AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Vi har invitert til Halloween-feiring for de minste (skolebarn) og sagt at vi kommer tilbake med dato og tid. nå er jeg og mannen sterk uenige, den ene mener vi må ha festen på selve dagen (altså på en mandag, midt i skoleuka) mens den andre mener at vi heller burde feire enten fredag, lørdag eller søndag. Altså helgen før mandagen. hva er vanlig? Når skal barna deres banke på dører for å spørre etter knask eller knep? (Hvis de skal da) Anonymkode: b116d...466
bondevett Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Vurderte helga, men det blir til at det blir mandag. På selve dagen. Litt upraktisk, men også bittelitt praktisk (varer kortere og stjeler ikke fra helga) 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Banke på døra er selvsagt mandagen. Fest tenker jeg kan være både helgen og selv dagen. Men det bør avklares ganske kjapt. Er ikke akkurat lenge til nå Anonymkode: eba34...e65 3
Gjest Anonyme-meg Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Hos oss skal barnet på fest og ut å gå på mandagen. Det er da det er halloween.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Fest lørdag, banke på dører på mandag. Anonymkode: 1f34a...b53 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Hvis de på død og liv skal forstyrre folk og be om godteri så bør det i det minste skje på selve dagen. Husk at mange synes dette er en uting, det minste dere kan gjøre er å begrense det til en dag. Fest kan dere jo ta akkurat som det passer dere. Nå minnet du meg på at jeg skal kappe kabelen til ringeklokka. Anonymkode: cb8db...cb7 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Skal de banke på dører så er det kun 31. som gjelder. Dere kan ikke forvente at folk har godteri eller er særlig vennlig innstilt om ungene kommer på døra andre dager. For en ‘skummel fest’ så funker det jo for så vidt med nærmeste helg. Men Halloween er 31. oktober, og da de fleste feirer. Ser ikke noe poeng med å strekke ut Halloween over flere dager. Feiringen legges opp så det passer med skoledag/arbeidsdag dagen etter. Spesielt når de er i småskolen er det jo ikke noe poeng at det skal bli så veldig sent. Ikke ring på dører etter kl. 21 er vel også en (uskreven) regel. Anonymkode: 2b6a6...0e8 1
FrøkenFri Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 Fest kan man fint ha i helgen. Men ringe på hos folk er kun den 31. 2
Liljerød Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 Selve feiringen og banking på dører bør være på selve dagen mener jeg. Du får liksom ikke samme stemningen ved å feire Halloween på lørdag, for så å gå hjem igjen, og ta på seg igjen kostymet mandagen. Det bør skje samme dag. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 Å gå på dører er kun på selve dagen. Fest synes jeg fint kan være nærmeste helg (det er jo vanlig for voksne iallfall). Men for barn som ikke drikker er det kanskje like greit å ta det også samme dagen feks istedet for å gå på dører? Anonymkode: b2358...c54
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 Min datter på 11 er invitert til fest mandag den 31., etter at de har gått runden i nabolaget. Om det er én ting med det som er negativt, så er det bekledningen. Utebekledning på Halloween er nødvendigvis ikke samme som ikke bekledning. Så hun må nok uansett hjem og få av seg noen lag med klær før hun stikker på innefest. Anonymkode: 896a0...610 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #12 Skrevet 20. oktober 2022 Fest kan de jo ha hvilken som helst dag, men knask eller knep er kun på Halloween. Anonymkode: 28b97...c15 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #13 Skrevet 20. oktober 2022 Vi arrangerer fest på mandagen. Da blir det film og utkledning her først og så går de runden etterpå. Begynner vel på runden 18-19 ca. Jeg syns hele greia er tull, men ungene liker det da. Anonymkode: a195e...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå