Gå til innhold

Tverrleie uke 31 OG i uke 32 - fortsatt snu seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen lå i tverrleie i uke 30 og i uke 32, kjenner jeg er nervøs for at han ikke skal snu seg, selv om jordmor sier han har god tid. Er Tredjegangs. Er det noen som har erfaringer😂?  I mine andre svangerskap la de seg med hode ned tidlig

Anonymkode: 767e3...3ef

Skrevet

Ja! Husker ikke når det snudde, men tror det var rundt uke 35/36. Var letta da ja 😅 det var tredjemann, ikke samme med de to første

Anonymkode: 33c7c...d14

Skrevet

Jeg er 33 uker og lille satt med rompa ned på siste kontroll. De er ikke bekymret i det hele tatt, hu kan fortsatt snu seg. De fleste har snudd seg innen uke 37 sies det. 

Anonymkode: 5b138...0b3

Skrevet

Min lå i tverrleie i uke 35, snudde seg i uke 36/37. 

Anonymkode: 60c27...31b

Skrevet

Dette er et gjentagende tema i termingruppa mi, og der har flere flergangsfødende fortalt om erfaringer der barnet har snudd seg helt fram til uke 39😊

Min gutt lå i seteleie i uke 32, mens nå i 35 ligger han i hodeleie. Tar ingen seire for gitt før dagen for fødsel er her🙈😂

Anonymkode: f4b4d...dff

Skrevet

Helt vanlig på flergangsfødende at barnet snur seg sent.

Anonymkode: 23e9b...e20

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Babyen lå i tverrleie i uke 30 og i uke 32, kjenner jeg er nervøs for at han ikke skal snu seg, selv om jordmor sier han har god tid. Er Tredjegangs. Er det noen som har erfaringer😂?  I mine andre svangerskap la de seg med hode ned tidlig

Anonymkode: 767e3...3ef

Med siste (har 4) snudde han seg fra tverrleie en gang mellom uke 36 og 38, tror jeg. Og da jeg kom inn på føden ca. 40 minutter før jeg fødte fikk jeg beskjed om at han fortsatt lå litt på skrå (da fikk jeg litt panikk). Men han fant nå riktig stilling like etter og jeg slapp faktisk både snuing og keisersnitt. Krysser fingrene for deg. Det var visst ikke uvanlig blant flergangsfødende med både sen snuing og at barnet ikke «fester seg» før fødsel, såvidt jeg skjønte.

Anonymkode: 0c153...a70

Skrevet

Broren min lå riktig nok i seteleie, men han snudde seg under fødselen. 😅

Anonymkode: 752ed...d1e

Skrevet

Min lå i seteleie til uke 38. Førstegangsfødende og barnet var 4,8kg tre uker etterpå, så det går det :) krysser fingrene for at det ordner seg 🤞🏻

Anonymkode: bf746...202

Skrevet

Mitt andre barn satt i seteleie fra uke 28 til fødselen startet (var på mange kontroller etter uke 28) 😅 alle sa at hun ble å snu seg, men det gjorde hun ikke. Fødselen startet og hun ble født i uke 39+4. Min første lå i tverrleie frem til uke 32, og snudde seg da til hodeleie 😊

En annen jeg kjenner skulle bli satt i gang på maks overtid, og på siste kontroll hadde babyen snudd seg fra hodeleie til seteleie. Så da ble det keisersnitt på henne.

Men da må jeg si som alle sa til meg 🙈 det er enda tid for at babyen din kan snu seg 😊 

Anonymkode: 616cf...b76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...