Gå til innhold

Til deg som stiller veldig mange spørsmål til folk du ikke kjenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

… spesielt om noen er litt stille, kanskje. Slutt med det! Det er veldig ubehagelig å sitte og bli utspurt masse personlige spørsmål av en fremmed! Snakk heller om været, eller innled i det minste med et eller annet før spørsmålet kommer!

Du som gjør det tror at du er veldig sosial dyktig og inkluderende. Det er du ikke. Du gjør andre ille til mote. 

Anonymkode: f472f...352

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du som gjør det tror at du er veldig sosial dyktig og inkluderende. Det er du ikke. Du gjør andre ille til mote. 

Da får man jobbe med seg selv, og eventuelt oppsøke hjelp for problemene. Alternativt akseptere at ikke alle er like, og at ikke alle mennesker i verden til enhver tid vil gjøre eller si ting som akkurat du liker eller vil høre. Velkommen til verden.

Anonymkode: 08dd0...f24

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei, fortsett med det! Jeg sliter med å inkludere meg selv, og det å få spørsmål hjelper veldig. 

Anonymkode: 68069...614

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, fortsett med det! Jeg sliter med å inkludere meg selv, og det å få spørsmål hjelper veldig. 

Anonymkode: 68069...614

Femten spørsmål etter hverandre om personlige ting? Du svarer, så kommer neste spørsmål, ingen naturlig flyt i samtalen?

ok. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da får man jobbe med seg selv, og eventuelt oppsøke hjelp for problemene. Alternativt akseptere at ikke alle er like, og at ikke alle mennesker i verden til enhver tid vil gjøre eller si ting som akkurat du liker eller vil høre. Velkommen til verden.

Eventuelt kan jo folk ta det til seg og ikke være så masete og nærgående. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

… spesielt om noen er litt stille, kanskje. Slutt med det! Det er veldig ubehagelig å sitte og bli utspurt masse personlige spørsmål av en fremmed! Snakk heller om været, eller innled i det minste med et eller annet før spørsmålet kommer!

Enda ei introvert som har fått den eurekafølelsen at nå må du si i fra? 

Anonymkode: 42405...06c

• Liker 3
Skrevet

Enda ei introvert som har fått den eurekafølelsen at nå må du si i fra? 

Anonymkode: 42405...06c

Jeg hjelper sosial-intervjuerne å forstå at det de driver med er ubehagelig. Værsågod. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du ikke laget en eksakt lik tråd om dette for ikke så lenge siden? Eller er det så mange på kg som ikke liker spørsmål? Hvordan blir dere kjent med folk liksom? Men nå ble det jo mange spørsmål fra meg 😅

Men altså det er jo normal small talk? 

Anonymkode: d2e96...dd5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Femten spørsmål etter hverandre om personlige ting? Du svarer, så kommer neste spørsmål, ingen naturlig flyt i samtalen?

ok. 

Men nå er verden litt større enn det ene, smale, eksempelet du kommer med. Eller mener du at ett enkelt eksempel fra ett mennesker skal diktere for andre også?

ok.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Eventuelt kan jo folk ta det til seg og ikke være så masete og nærgående. 

Ja, skjønner, du forventer at andre skal ta hensyn til deg, men du skal ikke ta hensyn til andre mennesker.

ok.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig og kan legge til. Slutt å spørre om hvorfor jeg ikke har barn. Det er sårt personlig og veldig intimt spørsmål. Spør gjerne om jeg har barn, men når jeg sier nei desverre, skulle folkevettet tilsi at det stopper der, men huff neida! Folk er så jææææ nysgjerrige. Spør jeg hvor ofte du puler? Når du puler og hvordan? Det er i bunn og grunn ikke så stor forskjell på de to spørsmålene 

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Er da like ille når det er motsatt og folk forteller deg hele livshistorien og du har så vidt hilst på de en gang... 😄 Men hvis folk stiller spørsmål du ikke vil svare på så lar du være og virker uinteressert, hvis de bare fortsetter så er de sosialt inkompetente eller så har de en diagnose.

Anonymkode: c8186...1bb

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ok. 

Hva legger du i personlige ting? Hvis random folk spør meg 15 spørsmål om hvordan utfloden min ser ut, når jeg sist hadde sex osv så klarer jeg jo å avslutte den samtalen 🤠 Om de spør meg om jeg har hund, hva den heter, hvor mange barn jeg har osv så er jo det en måte for mennesker å bli kjent? Det er jo sånn man lærer om hverandre. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ikke laget en eksakt lik tråd om dette for ikke så lenge siden? Eller er det så mange på kg som ikke liker spørsmål? Hvordan blir dere kjent med folk liksom? Men nå ble det jo mange spørsmål fra meg 😅

Men altså det er jo normal small talk? 

Nei, det er der mange tydeligvis misforstår. Small talk er småprat, typ maten var god, håper det blir fint vær tiø helga, nå var det litt kjølig her gitt. Small talk er ikke: Trives sønnen din på skolen? Hvilke medisiner bruker du? Er det lenge siden du skilte deg? I alle fall ikke når det kommer som en endeløs rekke av spørsmål i intervjuform. Still et spørsmål og del evt noe selv, ikke vær så konfronterende. 

Men nå er verden litt større enn det ene, smale, eksempelet du kommer med. Eller mener du at ett enkelt eksempel fra ett mennesker skal diktere for andre også?

ok.

Jeg mener at her er det mange som har mye å lære ja. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Ja, skjønner, du forventer at andre skal ta hensyn til deg, men du skal ikke ta hensyn til andre mennesker.

ok.

Hvis «hensyn» innebærer å svare på masse spørsmål fra fremmede folk, så nei, det vil jeg ikke. Da unngår jeg å svare så godt jeg kan med å komme med et eller annet generelt vissvass og sender spørsmålet i retur. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Laraa skrev (4 minutter siden):

Enig og kan legge til. Slutt å spørre om hvorfor jeg ikke har barn. Det er sårt personlig og veldig intimt spørsmål. Spør gjerne om jeg har barn, men når jeg sier nei desverre, skulle folkevettet tilsi at det stopper der, men huff neida! Folk er så jææææ nysgjerrige. Spør jeg hvor ofte du puler? Når du puler og hvordan? Det er i bunn og grunn ikke så stor forskjell på de to spørsmålene 

Enig!

Men hvis folk stiller spørsmål du ikke vil svare på så lar du være og virker uinteressert, hvis de bare fortsetter så er de sosialt inkompetente eller så har de en diagnose.

Anonymkode: c8186...1bb

Jo, men da føles det faktisk som om man er uhøflig. Jeg synes det er en rar måte å bli kjent på. Bygg det opp litt, snakk om noe, herlighet. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er der mange tydeligvis misforstår. Small talk er småprat, typ maten var god, håper det blir fint vær tiø helga, nå var det litt kjølig her gitt. Small talk er ikke: Trives sønnen din på skolen? Hvilke medisiner bruker du? Er det lenge siden du skilte deg? I alle fall ikke når det kommer som en endeløs rekke av spørsmål i intervjuform. Still et spørsmål og del evt noe selv, ikke vær så konfronterende. 

Jeg mener at her er det mange som har mye å lære ja. 

Det er da et veldig hyggelig spm om barna trives på skolen? Om man har barn i samme klasse er jo dette helt naturlig smalltalk! Medisiner kan jeg være enig med deg i, da. Men det er det vel veldig få som spør om? Da må de jo ha en skue løs....

• Liker 3
Skrevet
Snabeltann skrev (1 minutt siden):

Det er da et veldig hyggelig spm om barna trives på skolen? Om man har barn i samme klasse er jo dette helt naturlig smalltalk! Medisiner kan jeg være enig med deg i, da. Men det er det vel veldig få som spør om? Da må de jo ha en skue løs....

Ikke barn i samme klasse, som sagt er det en fremmed på jobb. Vi kan godt bli kjent, men jeg utleverer ikke ungdommen min til fremmede. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Hvor treffer dere fremmede som spør personlige spørsmål? 

Jeg er mye på reise i jobben og snakker med folk jeg ikke kjenner, men aldri opplevd å bli "intervjuet" om personlige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...