AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Har en jobb jeg synes er ålreit, tjener OK. Gjør at jeg lever greit økonomisk. Men hvordan føler man seg stolt av jobben? Var på en syk teambulding-greie for ikke lengesia, der hørte jeg på så mye galt at jeg fikk nesten sjokk. Vi skulle elske jobben, stolt av firmaets logo og navn. Totalt hjernevasking 😅 Nå etterpå er flere ansatte flaue over hele greia de var med på, at de kan invitere oss på noe så dumt. Man jobber jo for å leve, skal ikke leve for jobben Anonymkode: 60eaf...5b8 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Handler nok litt om hva slags jobb man har og hva slags menneske man er. Selv jobber jeg med telefonundersøkelser. Synes det er vanskelig å være stolt av at jeg ringer folk og spør hva de lurer på. Men hadde jeg hatt en jobb som enten krevde at man var svært dyktig eller hjalp andre mennesker så hadde jeg sikkert vært stolt. Anonymkode: 837cc...11a 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Mange er stolt av jobben sin og mange lever for jobben sin. Folk er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Tja, det er vel litt forskjell på å være stolt av arbeidsplassen/bedriften og av jobben/stillingen en har selv. Noen arbeidsplasser har jo et viktig samfunnsansvar, det kan vel noen ansatte være stolte av. F.eks brann&redning, de gjør viktig arbeid og hjelper folk i nød. Selv er jeg både stolt av bedriften jeg jobber i og litt flau på andre måter. Jeg er veldig stolt over at bedriften tar samfunnsansvar ved å rekruttere folk som har slitt, som har stått utenfor arbeidslivet. Det er kjempeviktig. Men jeg er litt flau over at produktene vi produserer har i mine øyne tidvis for dårlig kvalitet. Jeg er ikke stolt over egen arbeidsinnsats, jeg får aldri gjort nok og synes ikke det jeg gjør er kvalitet. Anonymkode: 815d7...43a
Portia Catonis Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Jeg er stolt av jobben min fordi jeg identifiserer meg med den, på samme måte som var vanlig før i tiden. Min bestefar var lærer, og alle i bygda husker han som «læreren», og ikke som «Per». Jobbet man feks fisker eller sjømann så var man nettopp det, og hvem man var som person ble i stor grad definert av yrket. Om min jobb er «viktig» spiller ingen rolle for om jeg er stolt eller ikke, men for andre kan det selvsagt være en motivator. Arbeidsgivere vil gjerne ha ansatte til å føle entusiasme og lojalitet ovenfor merkevaren sin, men jeg faller ikke for sånt piss. Det er bare billige triks for å få de ansatte til å yte bedre. Endret 20. oktober 2022 av Portia Catonis
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg blir stolt når jeg ser produktene våre med positiv omtale i avisen, eller jeg hører andre skryte av dem. Spesielt dersom de ikke vet at jeg jobber med kvalitetsarbeid på de aktuelle produktene. Jeg blir stolt av å være en del av en organisasjon som tar vare på de ansatte, når jeg hører om hvordan enkelte andre behandler sine ansatte. Logo og navn tenker jeg lite over, utenom at det er noe som er kjent for svært mange. Jeg blir også litt stolt når jeg forteller andre om min arbeidshverdag, og de sier de er misunnelig 😛 Anonymkode: 06be6...bf6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Jobber på sykehus. Er ikke stolt av noe som helst Anonymkode: c1ede...7e2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg er stolt av jobben min, og av organisasjonen jeg jobber for. Jeg tror mange er det, men det kommer ikke av seg selv, det må være fortjent. Om en arbeidsgiver vil ha stolte arbeidstakere, må de jobbe for det - ta samfunnsansvar, gjøre en forskjell, behandle folk med respekt, gi de ansatte muligheter og la de ansatte vite at de er verdifulle og gjør en forskjell. Å fortelle folk at de skal være stolte har motsatt effekt! Anonymkode: 78fde...dbc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 Den type "teambuilding" er gjerne ganske flaut. Har foreløpig vært forskånet for denslags på jobben, men de siste årene har det vært litt slike tendenser og nærmest ingen liker det og det fremstår som oppkonstruert og falskt. Skal innrømme at jeg er litt stolt av arbeidsplassen min fordi veldig mange synes det er veldig kule ting vi driver med. Det er stadige reportasjer, kamerateam og kjente personer på besøk. Senest i går var det innslag på NRK. Om jeg er veldig stolt av hva jeg selv gjør, er jeg usikker på. Det går i bølger. Jeg lider sterkt av imposter syndrom. Det er lett å få når jeg har så mange talentfulle kolleger. Anonymkode: e62d1...c76
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg er stolt over jobben min, jeg har jobbet der en stund og har blitt glad i merkevaren, produktet og kulturen. Jeg likte også merkevaren før jeg begynte der, noen av oss velger litt jobb etter det - derfor omdømme er veldig viktig også, da ønsker folk å jobbe der og man får de beste kandidatene. Det er på ingen måte uvanlig å være litt stolt av jobben sin. Skjønner at ikke alle er det, noen jobber er kanskje vanskeligere å være stolt over enn andre. I tillegg er jo folk forskjellige. Men godt omdømme og en viss stolthet og engasjement blant de ansatte er jo noe alle bedriftsledere med litt vett i skallen vil ønske seg. Merkelig at du synes det er et merkelig konsept.. Men det blir jo flaut om det ikke er noe kultur for det, da. Når ledere prøver å presse det nedover hodet på folk at de skal være sinnsykt stolte av og glade i et selskap som kanskje ikke er en sterk merkevare i utgangspunktet, eller rett og slett er en drittjobb for et drittselskap. Spesielt om man er "gutta på gølvet" så er det kanskje begrenset hvor mye lidenskap man har for bensinstasjonen sin liksom. Det er nok lettere for de som sitter på hovedkontoret og driver med ledelse, strategi og merkevare å brenne for brandet. Anonymkode: 1c9bf...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en jobb jeg synes er ålreit, tjener OK. Gjør at jeg lever greit økonomisk. Men hvordan føler man seg stolt av jobben? Var på en syk teambulding-greie for ikke lengesia, der hørte jeg på så mye galt at jeg fikk nesten sjokk. Vi skulle elske jobben, stolt av firmaets logo og navn. Totalt hjernevasking 😅 Nå etterpå er flere ansatte flaue over hele greia de var med på, at de kan invitere oss på noe så dumt. Man jobber jo for å leve, skal ikke leve for jobben Anonymkode: 60eaf...5b8 Filler'n. Nå ble jeg altså så nysgjerrig på hvor du jobber 🤣 Anonymkode: 45a75...a54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå