Gå til innhold

Privat legetime, depresjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter skikkelig. Fastlege tar meg ikke alvorlig, virker bare irritert når jeg forteller om følelsene mine og alle problemene mine. Jeg har gått på antidepressiva i lang tid nå, ingen effekt i det hele tatt. Han mener at medisiner er veien ut av problemene. Jeg ønsker ikke ta de mer. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer, for jeg kan ikke leve slik som dette mer.

Noen som har gått til privat lege med problemene sine, og fått hjelp? Kan de henvise til offentlig psykisk hjelp? Og vil fastlegen få vite om at jeg har gått til privat lege? 

Mange tanker om dette, for jeg må virkelig ha hjelp for å komme meg ut av dette, det har gått alt for langt nå.

Anonymkode: 2f06e...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Fastlegen kan henvise deg til DPS, eventuelt har en del kommuner tilbudet Rask Psykisk helsehjelp hvor man ikke trenger henvisning fra lege og tar direkte kontakt selv. I kommunen min har jeg inntrykk av at det oppleves som et godt lavterskeltilbud for mennesker som er «for friske» for DPS eller er i påvente av time der. Både individuell samtaleterapi og gruppeterapi, samt ulike kurs i søvnmestring, depresjon osv for å få verktøy for å kjenne igjen og kunne håndtere de psykiske utfordringene man har videre. Man kan også ta kontakt med privatpraksiserende psykologer, men disse dekkes ikke av staten, så man må betale alt selv. Er oftere kortere ventetid her. 

Dersom du har tanker om å gjøre deg noe ber jeg deg om å ta kontakt med øyeblikkelig hjelp. Sender deg en styrkeklem❤️

Anonymkode: 0d0b6...2d0

Gjest supernova_87
Skrevet

Bytt fastlege. Uavhengig av om du også går til privatlege så er ikke dette en lege for deg når du sliter psykisk. Joda, han kan være god å ha på andre ting, men nå er tilfellet ditt at du sliter psykisk da trenger du noen som tar det på alvor. 

Det er enkelt å bytte og man får 2 bytter i året. Man gjør det på helsenorge. Du kan jo også spørre på sosiale media anonymt om noen vet noen som er god med tanke på det du sliter med, så du slipper en bomtur. Man må bytte før den første i hver måned, så om du gjør det nå, kan det hende du får ny 1.november allerede, eller 1.desember om du velger noen med kort liste. 

Vet dessverre ikke noe om privat lege for hjelp til dette. Men veldig bra at du tar tak, lykke til! 

Skrevet

Glemte å si at dersom du er misfornøyd med oppfølgingen fra legen din, kunne du byttet fastlege? Inne på helsenorge får du oversikt over hvilke fastleger som er, og hvor mange plasser ledig/ventelister de har. Man kan sette seg på venteliste hos annen lege, og ha nåværende fastlege i påvente. 

Anonymkode: 0d0b6...2d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...