Gå til innhold

Hvem er dere på boligjakt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier; hvem er dere som er på boligjakt nå?

Familie/enslige?

Hvorfor vil dere kjøpe (ny) bolig? 

Hva er deres strategi i dagens marked? 

Og hva er budsjettet deres? 

Anonymkode: 23301...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enslig.
Førstegangskjøper. Ønsker ikke å leie lenger. 

Jeg har spart 1 mill i egenkapital, får i tillegg hjelp av mine foreldre, og håper å kunne kjøpe noe greit. 

Anonymkode: 78521...6a8

Skrevet

Enslig med barn

Har rekkehus (solgt), men det blir for mye å holde styr på for bare meg

Ingen strategi, vil bare ha en fin leilighet med lite vedlikehold, ser i noen utvalgte strøk

Har 4,5 millioner å kjøpe for. 2,5 er egenkapital

Anonymkode: 82ca9...858

Skrevet

Budsjett 7mill.

Skal kjøpe noe fint til familien.

Venter til det blir litt billigere før jul (julesalg)

Anonymkode: 1bb3a...ecc

Skrevet

Barnefamilie

vil kjøpe litt større bolig med utleiedel i samme nabolag.

strategien er å kjøpe hvis  vi føler det er en god pris (vi bor også fint her vi bor nå, så Ikke desperate.) 

budsjett 17 000 000

Anonymkode: ab572...e12

• Nyttig 1
Skrevet

Om et par år er nok boligkjøp mer aktuelt, men per i dag sparer jeg opp egenkapital og vindusshopper på finn.

Anonymkode: e8c36...895

Skrevet

Førstegangskjøper. Har ikke råd til å leie lenger. Budsjett 2.8 millioner 

Anonymkode: 6079e...521

Skrevet

Enslig dame, et barn en hund. Har hus og ser nå etter hytte!  lån på 1,7mil men vil helst ikke bruke alt

Anonymkode: 28868...e25

Skrevet

Samboere. Vi ville eie noe sammen og starte familie. Leide sammen. Vedrørende strategi ihht dagens marked så leste vi tilstandsrapporter nøye, samt regna ut om boligene som lå ute tilsvarte generell prisvekst for områdene vi lette i. Fant ut at de færreste gjør det, gitt, folk vil ha mye mer enn markedsverdi.

Budsjett var 5,5. Fant drømmeboligen (til markedsverdi), fikk den til en halv mill under budsjett. Fikk og grønt boliglån med lav rente. Vi var superheldige, rett og slett. 

Anonymkode: 979f2...b28

Skrevet

Par i midten av 20-årene med baby på vei.

Vi leier nå, ønsker å kjøpe bolig i løpet av de neste 2 årene.

Strategien er å følge med på boligmarkedet nå og fremover, kanskje finne noe vi kan få under takst.

Vanskelig med budsjett. Absolutt maks er 6 mill, men ønsker ikke å bruke så mye, så kommer det veldig an på boligen. Vil gjerne finne noe til rundt 4, men finner vi en bolig vi virkelig liker og som vi vil bo i over lengre tid så gir vi gjerne 5-5,5.

Anonymkode: 125e0...62b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 21.14):

Om et par år er nok boligkjøp mer aktuelt, men per i dag sparer jeg opp egenkapital og vindusshopper på finn.

Anonymkode: e8c36...895

Med andre ord: du er ikke på boligjakt nå.

Anonymkode: fae0e...6c5

Skrevet

Enslig, 44 år

Pga helsen. Har en nabo som bråker mye om nettene, og jeg våkner lett. Og fordi jeg ikke har parkeringsplass, og med revmatisme og flere skader(blant annet i rygg) blir jeg totalt handicappet etter å ha måket ut bilen.

Ved salg av nåværende bolig, ca 1,3 i EK.

Skal sjarmere bankrådgiveren min til å utvide låneramme til 3,8 mill😇

Anonymkode: 307bd...7e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 16.29):

Familie/enslige?

Jeg har vært på utkikk seriøst i mer enn ett år, så hvis det riktige huset dukker opp nå, så må jeg rett og slett bare gå for det - selv om det føles utrygt å skulle selge egen bolig nå. Ettersom markedet er dårlig nå, ville jeg nok forsøkt å få en bra pris og være litt "hard", men på grunn av at jeg er kresen på beliggenhet og størrelse/tomt kan jeg ikke la gode sjanser gå fra meg. Heldigvis har jeg god økonomi også, så jeg er ikke særlig bekymret med tanke på renter, strømpris, generell prisøkning og så videre (det eneste som skremmer meg, er risikoen for å ikke få solgt nåværende hus, eventuelt å måtte selge til en veldig dårlig pris - det føles som den eneste faktoren som jeg virkelig ikke har kontroll på). 

Anonymkode: 2c07f...d82

Skrevet

Førstegangskjøper, har ingen spesiell strategi hehe. Vil bo i Oslo så jeg forventer ingen voldsomt prisnedgang, men jeg har ingen hast så kanskje jeg kan være heldig, for eksempel hvis noen absolutt må selge, eller lignende. Jeg er også åpen for oppussingsobjekter. Jeg har god egenkapital men vil ikke ha så stort lån, så vil helst holde meg under 3,5.

Anonymkode: 44b5b...551

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 16.29):

Familie/enslige?

Familie på boligjakt med budsjett på 20 mill. Trenger mer plass. Har kommet frem til at vi utsetter kjøpet i 1-2 år ettersom prisene er på vei ned nå.

Anonymkode: 9fa58...5e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...