AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Del Skrevet 20. oktober 2022 Oppsøkte du lege? Hvor lenge har du hatt plagene? Ble du sendt til undersøkelse og hvilke? Fant du ut årsaken? Anonymkode: 9c158...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Del Skrevet 20. oktober 2022 Dette er vanlige ting ved udiagnosert cøliaki. Anonymkode: 4a461...217 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Del Skrevet 20. oktober 2022 Jeg fikk aldri noe hjelp av helsevesenet med slike plager. Tok både gastroskopi og colonoscopi, ingen avvik. For meg hjalp kostholdsomlegginger, for andre hjelper det med noen mnd´er på probiotika. I forhold til kosthold så er det elimineringsmetoden som gjelder. Noen reagerer på lektiner i mat, andre på gluten, egg, melk, etc. Anonymkode: 6ad43...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzani Skrevet 20. oktober 2022 #4 Del Skrevet 20. oktober 2022 Jeg hadde slike plager. Fryktelig ubehagelig. Startet med fasting, slutta å spise kl 18 om ettermiddagen og spiste ingenting før kl 12 neste dag. Gjorde det i 2 uker ( opprinnelig fordi jeg ønsket å slutte med snop-fråtsing om kveldene) og innså at hele magetrøbbelet mitt var blitt borte! Helt sykt! Kan selvsagt ikke si at det samme vil skje med deg, men det kan være verdt å prøve.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Del Skrevet 20. oktober 2022 Candida og irritert tarm reagerer på enkelte syrer og sukker feks.. Anonymkode: 05d52...fd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Candida og irritert tarm reagerer på enkelte syrer og sukker feks.. Anonymkode: 05d52...fd9 Kan man ha candida i tarmen? Anonymkode: 9c158...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Del Skrevet 20. oktober 2022 IBS Anonymkode: 640db...9c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Del Skrevet 20. oktober 2022 Ja! Har vært til ulike undersøkelser og prøvd ut en del ting selv. For min del har jeg kommet frem til at tarmen min er ømfintlig for enkelte sukkerarter. Google «fodmap» eller «lav fodmap» for å lære mer 😊 Jeg fikk en ny hverdag etter at jeg begrenset inntaket av mat med denne typen sukkerarter i seg. Anonymkode: 3938c...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Del Skrevet 20. oktober 2022 Tarzani skrev (1 time siden): Jeg hadde slike plager. Fryktelig ubehagelig. Startet med fasting, slutta å spise kl 18 om ettermiddagen og spiste ingenting før kl 12 neste dag. Gjorde det i 2 uker ( opprinnelig fordi jeg ønsket å slutte med snop-fråtsing om kveldene) og innså at hele magetrøbbelet mitt var blitt borte! Helt sykt! Kan selvsagt ikke si at det samme vil skje med deg, men det kan være verdt å prøve.. Dette opplevde jeg også! Kutte kveldsmat og frokost gjorde underverker! Selv med store og gode middager. Anonymkode: b10e9...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Del Skrevet 20. oktober 2022 Der jeg drikker og spiser. Kan aldri spise: Drops, halspastiller Godteri og andre sukkerholdige varer Tyggegummi Brus, tror det aller verste er bris og ramløsa, sånne drikker med små kullsyre bobler. Hvetebakst Sukkerholdige frokostblandinger og cruncy musli. Andre matvarer med kunstig søtning. Anonymkode: 75e2e...2a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Del Skrevet 20. oktober 2022 Laktoseintoleranse gir sånne plager. Prøv å kutte ut vanlig melk en uke og se om det hjelper. Husk å lese innholdsfortegnelser for å se etter melkepulver, mysepulver, fløte... Det er mye av det. Melk og fløte kan du kjøpe laktosefrie utgaver av. Det smaker helt likt, men er litt dyrere enn vanlig. Anonymkode: 823f1...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #12 Del Skrevet 20. oktober 2022 Ikke mat etter kl 18.00, unngå brødprodukter, kunstig søtning, sukker, poteter osv. Spise små porsjoner hjelper. Anonymkode: 8dc0f...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2022 #13 Del Skrevet 20. oktober 2022 Tarzani skrev (1 time siden): Jeg hadde slike plager. Fryktelig ubehagelig. Startet med fasting, slutta å spise kl 18 om ettermiddagen og spiste ingenting før kl 12 neste dag. Gjorde det i 2 uker ( opprinnelig fordi jeg ønsket å slutte med snop-fråtsing om kveldene) og innså at hele magetrøbbelet mitt var blitt borte! Helt sykt! Kan selvsagt ikke si at det samme vil skje med deg, men det kan være verdt å prøve.. Dette hjelper meg også litt. Jeg har periodefastet hele livet og liker godt følelsen av tom mage. Får også flatere mage og mindre luft av dette. Tarmene reparerer seg selv og har godt av en pause i følge forskning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #14 Del Skrevet 20. oktober 2022 Asperger. Ømfintlig for stress. Anonymkode: 1eaa1...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #15 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan man ha candida i tarmen? Anonymkode: 9c158...c5b Ja, det er ofte tarmen som reagerer sånn når kroppen har candida sopp. Man kan på et vis se det på avføring, som kan være noe ufordøyd, ha hvite elementer i seg og flyte lettere opp. Men også huden, lett sykdomsfølelse og at man kjenner seg tappet for energi. For å rense ut dette kan man gå på candida diett og unngå sukker, hvetemel(og annen hvit stivelse), gjær og kumelk. Det er viktig å gjøre en gradvis tilbakevending til normalt kosthold etter 14-30 dager, ellers får kroppen sjokk og man kan bli syk. Anonymkode: c5a13...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #16 Del Skrevet 21. oktober 2022 Djungelvrål skrev (10 timer siden): Dette hjelper meg også litt. Jeg har periodefastet hele livet og liker godt følelsen av tom mage. Får også flatere mage og mindre luft av dette. Tarmene reparerer seg selv og har godt av en pause i følge forskning. Dette er interessant. Har hørt flere si at det hjelper og sverger til den metoden/rutinen. 👍 Anonymkode: c5a13...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #17 Del Skrevet 21. oktober 2022 Tarzani skrev (13 timer siden): Jeg hadde slike plager. Fryktelig ubehagelig. Startet med fasting, slutta å spise kl 18 om ettermiddagen og spiste ingenting før kl 12 neste dag. Gjorde det i 2 uker ( opprinnelig fordi jeg ønsket å slutte med snop-fråtsing om kveldene) og innså at hele magetrøbbelet mitt var blitt borte! Helt sykt! Kan selvsagt ikke si at det samme vil skje med deg, men det kan være verdt å prøve.. Samme her, føler meg endelig relativt god i magen. Har vært på gastroskopi og det hele og der var det ingen funn så det ble IBS. Men denne fastingen er det eneste jeg har prøvd som funket og jeg drikker kaffe mens jeg faster og det går helt fint. Hadde ikke funket uten kaffe... 😄 Anonymkode: 0ad1a...e7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #18 Del Skrevet 21. oktober 2022 Jeg hadde masse mageproblemer i årevis. Avføring 7-15 ganger daglig, vanntynt, svært oppblåst og uvel, varierende om jeg fikk prompa eller ikke. Reagerte på ulike matvarer om hverandre. ALT provoserte magen, til og med et glass vann. Var på koloskopi, leverte avføringsprøve, tok ulike blodprøver osv uten funn. Fikk beskjed at det var sikkert bare irritabel tarm, og sånn var det. Det har blitt mye bedre nå. Jeg tror hovedproblemet var stress. Reagerer likevel på store mengder melk (f.eks et stykke marsipankake eller softis). Anonymkode: 3bfa9...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå