AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Hei, jeg trenger noen råd. Om jeg skal stå på mitt eller legge den død. Vi er en familie som eier hus, og på tunet bor også naboen som er i slekt. Vi har barn. De har 2 katter og snart en hund, og jeg gleder meg på deres vegne. Jeg har så lyst til at barna skal få oppleve å ha et kjæledyr, som bor hos oss. En katt. Jeg tok opp dette, da det er naturlig når man deler tun. Og svarer var ", nei, nå er det så mange dyr her, og det var ikke behov for flere katter. " det var bare å kose på deres katter. Men vi kan ikke gå inn i huset deres, og kattene er annerledes ute. Kjenner jeg blir lei meg. Hvorfor skal de få bestemme og glede seg til sitt? Samboeren min stod opp for meg, men jeg har ikke lyst til å krangle. Anonymkode: 78e1e...298
Gjest Athena Catalina Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) I all verden, naboen kan på ingen måte bestemme at dere ikke kan ha kjæledyr, hadde gitt blanke i hva naboen sa. Endret 20. oktober 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Nobrainer. Grattis med katt❤️ Anonymkode: 98c76...970
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Du trenger ikke spørre naboen om lov. Du bare informerer om at nå har dere også fått dere katt. Naboen har ingen medbestemmelsesrett. Du trenger altså hverken krangle eller diskutere med dem. Anonymkode: 632ae...4ef 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Naboen kan ikke bestemme at dere ikke skal få dere katt. Men for å gjøre hele opplevelsen best for alle parter, også katten, så bør den kastreres slik at det ikke blir konflikter mellom dyrene 😊 Naboen har neppe noe imot en pus til, med mindre det blir en som markerer, sloss og skriker til alle døgnets tider 😂 Anonymkode: 4d4a6...c94 1 4
lillevill Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Åja naboen synes det ja? For noen merkelige folk. Nei vi har dyr vi, så da trenger ikke dere ha dyr. Ho ho. 🤪 kke skaff dere hann katt. De vil konkurere om tunet. 😛 Heller en hun katt, de er ikke slosskjemper på samme måte. Husk også dyreforsikring. Og det er dyrt med vertinærbesøk. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Vi tenkte ho-katt. Og den blir kastrert/sterilisert når det lar seg gjøre. Men det er ingenting som er bra nok. Jeg tror vi bare legger den død. Vil ikke ha dårlig stemning:-/ Jo, vi fikk kanskje lov til å ha en hund. Men det måtte være den og den rasen, men jeg vil ikke ha hund. Ts Anonymkode: 78e1e...298
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi tenkte ho-katt. Og den blir kastrert/sterilisert når det lar seg gjøre. Men det er ingenting som er bra nok. Jeg tror vi bare legger den død. Vil ikke ha dårlig stemning:-/ Jo, vi fikk kanskje lov til å ha en hund. Men det måtte være den og den rasen, men jeg vil ikke ha hund. Ts Anonymkode: 78e1e...298 Dere kan jo ikke la dere styre slik, hva i alle dager.. Vil dere ha katt så skaff dere katt. spesielt når dere allerede har tenkt over kastrering og slik. Men jeg skjønner jo selvfølgelig naboene litt også, for man risikerer jo at det blir gjentatte slosskamper og full krig. Blir plutselig masse veterinærbesøk, i verste fall faktisk død. Så ja, jeg forstår jo litt at de er skeptisk. Men det kan dere ikke ta hensyn til, da får de bygge en svær kattegård da (det er jo et tips dere kan bruke og, bruker du viklet nett på toppen trenger du ikke tak og da kan i hvert fall ikke naboen si noe, google catio angled fence) men uansett, hvis det blir problemer så finnes det mange løsninger så kjør på. Katten bør jo være inne til 8-12 mnd uansett pga stedsans og diverse så da har jo dere muligheter til å være litt ute med pus i begynnelsen, og å gå i sele, så har du kontroll når de møtes ute. Kattunger/unge katter er som regel ikke truende for eldre katter uansett. Hvis dere likevel vurderer det så anbefaler jeg å se litt av jackson galaxy på youtube, utrolig mye man ikke tenker over med katter, som er viktig og han har mange lærerike fine klipp! Anonymkode: 5448a...de9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere kan jo ikke la dere styre slik, hva i alle dager.. Vil dere ha katt så skaff dere katt. spesielt når dere allerede har tenkt over kastrering og slik. Men jeg skjønner jo selvfølgelig naboene litt også, for man risikerer jo at det blir gjentatte slosskamper og full krig. Blir plutselig masse veterinærbesøk, i verste fall faktisk død. Så ja, jeg forstår jo litt at de er skeptisk. Men det kan dere ikke ta hensyn til, da får de bygge en svær kattegård da (det er jo et tips dere kan bruke og, bruker du viklet nett på toppen trenger du ikke tak og da kan i hvert fall ikke naboen si noe, google catio angled fence) men uansett, hvis det blir problemer så finnes det mange løsninger så kjør på. Katten bør jo være inne til 8-12 mnd uansett pga stedsans og diverse så da har jo dere muligheter til å være litt ute med pus i begynnelsen, og å gå i sele, så har du kontroll når de møtes ute. Kattunger/unge katter er som regel ikke truende for eldre katter uansett. Hvis dere likevel vurderer det så anbefaler jeg å se litt av jackson galaxy på youtube, utrolig mye man ikke tenker over med katter, som er viktig og han har mange lærerike fine klipp! Anonymkode: 5448a...de9 Spesielt viktig å lese seg litt opp på barn og katter, se litt kroppspråk klipp av katter slik at man kan lære barna når katten trenger fred og hvordan man oppfører seg mot kattene! Så sparer man seg for atferdsproblemer og tull før det har oppstått. Anonymkode: 5448a...de9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 I alle dager, hvorfor SPØR dere naboen om dere får lov til å skaffe dere katt? Det er det rareste jeg har hørt. Ønsker dere katt, så skaffer dere katt. Anonymkode: 3e52d...548
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi tenkte ho-katt. Og den blir kastrert/sterilisert når det lar seg gjøre. Men det er ingenting som er bra nok. Jeg tror vi bare legger den død. Vil ikke ha dårlig stemning:-/ Jo, vi fikk kanskje lov til å ha en hund. Men det måtte være den og den rasen, men jeg vil ikke ha hund. Ts Anonymkode: 78e1e...298 Hvorfor i alle dager spør dere naboen om dette? Du sier dere eier huset selv, og da bestemmer dere selv om dere skal ha dyr og evt. hva slags dyr. Naboen har ingenting de skulle sagt, uansett om dere deler tun og dere er i slekt. Anonymkode: 6644c...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå