AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Først tenkte jeg at det er innbilning, men jo flere ganger jeg observerer,jo mer ser jeg at det ikke er tvil. Køen til jentedoen er dobbel til tre ganger så lang hver gang. Jeg ser det på ferjen, på arrangementer, kurs/seminar, offentlige tilstelninger osv... Og jeg lurer på hvorfor køen på dame doen er så påfallende mye lenger enn hos herrene? Jeg så det senest nylig på konsert i Oslo Spektrum. Køen til mennene var på rundt ti folk og hos damene, jeg tipper rundt femti. Anonymkode: b5972...8ff
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Ser ofte menn tisse bak et tre/skur/bil/whatever. Kvinner gjør jo sjelden det. Anonymkode: 351ad...dae 11
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Fordi vi vasker hendene etter ærendet. Anonymkode: f5de2...e72 17 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Fordi damer bruker lenger tid på å kle av seg, legge ut papir på dokanten, tipse, kle på seg, rydde opp etter seg, vaske hendene, fikse håret i speilet i forhold til menn som ikke engang drar ned buksa men bare vipper ut pikken stående og hverken tenker på å rengjøre og rydde opp før eller etter seg, ikke vasker hender men bare spaserer rett ut igjen Anonymkode: 537e2...098 19 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Fordi det er urinal+ toalett på herredassen ,sånn at flere kan pisse samtidig. Det er ikke nok toaletter på damedoen til at flere får pisset samtidig. Anonymkode: 7f330...b17 14
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi damer bruker lenger tid på å kle av seg, legge ut papir på dokanten, tisse, kle på seg, rydde opp etter seg, vaske hendene, fikse håret i speilet i forhold til menn som ikke engang drar ned buksa men bare vipper ut pikken stående og hverken tenker på å rengjøre og rydde opp før eller etter seg, ikke vasker hender men bare spaserer rett ut igjen Anonymkode: 537e2...098 Skrivefeil Anonymkode: 537e2...098
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Alle menn jeg kjenner har en mye større blærekapasitet. De tisser sjeldnere, rett og slett. Ikke er de plaget med ting som mensen heller.... Anonymkode: 6f807...5cf 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 I pausen på Nationaltheatret er det direkte komisk. Som mann kan jeg gå rett inn på do. Mens damene står i lang kø på minst 15-20 personer. Anonymkode: 26549...ed8 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 Fordi mange menn finner et sted ute de kan gjemme seg for å tisse. Oss kvinner har lettere for å søle da og vi må ha papir. Anonymkode: fa1da...abd 2
Tomas77 Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 Her var det mye underlige svar. Herretoaletter har urinaler og gjerne bare et par båser slik at kapasiteten fort blir det dobbelte, gitt at arealet er det samme. 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 Fordi de bæsjer, mens menn som regel bare bruker urinalen. Anonymkode: 3a723...805
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #12 Skrevet 20. oktober 2022 Det er for få damedoer. Mennene har pissoar, damer må bruke avlukke. Om alle menn også måtte det, hadde køen vært lenger. I tillegg tar damene som regel ungene med seg på do, uansett kjønn, og de trenger mer tid når de har mensen. Helt ærlig, det burde vært dobbelt så mange doer for kvinner som for menn, ev flere kjønnsnøytrale doer. Anonymkode: 7c35f...dc6 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #13 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I pausen på Nationaltheatret er det direkte komisk. Som mann kan jeg gå rett inn på do. Mens damene står i lang kø på minst 15-20 personer. Anonymkode: 26549...ed8 Du kan jo prøve å forestille deg et urinal hvor 5-6 kvinner sitter samtidig og tisser, bruker en haug med dopapir pga. mensen,skifte bind/tampong samtidig.. Damer er nødt til å ha eget toalett, og derfor måtte dametoalettet vært dobbelt så stort vs. herretoalettet for å få ned køen hos damene. Men sånn er det ikke. Anonymkode: 7f330...b17 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #14 Skrevet 20. oktober 2022 Dels er det fordi herretoaletter har større kapasitet, fordi det er både båser og urinaler. På dametoaletter er det bare båser. I tillegg så må vi legge papir på doringen, dra bukser og truse ned på knærne, eventuelt skjørt opp til livet og truse ned til knærne. Og når ærendet er gjort må vi bruke papir, og så kle på oss igjen. En gang i måneden er det kanskje tampong eller bind som må byttes. Menn kan bare vippe den ut og pakke den inn igjen, og er heller sjelden plaget med mensen, klart det går fortere da. Anonymkode: 6f413...4a5 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #15 Skrevet 20. oktober 2022 De har forsket på det, og fant ut at skulle det være rettferdig burde det være dobbelt så mange damedoer som herredoer. Nå er det jo motsatt (pga pissoar). Fant ikke den artikkelen jeg leste det i. Kvinner må i gjennomsnitt oftere på do enn menn, og bruker også i gjennomsnitt lengre tid enn menn på do. Også har vi mensen og slikt i tillegg. Anonymkode: 77a41...02c 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #16 Skrevet 20. oktober 2022 Mange kvinner er mye mer slappe lukkemuskel etter anal sex, menn bæsjer sjeldent på offentlig toalett Anonymkode: 1d3f3...083
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #17 Skrevet 20. oktober 2022 Det er ikke bare mensen, men barnefødsler gjør også sitt til at kvinner må tisse oftere. Blærekapasiteten kan være intakt, men ikke musklene til å holde urinen i blæra, og så kommer det som flere har nevnt at kvinner må kle av seg mer for å tisse, så totalt er det så mye som gjør at kvinner bruker mer tid til å tisse- og ikke minst håndvask…. Anonymkode: 16f59...a5e 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #18 Skrevet 20. oktober 2022 Menn tisser sjeldnere. Anekdotisk bevis, jeg tisser 10 ganger om dagen, mens typen tisser bare 2. Anonymkode: 9ff39...72a 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #19 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dels er det fordi herretoaletter har større kapasitet, fordi det er både båser og urinaler. På dametoaletter er det bare båser. I tillegg så må vi legge papir på doringen, dra bukser og truse ned på knærne, eventuelt skjørt opp til livet og truse ned til knærne. Og når ærendet er gjort må vi bruke papir, og så kle på oss igjen. En gang i måneden er det kanskje tampong eller bind som må byttes. Menn kan bare vippe den ut og pakke den inn igjen, og er heller sjelden plaget med mensen, klart det går fortere da. Anonymkode: 6f413...4a5 Jeg legger aldri papir på kanten av do. Anonymkode: 0e8c9...a7e 4
Gjest ti10 Skrevet 20. oktober 2022 #20 Skrevet 20. oktober 2022 De fleste kvinner bruker av en eller annen grunn lengre tid. Jeg er altså kvinne selv, og jeg har stått i kø veldig mange ganger og lurt på hva i alle dager personen som er inne på toalettet, driver med. Gudene vet hva folk holder på med, kanskje noen her inne kan fortelle hva akkurat DE driver med inne på toalettet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå