AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Babyen min er 2 uker i dag. Hun ble født i uke 38+2. Når jeg snakker med henne får jeg ikke blikkontakt. Jeg leser andre steder at det naturlige for barnet er å stirre deg masse i øynene. Bør jeg være bekymret? Anonymkode: c205e...945
Regnbuefisk Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Nei, du burde ikke være bekymret! Babyen din jobber fortsatt med å lære å fokusere blikket. Slapp av. Hun er bitte bitte liten enda 1
Maskinfører Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Blikkontakt er mimikken og har ingenting med øyne å gjøre 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Babyen min ser meg minimalt i øynene. Og holder ikke kontakten. Noen ganger ser han bort, andre ganger ruller øynene bak og han sovner. Det tar tid før de klarer fokusere. I tillegg har jeg lest man skal la dem se bort og ikke følge blikket dem, da de skal ha muligheten til å velge se bort. Anonymkode: e8439...ad2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Når barn blir født ser er synet uklart. Først etter 3 md blir synet klarere og dybdesynet godt nok til at de kan feste blikket skikkelig. Fargesynet er heller ikke ferdig utviklet. Den mest sårbare perioden for barns synsutvikling er 0-3 md. Det er altså da synet utvikler seg mest Et eksempel er om man henger en øyelapp forran et av barnets øyne ved fødsel, og tar den av tre md senere, vil barnet for alltid være fratatt muligheten å utvikle et normalt dybdesyn. Anonymkode: 59576...3ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå