnes matfarger i pastaform på matbutikken. Disse kan sikkert fungere. Den er ikke like rennende som den klassiske konditorfargen i små glass.

image.jpeg.699236848df6227ae409b80d6013d7a2.jpeg

Anonymkode: a6073...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det blir ikke rennende, ikke meninga å stappe handa nedi og så rett på kortet, meninga et at det skal være såpass farget at det blir farge igjen på hånda etter at det har dryppet av litt, så holde godt nedpå kortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes matfarger i pastaform på matbutikken. Disse kan sikkert fungere. Den er ikke like rennende som den klassiske konditorfargen i små glass.

image.jpeg.699236848df6227ae409b80d6013d7a2.jpeg

Anonymkode: a6073...76c

Konditorfarge sitter jo som støpt på hud! Det ville jeg i hvert fall ikke brukt.. 

Så lenge du vasker vekk malinga er det ikke farlig med vannbasert hobbymaling altså. Du gjør det neppe daglig.. 

Anonymkode: 0e1ff...a86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ned at det tar under et minutt å lage. Hvor mye maling trur du ungen spiser på den tiden 😅

Anonymkode: 9ca21...e32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...