Gå til innhold

Hundeeiere som bare tar hunden sin bort til fremmede for den vil hilse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at dette skjer ofte noen ganger. 
Jeg er ikke alvorlig allergisk men mild at jeg må vaske meg med en gang i hendene etterpå eller begynner jeg å klø, nyse og rennende øyer vis jeg klapper en hund..

i går ventet jeg på bussen og da kom det en mann med en liten valp, jaa den var litt søt men helsa mi kommer først.. han kom bare bort med valpen til meg fordi valpen bjeffet og ville bort til meg uten og høre om det går greit, da sa jeg at jeg valpen er søt men jeg kan Dessverre ikke klappe pga allergi, da sier han «men hunden har bare en plagg pels men jaja ingen unnskyldning det», jeg likte ikke at han skulle ta hunden til meg først uten å spørre om det er greit da jeg hadde en hoppende valp på meg og hater når hunder og valper hopper på meg.. og skitner til buksene mine.. han fikk vist denne valpen for 1 uke så han var nokk veldig stas for han. Men ikke greit å bare forvente at andre skal ville klappe den..

Andre også opplever at hundeeiere bare tar hunden sin bort til deg uten at du har «invitert» den?  Er jo noe annet da når man «inviterer» hunden bort

Anonymkode: 67752...01f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke akkurat. Men det er en hel mengde folk der ute som abslåolutt ikke burde ha hund. Her i området er det en sti der hundefolk bruker å lufte hundene uten bånd. Under båndtvang. Samtlige hunder løper bort til alle de ser og hopper oppetter dem. Samtlige eiere sier «Oida, den er så snill!» 

Joda. Den er ikke snill. Den er dårlig dressert. Og du som eier mangler helt kontroll på den. Og det er båndtvang. Og den hunden som er så «snill» ville ikke tatt to øre for å drepe en fugleunge eller bote et barn. Folk later ikke forstå at de må ha alle hunder som ikke står ved siden av eier 100% av tiden i bånd. Selv når det ikke er båndtvang.

Endret av Anje
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det ofte eler noen ganger? De færreste hundeeiere oppfører seg sånn, etter min erfaring. Mange vil jo gjerne hilse på valp, og viser det med hele kroppsspråket at de vil lokke valpen til seg (det er faktisk en utfordring for dem som vil lære hunden å la andre være i fred, men det er en annen ting).

Dette kommer til å skje iblant. Jeg har matallergi, men venner kommer til å glemme det, og servere meg mat jeg må si nei takk til. 

Sånn er verden. Det var nok korttenkt, men ikke vondt ment. Om du snur deg vekk og ikke viser interesse, vil de fleste hundeeiere ta hintet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (3 minutter siden):

Skjer det ofte eler noen ganger? De færreste hundeeiere oppfører seg sånn, etter min erfaring. Mange vil jo gjerne hilse på valp, og viser det med hele kroppsspråket at de vil lokke valpen til seg (det er faktisk en utfordring for dem som vil lære hunden å la andre være i fred, men det er en annen ting).

Dette kommer til å skje iblant. Jeg har matallergi, men venner kommer til å glemme det, og servere meg mat jeg må si nei takk til. 

Sånn er verden. Det var nok korttenkt, men ikke vondt ment. Om du snur deg vekk og ikke viser interesse, vil de fleste hundeeiere ta hintet.

Har skjedd mer en denne gang.. greit om hundeeier spør først men hundeeiere burde lære hunden å gå på tur uten å ville hilse på alt og alle.. at folk også kan gå på tur og forbi uten at en hund forstyrrer 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forferdelig. JEG HATER BIKKJER, og at folk skal røtvinge de på meg gjør det ikke bedre. 

Anonymkode: 4fbed...8c5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt angrepet og skambitt av hund som gikk i bånd, mens eier holdt den. Den hoppet opp og gikk etter strupen min.

Det er ikke greit å bli påtvunget å hilse på en hund. Når jeg feks går inn på matbutikken så er det ikke greit at de andre kundene hopper på meg og klemmer og tørrjukker på meg ved frysedisken heller. Det er samme sak. 

Anonymkode: 9de0c...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har skjedd mer en denne gang.. greit om hundeeier spør først men hundeeiere burde lære hunden å gå på tur uten å ville hilse på alt og alle.. at folk også kan gå på tur og forbi uten at en hund forstyrrer 

Hvordan har det seg at enkelte mennesker opplever så masse rart og ofte, mens andre mennesker igjen ikke er i nærheten av å oppleve noen av de tingene? 

Min første tanke er at de som opplever veldig mye og ofte, samtidig er de menneskene som legger på en god del på historien for at de skal få oppmerksomhet. 

I mine 45 år har jeg aldri opplevd at noen ukjent person tvinger valpen sin på meg. Spurte også samboer om hun har opplevd noe lignende, men nei, det har hun ikke. 

Anonymkode: f5f52...5e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mye jeg ferdes rundt hunder, så kan jeg telle på en hånd hvor ofte det skjer.

Mennesker derimot som sender unger bort for å klemme på fremmede hunder eller bare tar seg tilrette med å klappe er veldig vanlig…

Anonymkode: 23882...604

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...