Gå til innhold

De tok bilder av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg (21) og min søster (19) bor i en større by, vi var ute og gikk på et kjøpesenter nå i kveld, da to gutter veldig åpenbart tok et bilde av oss. Det var tydlig at de siktet mobilen mot oss, såg på og lo, så såg de ned i mobilen og på oss igjen. Guttene var kanskje 14-15 år gammel. Både jeg og søsteren min er konfliktsky og syntes dette var veldig ubehagelig, så vi gikk der fra så fort vi kunne.

Nå sitter vi her og stresser over dette. Vi vet at dette er barn og at vi er voksen, men dette var ekstremt ubehagelig :( Vi er jo redde at det går noe om oss bland ungdommene eller at vi ser stygg ut uten at vi helt ser det selv. 
Ingen av oss sliter med noen form for sosial angst, vi opplever nå og da at folk stirrer på oss, men vi har aldri opplevd noe sont.

Har noen opplevd å bli tatt bilder av før? Har det gått noen rykter/eller har du fått høre grunnen?

Mvh 

To jenter som er litt redde her nå.

Anonymkode: d2dec...412

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel et eller annet med dere de syntes var rart/komisk da.

Anonymkode: 1fc25...bd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var vel et eller annet med dere de syntes var rart/komisk da.

Anonymkode: 1fc25...bd6

Ja, det kan godt hende. Det bekymrer meg bare at vi ikke ser det selv, om det gir mening🙈 Vil jo ikke se rar liksom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det kan godt hende. Det bekymrer meg bare at vi ikke ser det selv, om det gir mening🙈 Vil jo ikke se rar liksom.

kan vi se et bilde av dere? 😊

Anonymkode: f33fc...201

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er dere redde? Tenker dere at de skal misbruke bildene? Kan jo alltids tenke at det bare var en prank. De lot som å ta bilder, for å være morsom. Er det noe merkelig med deg eller søsteren din, som gjør at noen skulle synes det er morsomt å ta bilder av dere da? Om ikke skjønner jeg ikke at to ukjente ungdommer skulle ha noe som helst interesse av å ta bilder av dere.

Anonymkode: d6e5e...d9b

• Liker 2
Skrevet

Jeg opplevde noe lignende på toget en gang, hvor noen fnisete og høylydte jenter på tvers fra meg tok et bilde av meg. Jeg som hater å bli tatt bilde av syntes jo det var helt forferdelig, og jeg er som dere også konfliktsky så jeg fikk meg heller ikke til å si noe. Føles invaderende , flaut   , og man vet også at når ungdommer samles i gruppe blir de "larger than life", tøffe og spydige så det er vel ikke vits å si noe heller. 

Anonymkode: d86d9...d53

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

kan vi se et bilde av dere? 😊

Nei, vi ønsker å være anonym. 

Hvorfor er dere redde? Tenker dere at de skal misbruke bildene? Kan jo alltids tenke at det bare var en prank. De lot som å ta bilder, for å være morsom. Er det noe merkelig med deg eller søsteren din, som gjør at noen skulle synes det er morsomt å ta bilder av dere da? Om ikke skjønner jeg ikke at to ukjente ungdommer skulle ha noe som helst interesse av å ta bilder av dere.

Anonymkode: d6e5e...d9b

Ikke som vi selv ser hvertfall. Vi har et helt vanlig snittlig utseende, begge har lyst hår, begge har helt vanlig kroppsform og vi kler oss i basic kjedelige klær. Det er litt det som plager oss, at det ikke er noen åpenbar grunn til hvorfor de skulle ønske å ta bilde av oss.

• Liker 1
Skrevet

Så ubehagelig. Dette handler jo ikke om dere, men om dem. Om de virkelig tok bilde er de jo både frekke og respektløse. Skulle der skje igjen så dra fram din egen mobil og film/ta bilde tilbake. 

Anonymkode: e0f2e...c7a

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg opplevde noe lignende på toget en gang, hvor noen fnisete og høylydte jenter på tvers fra meg tok et bilde av meg. Jeg som hater å bli tatt bilde av syntes jo det var helt forferdelig, og jeg er som dere også konfliktsky så jeg fikk meg heller ikke til å si noe. Føles invaderende , flaut   , og man vet også at når ungdommer samles i gruppe blir de "larger than life", tøffe og spydige så det er vel ikke vits å si noe heller. 

Anonymkode: d86d9...d53

Du skulle ha kontaktet konduktøren.

• Liker 2
Skrevet

De testet sikkert bare et morsomt filter

Anonymkode: 3d339...a38

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De testet sikkert bare et morsomt filter

Anonymkode: 3d339...a38

Jeg håper at det bare var noe sont ja.

Skrevet

Hvorfor er dere redde? Hva er dere redde for?

Anonymkode: e6aae...078

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er dere redde? Hva er dere redde for?

At det er noe alvorlig galt med utseende vårt men at vi selv ikke ser det. Eller at det går noen fæle rykter om oss, som vi selv ikke har hørt.

Skrevet

Det var en teit tiktok video de la ut. Jeg så den selv i kveld. Ingenting galt med utseende deres.

Anonymkode: 3a3ac...5f6

• Liker 1
Skrevet

Dere ser vel rare ut da

Anonymkode: 496bb...70c

Skrevet

er dere overvektige begge 2?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

At det er noe alvorlig galt med utseende vårt men at vi selv ikke ser det. Eller at det går noen fæle rykter om oss, som vi selv ikke har hørt.

Ok.. pust. Dere burde jobbe med selvtilliten deres. Dette betyr nada.   

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

er dere overvektige begge 2?

Nei, normalvekt på oss begge. Personlig er jeg ganske flat dessverre.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det var en teit tiktok video de la ut. Jeg så den selv i kveld. Ingenting galt med utseende deres.

Anonymkode: 3a3ac...5f6

Morsomt.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dere ser vel rare ut da

Anonymkode: 496bb...70c

Tviler ikke, bare synd vi selv ikke ser det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok.. pust. Dere burde jobbe med selvtilliten deres. Dette betyr nada.   

Ja… Jeg selv får ofte høre det der, at jeg må jobbe med selvtilitt. Og jeg begynner vel å tro på det selv. 

Skrevet

La meg gjette! Posten er skrevet av hun paranoide som tror hele Norge sprer rykter om at hun er pedofil. 

Om ikke: Drit i det. Det er den beste løsningen uansett hva grunnen for at de tok bilde var.

Anonymkode: 366ed...013

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...