AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Lar dere småbarn servere seg selv ved middag eller serverer dere dem? Nå skal jeg snart ha en liten bursdagsfeiring med familien og så skal venninne og kjæresten min komme også. Har 3 tante unger som av og til serverer seg selv feks ost, og mais osv tar 3 og 5 åringen med hendene i skålene.. noe jeg synes er ekkelt da jeg har tatt skje til ver skål.. moren gjør ingenting.. og tenker nå som det komme andre utifra familien, da er det iallfall ikke greit.. Anonymkode: c075c...7e2
GammelKaktus Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Du kan vel gi de beskjed om å ikke ta med hendene og bruke skje. Tafatt mor som bare sitter der, da må du jo du ta tak. Men er det enklere for deg å servere de så gjør du det, du som inviterer til ditt hus da bestemmer du. 😄 11
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Ville lagd egne små skåler til barna eller forklare og vise barna at de skal bruke skje. Anonymkode: 7d69e...347
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Vask fingrene før måltid. Om dere spiser taco må da så store barn få forsyne seg selv. Anonymkode: 3e523...c82
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg serverer småbarn, enten som mor, eller som vertinne. Anonymkode: 47d0d...433 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 Begge deler. Tar det som det kommer. Men de har rene hender og jeg legger ikke opp til at de skal grise Anonymkode: d961c...48a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 Ingen får lov å grafse med hendene i skåler. Det sier jeg fra om. Ellers lar jeg foreldrene styre om ungene får forsyne seg selv - til en viss grad. Om jeg ser at de tar alt for mye, sier jeg fra. Vi lar vår eldste på 4 år forsyne seg selv, men under overvåking Om han er i ferd med å skufle fatet fullt, får han beskjed om å stoppe. Anonymkode: 368cd...050 1
Gjest ti10 Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 Det burde vel egentlig være unødvendig å si fra, men det er det tydeligvis her. Så da tenker jeg du sier fra når dere setter dere til bordet at "Når vi forsyner oss, bruker vi skjeen". Hvis ikke foreldrene har vett til å lære ungene bordskikk, får du gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #9 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Lar dere småbarn servere seg selv ved middag eller serverer dere dem? Nå skal jeg snart ha en liten bursdagsfeiring med familien og så skal venninne og kjæresten min komme også. Har 3 tante unger som av og til serverer seg selv feks ost, og mais osv tar 3 og 5 åringen med hendene i skålene.. noe jeg synes er ekkelt da jeg har tatt skje til ver skål.. moren gjør ingenting.. og tenker nå som det komme andre utifra familien, da er det iallfall ikke greit.. Anonymkode: c075c...7e2 Du lager altså ett inlegg som egentlig ikke inneholder noe spørsmål men som rakker ned på tantebarna Anonymkode: 3b080...4e9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå