Gå til innhold

Hvordan får man tak i et par krykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man innom en lege og undersøkes først, eller kan man ta kontakt med hjelpemiddelsentralen og få låne direkte? 

Anonymkode: 379f6...965

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har kortvarig behov så er det kommunen du kontakter, ikke hjelpemiddelsentralen. Hva din kommune krever av dokumentasjon på behov må du sjekke med de...

Anonymkode: 53364...e9c

• Liker 2
Skrevet

Apotek selger, f.eks Vitus.

• Liker 1
Skrevet

Her vi bor får du ikke lånt krykker lenger i hvert fall. Man må kjøpe selv.

Anonymkode: 6c12d...8cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vil anbefale å få tak i et mykt, ergonomisk håndtak. Hardplast eller liknende vil gi smerter og gnagsår i løpet av en dag eller to.

Anonymkode: b91b3...97a

Har du link til noen som selger det da?

Anonymkode: 90fe6...98e

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, da ville jeg nok lagt det ut. Jeg fikk mine av kommunen. Hvis man får utdelt hardplast grep av kommunen bør man be om å få en annen type. Vil man kjøpe selv så er det antagelig en del å finne hvis man søker på krykke, ergonomisk, anatomisk, soft/mykt grep o.l.

Anonymkode: b91b3...97a

Skrevet

Legekontoret har nok ikke krykker. Noen kommuner har til gratis utlån, men det er blitt vanlig at man må kjøpe. Du kan få tak i det på legevakten, apotek, bandasjist eller på Enklere Liv-butikk. Men det er mange som selger eller gir bort på Finn.no. Du kan søke der. Kanskje det er noen der du bor. Sender du en Facebook-melding så får du sikkert lånt noen. Håper det ordner seg.

Anonymkode: 6a799...e60

Skrevet

Takk for tips. Jeg skal lete etter den rette typen på nett. :) 

Skrevet

Jeg kjøpte på legevakten, dette er noen år siden.

Anonymkode: 5083a...bb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Takk for tips. Jeg skal lete etter den rette typen på nett. :) 

Er det noen spesiell type krykker du ser etter? Det finnes mye forskjellig.

Anonymkode: 6a799...e60

Skrevet

Hvis det er kortvarig, så kan du høre med noen på Facebook gruppa til nabolaget ditt. Det er det de pleier å gjøre her. 

Anonymkode: 9acab...d2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 22.45):

I verste fall hør med eldreomsorg etc i nærheten ang krykker, hvis du ikke får kjøpt på apoteket. Kjøp noe som heter tigergrep på apoteket, så slipper du å få belastningsskader. Skal du gå med krykker, og kan belaste begge føttene, så går det nok bra. Men hvis ikke så er det anbefalt å bruke tigergrep. 

Skrevet

Du må ha fast hjemmehjelp eller hjemmesykepleie via kommunen for å få lånt krykker fra hjelpemiddelsentralen. Er du uføretrygdet kan også legen hjelpe deg med å søke om å få låne. Har du bare behov for det nå pga enkel skade/belastning må du nok dessverre dekke det selv. Sjekk på Finn feks eller søk på nett.

Anonymkode: 209ff...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...