Gjest gjest Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 har ingenting å ha på meg! har en fin topp,men ingen typisk penbukse.har bestemt meg for jeans,og pynte med smykker og armbånd. dette er et julebord for studenter,men jeg kan tenke meg at folk pynter seg. hva tror dere,blir det helt feil å komme i jeans(nesten ny)?har en ok kjole,men den er et nr for stor.og så er det "vel"faktoren,jeg må føle meg vel! innspill tas imot med takk!!(tror jeg )
Gjest Aria Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Jeg hadde ikke gått i jeans på et julebord.. Kan du ikke finne en penbukse av noe slag da?
Gjest Virvel Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Jeg trodde bukse i det hele tatt var litt fy for damer på julebord, så jeans må vel være helt utelukket? :klø: Jeg ville ikke gått i det, i hvert fall... Hadde nok valgt skjørt eller kjole, og skulle det på død og liv være bukse måtte det være en pen en. Det er mye billige penbukser å få tak i!
Arkana Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 Kunne ikke falle meg inn å bruke jeans på julebord eller noen annen anledning hvor man skal være pyntet.
Shoegal Skrevet 2. desember 2005 #5 Skrevet 2. desember 2005 Jeg tenkte automatisk nei da jeg leste innlegget ditt, men jeg vet jo ikke hva slags opplegg det er, så da er det jo litt vanskelig å svare. Men jeg synes vel at dersom det er full middag, bør man pynte seg, mens jeans kanskje kan gå dersom det er pizza etc(som sagt: vet ikke hva slags opplegg dere har ). Kan du ikke prate med noen som skal dit, slik at du vet i hvilken grad andre har tenkt å pynte seg. Tror i alle fall at du kommer til å synes at det er litt kjipt å ikke være pyntet dersom de andre kommer i finstasen
Gjest gjest Skrevet 2. desember 2005 #6 Skrevet 2. desember 2005 meg igjen.ja her var det et enstemmig nei! opplegget er vel tradisjonelt julebord,med middag,musikk,gløgg osv. litt kjipt ja hvis alle er finpynta.de jeg har pratet med går for sort dressbukse og pen topp til,så det blir liksom ikke over the top,men pent nok. var på buksejakt i dag,kjøpte 3 for sikkerhets skyld.men da jeg kom hjem var de ikke fin likevel... jaja,får tenke litt til.takk for innspill!
Dagensdiva Skrevet 2. desember 2005 #7 Skrevet 2. desember 2005 kom innom oss på H&M..her har vi bukser til alle! (billig billig) hehe..neida. Jeg ville IKKE gått med jeans...hva med skjørt hvis du ikke finner bukser??
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #8 Skrevet 2. desember 2005 Jeans passer ikke på julebord syns jeg.
Cola;) Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 Synes ikke det passer med jeans på julebord, nei
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #10 Skrevet 2. desember 2005 Nei jeans passer ikke på julebord.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #11 Skrevet 2. desember 2005 Hvorfor passer det ikke med bukser på julebord? Dustete "regel"... (mener ikke jeans da..)
Pauline Skrevet 2. desember 2005 #12 Skrevet 2. desember 2005 (endret) Fordi det er en anledning da man pynter seg litt ekstra. Hos oss er det "obligatorisk" med en tur til frisøren i forkant og alle stiller i virkelig fint antrekk. Jeans går greit på byen og til mer uformelt. Passer heller ikke med jeans på juleball, flott nyttårsfest elleri et storslagent bryllup. Personlig ville jeg ikke stilt i "penbukse" heller. Ok å pynte seg litt ekstra på en slik kveld. Endret 2. desember 2005 av Pauline
Gjest KATTAstrofe Skrevet 2. desember 2005 #13 Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg stiller ikke opp på julebord med dongeri. Ikke bukse engang. Ok, kanskje dersom jeg hadde en stilig dress. Endret 2. desember 2005 av KATTAstrofe
Gjest Bøllefrøet Skrevet 2. desember 2005 #14 Skrevet 2. desember 2005 Det er upassende med jeans på julebord, ja..
Transe Skrevet 3. desember 2005 #15 Skrevet 3. desember 2005 Det går ikke an. Ikke tanken på det heller.
Lemona Skrevet 3. desember 2005 #16 Skrevet 3. desember 2005 Ville heller aldri vurdert jeans på julebord, men ser at det er en helt annen kultur når det gjelder bruk av jeans enn når jeg var yngre. (er i begynnelsen av 30-åra) Tidligere var jeans et hverdagsplagg, men nå er det vel standard "ut-på-byen-plagg" for mange. Var på julebord forrige helg, og hadde da en dress med en pyntet topp inni. Dette fordi det var middag og revy, ikke "full pakke" med dans og fest. Skal på julebord neste helg, og da blir det nok "den lille sorte"....
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #17 Skrevet 3. desember 2005 Kunne ikke falle meg inn å bruke jeans på julebord eller noen annen anledning hvor man skal være pyntet. ← Ikke meg heller.
Gjest Eplet Skrevet 4. desember 2005 #18 Skrevet 4. desember 2005 Vi jenter bruker jeans og bukse altfor mye. Det går ikke ann å bruke jeans på julebord, da får en heller vere hjemme. Bruker alltid kjole på julebord.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #19 Skrevet 4. desember 2005 Fordi det er en anledning da man pynter seg litt ekstra. Hos oss er det "obligatorisk" med en tur til frisøren i forkant og alle stiller i virkelig fint antrekk. Jeans går greit på byen og til mer uformelt. Passer heller ikke med jeans på juleball, flott nyttårsfest elleri et storslagent bryllup. Personlig ville jeg ikke stilt i "penbukse" heller. Ok å pynte seg litt ekstra på en slik kveld. ← Det trenger det da så absolutt ikke å være! Det er stor forskjell på hvordan avdelinger/bedrifter feirer julebord altså. Vi skal bare ut å spise på en restaurant av slaget det absolutt ikke passer med den "lille sorte". Så på meg blir det smokinginspirert dressbukse. Hadde jeg stylet meg hos frisøren først og tatt på meg "gallaen" hadde folk virkelig sett rart på meg. Nei, kle deg etter anledningen er vel noe som passer her.
Gjest Jeans fan Skrevet 4. desember 2005 #20 Skrevet 4. desember 2005 Jeg brukte jeans på julebordet mitt, og det gjorde nesten samtlige venninner også...men med en rålekker topp, lekre støvletter og masse bling bling og rå sminke, så ble det en suksess Fikk iallefall masse komplimenter for antrekket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå