AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Altså, hva er greia med dette. Jeg har jo hørt om, og hatt, for sånn 15 år siden hver vinter, vinterdepresjon. Ble mørkt og jeg ble nedstemt. Brukte lyslampe og hele pakka. Nå er det motsatt, det har ikke regnet på 3 dager og jeg blir mer og mer nedstemt. Sjekke yr nå og det skal ikke regne før søndag og jeg begynte (helt på ekte) å gråte, og følte meg fryktelig håpløs og nedstemt. Jeg er så takknemlig for at det nå skal være høst og mørkt til februar. Tanken på at det skal bli vår igjen gjør meg engstelig og stresset. Jeg bor heldigvis på Vestlandet så er mye regn. Men dette har jeg aldri hørt før, noen som har det på samme måte? Anonymkode: 270e2...fa2
Khloe P.T Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Mange føler at de MÅ finne på noe ute når det er sommer og sol. Det presset kan bli tungt om man sliter litt fra før. Om det er slik for deg vet jeg ikke, kom bare på at jeg har hørt at det er relativt vanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Har det samme. Varmen gjør at jeg blir irritabel og får humørsvingninger. Sola er for sterk. Og det er fullt kjør fra 7 til 22 på kvelden. Huset må ordnes utenfor og man blir tvunge til å finne på noe hele tiden siden det er jo vare sommer en gang i året. Er koseligt og gøy i tre uker men så blir jeg lei. Er slitsomt. Nå som det er høst føler jeg jeg kan slappe skikkelig av og kose meg. Gjøre det jeg skal gjøre på dagen og slappe av på kvelden. Det lukter friskt og lufta erkjølig, null innsekter, det er ikke fuktigt og klamt. Ogikke minst jeg kan sove mer! Legge meg tidlig og sove lenger siden det er lengre mørkt🥰😊 Anonymkode: 459ae...efa 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Khloe P.T skrev (1 minutt siden): Mange føler at de MÅ finne på noe ute når det er sommer og sol. Det presset kan bli tungt om man sliter litt fra før. Om det er slik for deg vet jeg ikke, kom bare på at jeg har hørt at det er relativt vanlig. Jeg sitter ikke mye inne. Har aldri isolert neg. Og sliter ikke med depresjon. Men foretrekker å være mer ute på høsten enn sommeren er bare mye mer begagelig og koselig. Anonymkode: 459ae...efa
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Smilet mitt blir større når gradestokken fryser til. Da kan jeg kle på meg masse deilig ull og slipper at menn kommenterer kroppen min😁 Anonymkode: 0e31a...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Hehe, fint å høre at jeg ikke er den eneste. Hypotesen om at man føler press på å gjøre mer, være mer ute og mer sosial kan jeg nok til dels gi rett. Jeg har en annen ro på dagene det er regn. Jeg synes det er koselig. Er selvsagt mer praktisk mer opplett om man skal møte noen, men liker å våkne til regn. Men trodde aldri det skulle bli sånn at jeg gråt av finvær. Jeg får nyte mørket når det er her. Gruer meg allerede til april. Anonymkode: 270e2...fa2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Heldige dere som bor i Norge, da, når vi bare har noen uker med sommervær hvert år. Jeg er nedstemt fra denne tiden til mars omtrent. Hater kulde og hater mørket. Anonymkode: d0afd...406
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heldige dere som bor i Norge, da, når vi bare har noen uker med sommervær hvert år. Jeg er nedstemt fra denne tiden til mars omtrent. Hater kulde og hater mørket. Anonymkode: d0afd...406 Nja, det er jo lyst fra april til og med midten av september. Så da er jeg nedstemt. Kanskje vi kan bytte litt med hverandre. Du får litt regnglede og jeg får litt solglede. Anonymkode: 270e2...fa2
Anonymburker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 Kan ikke fordra sommer og varme. Gleder meg til det neste halvåret. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 Var også en med vinterdepresjoner men klarte snu det til å digge vinter. Bodde med mye sol mot leilighet og begynte så grue meg til vår.. Trist. Kroppen min klapper sammen av varme. Flyttet og hadde første vår på årevis med forventning og glede. Mulig det er noe du kan forandre på også om du finner hva som plager deg. Du klarte jo kverke vinterdepresjonen. Og det vet jeg, av erfaring, er litt av en prestasjon. Jeg er selv forresten veldig påvirket av lyset. Det kan bli for mye også. Ja om sommeren. Kanskje noe å tenke på for deg ? Anonymkode: bddfe...214
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå