Gå til innhold

Hva er beste vaskemiddel til å fjerne inngrodd fett?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd det meste - salmiakk, zalo, fettfjerner spray fra butikken, kun vann og magisk svamp osv. Jeg har skrubbet og skrubbet, men får det ikke vekk. Vi har tidligere hatt frityrsteker med olje og det har lagt seg som et inngrodd lag med fett på undersiden av kjøkkenskapene på veggen som er umulig å få vekk. Hva anbefaler dere? Jeg må ha noe med masse trøkk i 😅

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke et helt seriøst forslag kanskje, men siden du har prøvd alt: Avfettingsmiddel for bil? :klo:

Lykke til uansett :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

Kaster ut et forslag; wc-rens. Det funker som gull å rengjøre dusjdører med, alt gammelt hudfett og såperester etc blir borte med et trylleslag.

I dusjen er fremgangsmåten å sprøyte det på og fordele det utover glassdørene med svamp, vente 5 minutter og så spyle det av med dusjhodet. 

Til å teste på kjøkken, må du nok tørke det vekk med en fuktet svamp, ikke spyle. Men prøv? Det funker kanskje på frityrfett også?

• Liker 1
Skrevet

Ovnsrens evt. rengjøringsmiddel beregnet for glasset i ildsteder. Begge deler er kraftige saker så jeg kan ikke garantere for maling etc. på kjøkkenet, men noen ganger er jo det viktigste "å bli kvitt dritten".  

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å ta motet fra deg fullstendig, men du er nødt til å skrape det av. Det eneste jeg klarte å ta det med var en sånn "mirakelsvamp", men da tar du malingen også. Det er noe fryktelige greier. 

Anonymkode: fbc25...ae4

• Liker 1
Skrevet

Prøvd blanding av salmiakk og grønnsåpe? Ta i salmiakken sist, så du ikke får dunsten rett i nesa.

Anonymkode: 50126...ce7

• Liker 1
Skrevet

Antibac fjerner fett. Eller annen sprit 

Anonymkode: f97be...7e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvd blanding av salmiakk og grønnsåpe? Ta i salmiakken sist, så du ikke får dunsten rett i nesa.

Salmiakk fjerner fett og grønnsåpe legger igjen fettlag så det rådet der gir ikke mening. 

Anonymkode: 9474c...a5d

• Liker 3
Skrevet

Jif skurekrem er verdt å prøve :)

Anonymkode: cab66...2b1

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kittykat skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd det meste - salmiakk, zalo, fettfjerner spray fra butikken, kun vann og magisk svamp osv. Jeg har skrubbet og skrubbet, men får det ikke vekk. Vi har tidligere hatt frityrsteker med olje og det har lagt seg som et inngrodd lag med fett på undersiden av kjøkkenskapene på veggen som er umulig å få vekk. Hva anbefaler dere? Jeg må ha noe med masse trøkk i 😅

DENNE !

FY fader..den tar ALT.

UTEN å gnikke.

Bruker en fuktig og myk klut, tar på bittelitt middel. Og vasker forsiktig over.

Endret av flusa
  • Liker 1
Skrevet
flusa skrev (1 minutt siden):

DENNE !

FY fader..den tar ALT.

UTEN å gnikke.

Bruker en fuktig og myk klut, tar på bittelitt middel. Og vasker forsiktig over.

Denne hva? Hvis det skulle dukke opp et bilde eller en link, så er ikke det med i innlegget ditt.

Skrevet

Glemte å legge ved bilde🤭

image.png.c6555d42a7e005f36a3bf16d7afbdbd3.png

• Liker 1
Skrevet

Den er seriøst helt utrolig effektiv.

Beste jeg har prøvd noensinne.

Bruker den til alt som er vanskelig å få bort.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Grisebillig og..

Fås på normal,lyko,luxplus.

Beklager at det ble flere innlegg etter hverandre, hadde problemer med å laste opp🙄

Endret av flusa
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Grønnsåpe

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd sånn kraftvask fra byggevarebutikker? Eller så er salmiakk bra for fettfjerning, men hvis det er et skikkelig fettlag, kan det hende du må skrape også. Vær forsiktig med underlaget, men prøv med en isskrape i plast. Sånn man bruker på frontruten på bilen om vinteren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 19.50):

Salmiakk fjerner fett og grønnsåpe legger igjen fettlag så det rådet der gir ikke mening. 

Mulig det ikke gir mening, men det fjerner altså fettlag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mulig det ikke gir mening, men det fjerner altså fettlag.

Det er totalt meningsløst

Skrevet

Rødsprit eller bilavfetning. Hvis ikke salmiakk tar det er det ikke mye håp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...