MiriamH Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Hei! Jeg har lege time i morgen og skal fortelle at jeg sliter med depresjon. Har gjort det over flere år, men har ikke tørd og være åpen om det og fortelle. Vi har en 2,5 år gammel gutt som er under utredning og vi fikk vite at han muligens har cp. Hele verden raste sammen og jeg gråter bare av å snakke om det. Jeg har isolert meg fra venner som også har barn, fordi de spør om det er noe galt med han og vi har jo ikke visst noen ting, selv om vi har kjempet. Hun ene venninnen spørte om det var fordi jeg trente mye eller om det var fordi jeg gikk mye med han i bæresele.. Jeg føler at det er min skyld nå og depresjonen har bare blitt verre. Jeg har hatt en trist barndom med deprimert mor, som aldri ønsker hjelp og som nå er under utredning for Alzheimers i en alder av 55 år. Det er mye og tenke på. Jeg vet bare ikke hva jeg skal fortelle til legen eller hvordan.. Gruer meg så fæælt😓 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Legen har garantert hatt pasienter med vanskelige historier og depresjon før. Håper du blir tatt godt i mot, det fortjener du. Vær åpen og ærlig, si at du tenker du er deprimert og har det på toppen vanskelig med utredning av sønn. Min var til utredning for det samme som din. Her landet de på at han ikke hadde CP, men annen diagnose. Det var kjempetøft, forstår deg godt. Usikkerheten er det verste. Det går forresten ganske bra med min sønn nå. Masse lykke til! Anonymkode: 106b3...bb1
MiriamH Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Legen har garantert hatt pasienter med vanskelige historier og depresjon før. Håper du blir tatt godt i mot, det fortjener du. Vær åpen og ærlig, si at du tenker du er deprimert og har det på toppen vanskelig med utredning av sønn. Min var til utredning for det samme som din. Her landet de på at han ikke hadde CP, men annen diagnose. Det var kjempetøft, forstår deg godt. Usikkerheten er det verste. Det går forresten ganske bra med min sønn nå. Masse lykke til! Anonymkode: 106b3...bb1 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Legen har garantert hatt pasienter med vanskelige historier og depresjon før. Håper du blir tatt godt i mot, det fortjener du. Vær åpen og ærlig, si at du tenker du er deprimert og har det på toppen vanskelig med utredning av sønn. Min var til utredning for det samme som din. Her landet de på at han ikke hadde CP, men annen diagnose. Det var kjempetøft, forstår deg godt. Usikkerheten er det verste. Det går forresten ganske bra med min sønn nå. Masse lykke til! Anonymkode: 106b3...bb1 Tusen takk❤️ Kan jeg spørre hvilken diagnose han fikk?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Du må gjerne gjøre det, men vit og husk at hvis du skal få behandling for depresjon så er risikoen for å bli meldt til barnevernet veldig høy. Og deprimert mor med ett barn med spesielle behov er jackpot for barnevernet. Anonymkode: ca4d9...2bb
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Skriv en liten stikkordsliste ❤️ Ikke rart du har det vanskelig. Dette må du få hjelp med på alle tilgjengelige måter ❤️ Anonymkode: 238ad...580 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må gjerne gjøre det, men vit og husk at hvis du skal få behandling for depresjon så er risikoen for å bli meldt til barnevernet veldig høy. Og deprimert mor med ett barn med spesielle behov er jackpot for barnevernet. Anonymkode: ca4d9...2bb Stopp å LYV!!!!! Anonymkode: 238ad...580 13
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du må gjerne gjøre det, men vit og husk at hvis du skal få behandling for depresjon så er risikoen for å bli meldt til barnevernet veldig høy. Og deprimert mor med ett barn med spesielle behov er jackpot for barnevernet. Anonymkode: ca4d9...2bb Til TS: dette er IKKE sant! Jeg kjenner flere som har vært åpen om depresjon til tross for at de har barn. INGEN har blitt meldt til bv. Det er helt normalt å få en reaksjon på diagnose/sykdom hos barn. Jeg heier på deg. Snakk med fastlegen. Kanskje kan du få hjelp❤️ Anonymkode: f2e1a...966 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du må gjerne gjøre det, men vit og husk at hvis du skal få behandling for depresjon så er risikoen for å bli meldt til barnevernet veldig høy. Og deprimert mor med ett barn med spesielle behov er jackpot for barnevernet. Anonymkode: ca4d9...2bb Dette er bare tull. Både jeg og pappaen her sliter med depresjon, og vi er ikke sammen heller og sliter på hver vår kant mens vi også prøver å ta vare på 3-åringen. Ingen har meldt noe til barnevernet her. Anonymkode: 760b4...f73 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er bare tull. Både jeg og pappaen her sliter med depresjon, og vi er ikke sammen heller og sliter på hver vår kant mens vi også prøver å ta vare på 3-åringen. Ingen har meldt noe til barnevernet her. Anonymkode: 760b4...f73 At dere ikke har blitt meldt betyr ikke at det ikke skjer. Risikoen er høy. Har dere forresten ett barn med diagnose? Anonymkode: ca4d9...2bb
klarinetta Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Åh, det skjønner jeg godt at du gruer deg til, for vi skal jo klare alt. Man skal være en lykkelig supermor. Sånn er ikke hverdagen, og da angriper man seg selv for å ikke være bra nok. De aller fleste har tunge perioder, og bare å lette på lokket kan hjelpe deg enormt. Kanskje gråter du hele timen, og det er helt greit!! ❤ Jeg vil også tipse om at du tester deg for matintoleranser og cøliaki, det kan faktisk gå utover den psykiske helsa. Alzheimer sies å være diabetes 3, altså at man ikke bør ha høyt blodsukker / spise mindre karbohydrater. Endret 20. oktober 2022 av klarinetta 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Du må gjerne gjøre det, men vit og husk at hvis du skal få behandling for depresjon så er risikoen for å bli meldt til barnevernet veldig høy. Og deprimert mor med ett barn med spesielle behov er jackpot for barnevernet. Anonymkode: ca4d9...2bb Virkelig ikke. Man blir ikke meldt til barnevernet hvis man er åpen til legen sin om en depresjon og får hjelp. Jeg vil faktisk si at det er større sjanse for at barnevernet må involveres hvis man går ubehandlet psykisk syk og ender opp med å bli så dårlig at man ikke klarer å ta vare på seg selv og barnet sitt. Anonymkode: 073b5...e34 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #12 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du må gjerne gjøre det, men vit og husk at hvis du skal få behandling for depresjon så er risikoen for å bli meldt til barnevernet veldig høy. Og deprimert mor med ett barn med spesielle behov er jackpot for barnevernet. Anonymkode: ca4d9...2bb For noe tull, jeg har hatt tilbakevendende depresjon over 8 år (med behandling), hadde spiseforstyrrelser når jeg oppdaget at jeg var gravid med første og har vært utredet for ADHD. Barnevernet har aldri vært involvert, eller nevnt en gang. Anonymkode: 3ab04...46d 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #13 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Virkelig ikke. Man blir ikke meldt til barnevernet hvis man er åpen til legen sin om en depresjon og får hjelp. Jeg vil faktisk si at det er større sjanse for at barnevernet må involveres hvis man går ubehandlet psykisk syk og ender opp med å bli så dårlig at man ikke klarer å ta vare på seg selv og barnet sitt. Anonymkode: 073b5...e34 Dette. Anonymkode: 3ab04...46d
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #14 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For noe tull, jeg har hatt tilbakevendende depresjon over 8 år (med behandling), hadde spiseforstyrrelser når jeg oppdaget at jeg var gravid med første og har vært utredet for ADHD. Barnevernet har aldri vært involvert, eller nevnt en gang. Anonymkode: 3ab04...46d Jeg har for øvrig to barn nå, og har vært ærlig med jordmor om bakgrunnen min gjennom begge svangerskap. I første var jeg bekymret for svangerskap/barseldepresjon og fikk oppfølging av kommunepsykolog gjennom familieenheten. Fastlegen min, og alle vikarene jeg har vært innom vet om situasjonen og bakgrunnen min. Aldri har det vært snakk om barnevernet, ingen av de mange jeg har vært innom med tankene mine. Ts, ikke vær bekymret, dette går fint. Bare forklar legen hvordan du har det, hvordan du føler deg og hvordan det påvirker hverdagen din. Anonymkode: 3ab04...46d 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #15 Skrevet 20. oktober 2022 Hei <3 din største styrke nå er å få hjelp og være åpen. Har du sett " mitt lille land" episoden der Alexander hadde en syk mor? Ho ville ikke få hjelp, og den gutten, og søstra LED under omsorgssvikt. Den moren burde søkt hjelp. Hvis du skulle søke hjelp så er du en god mor! Det trenger ikke bære bv. Bb er heller ikke farlig. Ta i mot hjelpen du blir tilbudt. Du er sterk, og viser omsorg for deg selv og barnet ditt. Drit langt faen i disse barnevernmotstanderne, de smører så sjukt tykt på. Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg er et barnevernsbarn. Uten hjelp ville familien gått under. Anonymkode: 22266...b0b 1 1
MiriamH Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #16 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei ❤️ din største styrke nå er å få hjelp og være åpen. Har du sett " mitt lille land" episoden der Alexander hadde en syk mor? Ho ville ikke få hjelp, og den gutten, og søstra LED under omsorgssvikt. Den moren burde søkt hjelp. Hvis du skulle søke hjelp så er du en god mor! Det trenger ikke bære bv. Bb er heller ikke farlig. Ta i mot hjelpen du blir tilbudt. Du er sterk, og viser omsorg for deg selv og barnet ditt. Drit langt faen i disse barnevernmotstanderne, de smører så sjukt tykt på. Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg er et barnevernsbarn. Uten hjelp ville familien gått under. Anonymkode: 22266...b0b Den må jeg se❤️ Jeg gjør dette for barnet mitt! Jeg vet også mye om barnevernet og jeg er veldig glad for hjelpen de har gitt fra når jeg var ung❤️ Jeg hadde ALDRI blitt den jeg er i dag. 1
MiriamH Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #17 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): At dere ikke har blitt meldt betyr ikke at det ikke skjer. Risikoen er høy. Har dere forresten ett barn med diagnose? Anonymkode: ca4d9...2bb Jeg klarer ikke helt å se hva du vil frem til. Det må være mye mer bak enn at mor er deprimert og har barn med diagnose.. Jeg har det veldig bra ellers i livet, men har mye tanker i hodet som må sorteres. Alle har en psykisk helse og det er utrolig viktig å søke hjelp før det er for sent. Endret 20. oktober 2022 av MiriamH 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #18 Skrevet 21. oktober 2022 MiriamH skrev (3 timer siden): Jeg klarer ikke helt å se hva du vil frem til. Det må være mye mer bak enn at mor er deprimert og har barn med diagnose.. Jeg har det veldig bra ellers i livet, men har mye tanker i hodet som må sorteres. Alle har en psykisk helse og det er utrolig viktig å søke hjelp før det er for sent. Nei, det "må" ikke noe som helst egentlig. At forelderen sliter psykisk er grunn for mange å sende bekymringsmelding. Anonymkode: ca4d9...2bb
PITTY Skrevet 21. oktober 2022 #19 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg er sikker på at du vil få hjelp. Bare ikke skru forventningene skyhøyt når det kommer til en fastlege. Psykologi står ikke øverst på agendaen i deres studie. Men en henvisning bør være minstekravet. En kompis av meg tok bladet fra munnen for endel år siden og fortalte om sin lite hyggelige hverdag og depresjon til sin fastlege. Svaret fra legen; "kan du ikke koke deg en kopp nydelig te, og kanskje lese en hyggelig bok?"
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #20 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du må gjerne gjøre det, men vit og husk at hvis du skal få behandling for depresjon så er risikoen for å bli meldt til barnevernet veldig høy. Og deprimert mor med ett barn med spesielle behov er jackpot for barnevernet. Anonymkode: ca4d9...2bb For noe tull!! Herregud, nå må du slutte å spre løgn. Jeg lider av alvorlig depresjon ++, er under behandling på Dps på fjerde året mitt og INGEN har noen gang vurdert å melde meg til barnevernet. Hadde de hatt misstanke om at jeg ikke var en god nok mamma for mine barn så hadde de sendt en bekymringsmelding. Anonymkode: f1013...3c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå