Gjest Warrior Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Inspirert av en annen tråd, så tenkte å lage en meningsmåling om det å snoke på andres mobil/nettbrett osv. Hvorfor hadde du ikke godtatt det i et forhold? Hvorfor hadde du godtatt det i et forhold? Selv godtar jeg ikke sånt. Heldigvis aldri opplevd det men hvis noen jeg var i et forhold med hadde gjort det med min mobil eller nettbrett så hadde vi ikke kunnet være i et forhold mer. Fordi jeg godtar ikke at noen snoker på mine private ting og fordi det er ikke lov. Jeg har heller aldri snoket på andres mobil og vil aldri gjøre det. Fordi jeg er så sterkt i mot det. Alle har rett på privatliv og i et forhold er det viktig å stole på hverandre mener jeg. Klarer man ikke stole på hverandre så går ikke forholdet. Dette er min mening. Derfor hadde ikke jeg godtatt snoking og hadde måttet gjort det slutt. Synes også det er viktig å aldri gi passord til mobilen og nettbrett til andre. Ikke en gang kjærester, og tar alltid mobilen med meg hvor jeg går. Endret 20. oktober 2022 av Gjest
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg gir aldri fra meg passord eller koder til mobil eller noe annet. Det har aldri falt meg inn å snoke på andres mobil. Det er noe jeg bare har hørt om at er vanlig her på KG. Det er brudd på straffeloven å lese andres kommunikasjon.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg hadde godtatt "snoking" hvis jeg gjorde meg skyldig i noe som bidro til at mannen mistet tillit til meg. Eller, jeg hadde lagt mobilen frem av egen fri vilje. Jeg har snoket på mobilen til eksen en gang for å forsikre meg om at han var utro. Å bryte opp en familie med baby bare på mistanke ønsket jeg ikke, så jeg trengte dokumentasjon, særlig fordi han nektet for utroskapen, og vår felles venninne påstod at han var utro. Anonymkode: ae2ff...986 11 4 1
Gjest Regnbueruby Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Snoking liksom, hva med å kalle det åpenhet, jeg har ingenting å skjule 😌
Kågebruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Helt forkastelig å snoke på partners mobil. 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Regnbueruby skrev (2 minutter siden): Snoking liksom, hva med å kalle det åpenhet, jeg har ingenting å skjule 😌 Snoking og åpenhet har ingenting med hverandre å gjøre! Anonymkode: 33343...e50 6
Rosakatt Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Om forbrytelsen å snoke er mindre enn den jeg hadde hatt misstanke om at partneren begikk, hadde jeg kanskje gjort det. Om ikke han har virket så farlig at jeg bare har måtte dratt da. Men å ringe politiet er vel best i sånne tilfeller 😅 Finns kanskje andre måter og finne ut om part er er utro..forfølgelse? 😅 Utpressing og trusler? 😂 2
Gjest Regnbueruby Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snoking og åpenhet har ingenting med hverandre å gjøre! Anonymkode: 33343...e50 Når svaralternativene inneholder ordet snoking så ville jeg kommentere det, tenk 🧸
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 Nei. Føler partneren min at han må snoke på mobilen min istedenfor å ta opp eventuelle usikkerheter med meg, så har vi et stort problem. Jeg er ikke interessert i å være sammen med noen som verken kan stole på meg, eller som ikke er i stand til å kommunisere følelsene sine Anonymkode: 04594...699 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg hadde ikke godtatt snoking i den forstand, men jeg har ingenting å skjule, så min partner kunne fint fått levert telefonen i hånda og gått gjennom den fra ende til annen. Anonymkode: bc604...94e 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 Nei, min telefon er kun for mitt bruk! Det handler ikke om at jeg vil skjule noe for en eventuell partner, men at det ikke er alt som trenger å bli delt i et forhold, som f.eks samtalechatter med venninner, søsken, foreldre og kollegaer! Anonymkode: 64540...1f5 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 20. oktober 2022 #12 Skrevet 20. oktober 2022 Regnbueruby skrev (8 minutter siden): Snoking liksom, hva med å kalle det åpenhet, jeg har ingenting å skjule 😌 Hvis du gir din partner (og andre) tilgang til din mobil er det ikke snoking.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #13 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har ingenting å skjule men det er ikke dermed sagt at mine private ting er åpne for andre enn meg selv. Anonymkode: 33343...e50 4
Gjest Regnbueruby Skrevet 20. oktober 2022 #14 Skrevet 20. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden): Hvis du gir din partner (og andre) tilgang til din mobil er det ikke snoking. Kan du ikke lese? Jeg kommenterte det for det er ordet som er brukt i tråden, SNOKING, ikke mine ord🐶
Navani Skrevet 20. oktober 2022 #15 Skrevet 20. oktober 2022 Nei, jeg og mannen er enige i at mobil og laptop er private. Det eneste jeg gjør er å svare en telefon om han ber meg om det, og motsatt. Jeg har ikke noe å skjule, men har private samtaler det med venner som er mellom oss. Dessuten stoler vi på hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #16 Skrevet 20. oktober 2022 vi stoler på hverandre 100%, han vet kodene mine til alt. Jeg kan bare spørre etter koder om jeg vil. Han vet bankkort koden min, og vise versa. Høres kanskje sykt ut for noen, men vi har nå vært sammen i 10 år. Vi stoler 100% på hverandre. deler økonomi og alt. Kan ikke se for meg et annet forhold. Vi jobber sammen, deler alt sammen. Splitter vi er vi begge voksne nok til å ordne opp og fordi vi begge kjenner hverandre vet vi at dette vil gjøres på en ordentlig måte. Tror det handler i stor grad om hva slags type person du er sammen med, og hva slags type person du er selv. Vi har vært sammen så lenge, delt alt sammen og har planer om å fortsette slikt lenge så ser ingen grunn til det. Å snoke i en mobil er ikke noe som er problematisk for annet enn den som snoker. hvorfor snoker en? gjerne for å finne ut om en kan stole på kjæresten sin. Da er det allerede noe tvil, den tvilen er farlig. spesielt om en ender opp med å snoke flere ganger for å bekrefte eller avkrefte denne tvilen. Personlig ser jeg ikke feil i å ta en titt, ingen livspartner bør holde noe fra den andre. Men en bør virkelig tenke på hva slags grunnlag. Om folk føler det er tillitsbrudd, så er det en mobil. Hva er det på denne mobilen du ikke ønsker å vise kjæresten din? for hvis det er noe så er dette et tillitsbrudd. mye større enn å faktisk snoke spør du meg. Når gikk forhold til å bli at en holder alt hemmelig fra den andre personen? med mindre selvfølgelig det er et nytt forhold. En bør kunne vise alt, være sårbar om alt. Om eg spør kjæresten min om å se på mobilen hans, låser han den opp og gir meg den. uten noen spørsmål. Vise versa for ham. Selv om vi har disse holdningene, så sjekker vi sjeldent mobilen til hverandre. Trolig er det over 5 år siden sist. Fordi vi stoler på hverandre har vi heller ikke grunn til å snoke. Er det noe spør vi hverandre først, og vi stoler på det den andre sier. Om det skulle være noe så jeg ingen feil i om kjæresten min snoker. Jeg har ingenting å skjule uansett. En kan selvfølgelig bestemme seg for å skape et problem ved å kalle det et tillitsbrudd, men jeg bruker heller tiden på å passe på at kjæresten min er trygg på meg og vårt forhold, og være utrygg men egentlig bør folk bare åpne opp øynene og stille spørsmål hvorfor kjæresten din plutselig føler seg så usikker at han må sjekke. For noen ganger, er det faktisk du som ikke passet på at kjæresten din er trygg i relasjonen. Andre ganger ja, da er det faktisk kjæresten din som burde gjort annet. men alle gjør feil. Synes det er latterlig at dette er et så stort problem. Anonymkode: 2382c...d32 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #17 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har ingenting å skjule, og mannen min er på generell basis ikke en kontrollerende eller sjalu type. Så om han hadde snoket på min telefon fordi han fikk et innfall om at det var behov for det, så går det helt fint. Vil jo tro at jeg måtte ha vært litt fjern eller oppført meg annerledes for at han skulle hatt det ønsket. Jeg har snoket en gang på hans FB, det var etter han hadde innrømmer utroskap. Har hatt lyst etter det også, men har valgt å ha tillit til han. Vi har hverandres kode til telefonen, og det føles fint. Hadde han endret den nå, ville jeg følt et behov for å sjekke, tror jeg. Det eneste negative ved å snoke på min tlf, vil være at enkelte ting venner har skrevet til meg om sine private hemmeligheter, hadde blitt delt med en til. Anonymkode: 633fa...e1c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #18 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): vi stoler på hverandre 100%, han vet kodene mine til alt. Jeg kan bare spørre etter koder om jeg vil. Han vet bankkort koden min, og vise versa. Høres kanskje sykt ut for noen, men vi har nå vært sammen i 10 år. Vi stoler 100% på hverandre. deler økonomi og alt. Kan ikke se for meg et annet forhold. Vi jobber sammen, deler alt sammen. Splitter vi er vi begge voksne nok til å ordne opp og fordi vi begge kjenner hverandre vet vi at dette vil gjøres på en ordentlig måte. Tror det handler i stor grad om hva slags type person du er sammen med, og hva slags type person du er selv. Vi har vært sammen så lenge, delt alt sammen og har planer om å fortsette slikt lenge så ser ingen grunn til det. Å snoke i en mobil er ikke noe som er problematisk for annet enn den som snoker. hvorfor snoker en? gjerne for å finne ut om en kan stole på kjæresten sin. Da er det allerede noe tvil, den tvilen er farlig. spesielt om en ender opp med å snoke flere ganger for å bekrefte eller avkrefte denne tvilen. Personlig ser jeg ikke feil i å ta en titt, ingen livspartner bør holde noe fra den andre. Men en bør virkelig tenke på hva slags grunnlag. Om folk føler det er tillitsbrudd, så er det en mobil. Hva er det på denne mobilen du ikke ønsker å vise kjæresten din? for hvis det er noe så er dette et tillitsbrudd. mye større enn å faktisk snoke spør du meg. Når gikk forhold til å bli at en holder alt hemmelig fra den andre personen? med mindre selvfølgelig det er et nytt forhold. En bør kunne vise alt, være sårbar om alt. Om eg spør kjæresten min om å se på mobilen hans, låser han den opp og gir meg den. uten noen spørsmål. Vise versa for ham. Selv om vi har disse holdningene, så sjekker vi sjeldent mobilen til hverandre. Trolig er det over 5 år siden sist. Fordi vi stoler på hverandre har vi heller ikke grunn til å snoke. Er det noe spør vi hverandre først, og vi stoler på det den andre sier. Om det skulle være noe så jeg ingen feil i om kjæresten min snoker. Jeg har ingenting å skjule uansett. En kan selvfølgelig bestemme seg for å skape et problem ved å kalle det et tillitsbrudd, men jeg bruker heller tiden på å passe på at kjæresten min er trygg på meg og vårt forhold, og være utrygg men egentlig bør folk bare åpne opp øynene og stille spørsmål hvorfor kjæresten din plutselig føler seg så usikker at han må sjekke. For noen ganger, er det faktisk du som ikke passet på at kjæresten din er trygg i relasjonen. Andre ganger ja, da er det faktisk kjæresten din som burde gjort annet. men alle gjør feil. Synes det er latterlig at dette er et så stort problem. Anonymkode: 2382c...d32 Hvis dere stoler på hverandre så spør dere om det dere lurer på, da har dere ingen grunn til å sjekke mobil. Det er ikke tillit. Det er kontrollbehov. Anonymkode: 33343...e50 1 1
Daria Skrevet 20. oktober 2022 #19 Skrevet 20. oktober 2022 For meg handler dette også om respekt for tredjeparts privatliv. Det er ikke bare partners meldinger og samtaler du snoker i, men også samtalene til de han sender meldinger med. Det er godt mulig vennene mine ikke har noe å skjule for sin partner, men jeg er ikke en del av det forholdet og det jeg har å si er ment for dem, ikke for partneren. 3 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 20. oktober 2022 #20 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Regnbueruby skrev (27 minutter siden): Kan du ikke lese? Jeg kommenterte det for det er ordet som er brukt i tråden, SNOKING, ikke mine ord🐶 Fordi ts er interessert i å vite hvem som godtar snoking eller ikke. Ikke hvem som frivillig lar andre se mobilen 🤦♀️ Endret 20. oktober 2022 av Anonym Brukar0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå