Gå til innhold

Bo i Oslo vest, Bærum eller Asker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig fått fast jobb, og kan dermed begynne å se etter leilighet å kjøpe. Jobben er i Oslo i nærheten av Blindern. Vurderer leilighet både i Oslo vest, Bærum eller Asker. 

Jeg skal ta kollektivt til jobb, så dersom jeg skal bo i Bærum eller Asker må det være nokså nært toglinjen. 

Jeg har en hund, og ønsker derfor ikke altfor lang reisevei. Jeg er alene med hunden. Kan heller ikke utelukke barn de neste årene. 

Ellers ønsker jeg å bo i et trygt og godt område :)  Ønsker ikke å bo midt i Oslo sentrum. Gjerne i nærheten av turområde, eller med kysten/strand i gangavstand. Matbutikk i nærheten, og nærme kollektivtransport. 

Har dere noen tips til fine steder å bo? Er ikke veldig kjent i Asker og Bærum. Spesielt Asker virker koselig, men det er jo også litt langt unna Oslo. I Oslo har jeg tenkt på Sogn, Ullern, Røa. Men det kan jo fort ta lenger tid å reise fra f.eks Røa til jobb, enn fra Asker. Så jeg tenker at det er mange muligheter for meg, og det blir veldig spennende å følge med på leiligheter i de ulike områdene. 

Hvor ville dere bodd, og hvorfor? Setter pris på alle tips :) 

Anonymkode: 40ffb...421

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stort budsjett har du?  Det vil være ganske avgjørende mht hvor du har råd til å bo.

• Nyttig 1
Skrevet

Budsjett?

Krav til selve boligen utenom plassering? Antall rom, oppusset, nybygg, osv osv.

Anonymkode: 32389...557

• Liker 1
Skrevet

Aker brygge er nær sjøen, gangavstand til mye og et trygt område. Det ville jeg valgt. 

Anonymkode: 62698...38b

Skrevet

Budsjettet er på absolutt maks 4,2 (helst rundt 4). 

Jeg går heller ned i størrelse på leilighet, jeg trenger ikke mye plass. Beliggenhet er absolutt viktigst for meg :) 

Skrevet

Budsjett er viktig her. Har du ikke stort nok budsjett må du bosette deg i utkanten av Asker for å få råd til bolig. Da blir plutselig turen til Oslo litt lengre.

Anonymkode: 0feae...6cf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Budsjettet er på absolutt maks 4,2 (helst rundt 4). 

Jeg går heller ned i størrelse på leilighet, jeg trenger ikke mye plass. Beliggenhet er absolutt viktigst for meg :) 

Du burde se deg litt om på boligannonser. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du burde se deg litt om på boligannonser. 

Ja absolutt, det skal jeg. Men ville gjerne ha litt tips om fine steder å bo, da spesielt i Bærum og Asker hvor jeg ikke er så kjent. Så skal jeg følge med på leiligheter i de aktuelle områdene. 

Skrevet
spinner skrev (4 minutter siden):

Leilighet på Kringsjå

Kringsjå er absolutt fint område! Og Sognsvann som nabo :) 

Skrevet

Jeg ville valgt Bærum fremfor Asker, og da et område i Bærum hvor t-banen går. Det er selvfølgelig litt avhengig av hva du bruker fritiden på, men for meg er det praktisk at banen stopper på flere steder i og i nærheten av sentrum, mot toget som bare stopper på National/Oslo S. Linje 2 går hvert sjette minutt store deler av dagen, deilig å slippe stress til et tog som går sjeldnere så man ikke er så avhengig av å rekke en bestemt avgang. Kan anbefale Østerås, Eiksmarka, og Røa rett over Oslo-grensa. 😊

Anonymkode: a3be7...381

• Liker 3
Skrevet

At noen flytter frivillig til Asker og Bærum skjønner jeg ikke. Mer klysete folk og sladre miljø skal man lete lenge etter 

Anonymkode: bcb41...0df

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg ville valgt Bærum fremfor Asker, og da et område i Bærum hvor t-banen går. Det er selvfølgelig litt avhengig av hva du bruker fritiden på, men for meg er det praktisk at banen stopper på flere steder i og i nærheten av sentrum, mot toget som bare stopper på National/Oslo S. Linje 2 går hvert sjette minutt store deler av dagen, deilig å slippe stress til et tog som går sjeldnere så man ikke er så avhengig av å rekke en bestemt avgang. Kan anbefale Østerås, Eiksmarka, og Røa rett over Oslo-grensa. 😊

Tusen takk! Akkurat slike tips jeg var ute etter :) 

Visste ikke at banen gikk til Bærum. Det er jo supert. Skal sjekke disse områdene. 

Skrevet

«Men det kan jo fort ta lenger tid å reise fra f.eks. Røa til jobb, enn fra Asker.» Du mente vel omvendt 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At noen flytter frivillig til Asker og Bærum skjønner jeg ikke. Mer klysete folk og sladre miljø skal man lete lenge etter 

Anonymkode: bcb41...0df

Alltid noen som hiver ut denne påstanden, ts. Trives supergodt i Bærum, selv som usnobbete innflytter. 😊 Bør også nevnes at det er en av Norges største kommuner i folketall med stor variasjon i boligpriser og miljø.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alltid noen som hiver ut denne påstanden, ts. Trives supergodt i Bærum, selv som usnobbete innflytter. 😊 Bør også nevnes at det er en av Norges største kommuner i folketall med stor variasjon i boligpriser og miljø.

Ja, jeg overser det :) 

Har du tips til områder i Bærum jeg kan se mer på? 

Skrevet

Ingen tips til akkurat det du spør om, men tenkte likevel nevne en ting. Det et dyre området du e interessert i, å jeg vet ikke helt hvor langt budsjettet ditt strekker til… med en hund trenger du jo litt plass for at den skal trives.. og muligens barn skriver du, som i at du trenger et ekstra soverom? Som sagt, områdene du vil kjøpe i er dyyyre områder.

Anonymkode: fecec...7df

• Liker 2
Skrevet

Bekkestua er fint, og det går både buss, t-bane og trikk dit 😊

Anonymkode: f9ac1...231

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bekkestua er fint, og det går både buss, t-bane og trikk dit 😊

Anonymkode: f9ac1...231

Takk for tips :) 

Skrevet

Steder rundt linje 3 til Kolsås.

Anbefaler Bjørnekollen (Haslum) og Durudveien (Avløs). Mye innenfor ditt budsjett og trivelig bomiljø. 

Se også på Kolsås.

T- bane linje 3 er ny og går som klokker. Mye bedre enn tog  mener jeg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...