Gå til innhold

La små barn forsyne seg selv i voksen bursdagselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere småbarn servere seg selv ved middag eller serverer dere dem?

Nå skal jeg snart ha en liten bursdagsfeiring med familien og så skal venninne og kjæresten min komme også.

Har 3 tante unger som av og til serverer seg selv feks ost, og mais osv tar 3  og 5 åringen med hendene i skålene.. noe jeg synes er ekkelt da jeg har tatt skje til ver skål.. moren gjør ingenting.. 

og tenker nå som det komme andre utifra familien, da er det iallfall ikke greit.. 

Anonymkode: c075c...7e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel gi de beskjed om å ikke ta med hendene og bruke skje. Tafatt mor som bare sitter der, da må du jo du ta tak. 

Men er det enklere for deg å servere de så gjør du det, du som inviterer til ditt hus da bestemmer du. 😄 

• Liker 11
Skrevet

Ville lagd egne små skåler til barna eller forklare og vise barna at de skal bruke skje.

Anonymkode: 7d69e...347

Skrevet

Vask fingrene før måltid. Om dere spiser taco må da så store barn få forsyne seg selv. 

Anonymkode: 3e523...c82

Skrevet

Jeg serverer småbarn, enten som mor, eller som vertinne. 

Anonymkode: 47d0d...433

• Nyttig 1
Skrevet

Begge deler. Tar det som det kommer. Men de har rene hender og jeg legger ikke opp til at de skal grise 

Anonymkode: d961c...48a

Skrevet

Ingen får lov å grafse med hendene i skåler. Det sier jeg fra om. 

Ellers lar jeg foreldrene styre om ungene får forsyne seg selv - til en viss grad. Om jeg ser at de tar alt for mye, sier jeg fra. 

Vi lar vår eldste på 4 år forsyne seg selv, men under overvåking ;) Om han er i ferd med å skufle fatet fullt, får han beskjed om å stoppe. 

Anonymkode: 368cd...050

• Liker 1
Skrevet

Det burde vel egentlig være unødvendig å si fra, men det er det tydeligvis her. Så da tenker jeg du sier fra når dere setter dere til bordet at "Når vi forsyner oss, bruker vi skjeen". 

Hvis ikke foreldrene har vett til å lære ungene bordskikk, får du gjøre det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Lar dere småbarn servere seg selv ved middag eller serverer dere dem?

Nå skal jeg snart ha en liten bursdagsfeiring med familien og så skal venninne og kjæresten min komme også.

Har 3 tante unger som av og til serverer seg selv feks ost, og mais osv tar 3  og 5 åringen med hendene i skålene.. noe jeg synes er ekkelt da jeg har tatt skje til ver skål.. moren gjør ingenting.. 

og tenker nå som det komme andre utifra familien, da er det iallfall ikke greit.. 

Anonymkode: c075c...7e2

Du lager altså ett inlegg som egentlig ikke inneholder noe spørsmål men som rakker ned på tantebarna

Anonymkode: 3b080...4e9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...