Gå til innhold

Får panikk ved sex (to år siden babyen kom)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan skrive noen hjelpende ord? Vi har to barn. En på seks og en på snart tre. Det har vært mye opp og ned med sexlivet etter fødsel. Siste var også keisersnitt. Jeg har hatt sex utallige ganger uten at jeg selv har hatt noe lyst. Noen ganger har vi hatt sex som har vært helt ok. Hver gang vi skal ha sex prøver jeg å fortelle at jeg trenger tid, og at vi ikke trenger å ha sex, men bli kjent med lysten til å ha sex. Dette blir liksom ikke respektert og han sier "jeg har så lyst", og tar her og der på kroppen min. Jeg får helt panikk. Noe som var så fantastisk før barn har blitt helt jævelig. Er dette fordi jeg har tillatt meg selv å ha sex uten at jeg faktisk har ønsket det? Jeg fryser til og tårene kommer, og etterpå får jeg dårlig samvittighet. Han sier det er helt ok, men det virker ikke som han forstår hva jeg faktisk har fortalt eller forteller han. Hva fader skal jeg gjøre? Bør jeg snakke med en sexolog? Jeg blir kvalm og uvell ved tanken på sex. Jeg elsker å være nær han, kysse han, være så intim uten å gå så langt som og ta på hverandre seksuelt. 

Jeg har ikke noe lyst til å ha det sånn. Jeg håper noen her kanskje kan relatere seg til et eller annet og som har noen tips som jeg kan ta med meg. Jeg har ikke opplevd noe negativt i barndom/oppvekst osv når det kommer til sex. Dette har kommet gradvis etter svangerskap.

Anonymkode: 3acf8...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I slike tilfeller som dette så er det alltid mannen som må ta skylden, og kvinnen er alltid offeret for at sexlivet ble ødelagt. 

Ville det ikke vært bedre å avslutte forholdet og heller gå til hvert deres før det eskalerer til en konflikt som går utover barna? 

Anonymkode: 1c443...e81

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I slike tilfeller som dette så er det alltid mannen som må ta skylden, og kvinnen er alltid offeret for at sexlivet ble ødelagt. 

Ville det ikke vært bedre å avslutte forholdet og heller gå til hvert deres før det eskalerer til en konflikt som går utover barna? 

Anonymkode: 1c443...e81

Hvorfor det? Vi er veldig flinke til å klemme osv og si fine ting til hverandre i hverdagen. Vi er gode på å se hverandre ellers, så akkurat det å gå fra hverandre var vel litt brutalt. Vi krangler ikke fordi sexlivet ikke er som det en gang var. 

• Hjerte 2
Skrevet

Det er nok kroppen som reagerer fordi du har hatt sex uten å ville det. 

Ta helt pause fra sex, og gå til seksolog eller psykolog. Alene OG sammen med mannen. Dette kan fikses, men det krever jobbing. :) 

Anonymkode: aa068...ec8

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Har du prøvd å snakke med ham om dette utenom sexen? Fortell hvordan du føler det (uten å beskylde ham for noe) og at du veldig gjerne ønsker å få tilbake lysten til å ha sex, men at det vil trenge tid og at han faktisk hører på deg.

Anonymkode: de510...365

• Liker 2
Skrevet

Ja pliktsex kan føre til dette. Kroppen har sitt eget minne, og opplever sex den ikke ønsker som en slags voldtekt. Dermed kan dette bli resultatet. 

Anonymkode: 9c837...128

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt sex utallige ganger uten at jeg selv har hatt noe lyst.

Jeg får helt panikk. Noe som var så fantastisk før barn har blitt helt jævelig.

Er dette fordi jeg har tillatt meg selv å ha sex uten at jeg faktisk har ønsket det? Jeg fryser til og tårene kommer, og etterpå får jeg dårlig samvittighet. 

Dette er dessverre klassiker for hvordan pliktsex kan forløpe seg.

For noen kommer disse konsekvensene kjapt, men for andre kan det ta lengre tid.

Man tror det går fint med pliktsex (husflidsex som man sier i Sverige), helt til det plutselig ikke går fint lengre. Reaksjonene og skadene kan for noen først komme i en ny relasjon/nytt forhold.

Anonymkode: aa8ee...292

• Liker 1
Skrevet

TS,

Du skrev ikke noe om det, men er det noe fysisk som har forandret seg?

Ellers så er dette noe dere må eie sammen, om dere velger å lese noe av all selvhjelpslitteratur som finnes eller søke hjelp hos profesjonelle aktører.

Uansett lykke til. Er ikke et uvanlig problem, og går å ordne opp i.

Skrevet

Synes dere begge skal gå sammen til psykolog :) 

Det virker jo som dette kan bedres om dere får tid og øvelser sammen. Og en tredjepart til å hjelpe med det. 

Anonymkode: 03244...2cd

• Liker 1
Skrevet

Kontakt samlivsterapeut eller psykolog. Få hjelp. Tror ikke sexolog er riktig person, da det er underliggende ting som er årsak, ikke selve sexen.

Anonymkode: 883e5...ca8

• Nyttig 1
Skrevet

Rødt flagg, virkelig. Jeg tvang meg selv til sex med mannen i mange år før jeg sa stopp. Da lå jeg ytterst på sengekanten og ba til gud om at han ikke skulle ta på meg. Jeg grøsset av tanken på sex, og tilslutt gråt jeg da han gjennomførte samleie med meg. Han så ingenting fordi lyset var av, og trodde alt var fint. Forholdet vårt er antageligvis ødelagt, og det er min skyld. Jeg burde tatt tak før. 

Anonymkode: 433d6...401

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...