Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid når jeg leser om hvilke barneklær folk liker, så blir HM gjennomgående ikke nevnt. Synes de har veldig mye fint, men har lite derfra selv, sø jeg lurer på hvorfor mange ikke er fan av disse klærne?

Anonymkode: 04039...8f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er verken bedre elle dårligere enn andre merker, fungerer helt likt som andre klær på min unge😊

Anonymkode: 71a27...aa3

• Liker 6
Skrevet

Ingenting?

Det nevnes ikke fordi kvaliteten på bomullen er som alle andre rimeligere kjeder.

Lindex og KappAhl har litt bedre kvalitet avogtil synes jeg - og noen liker økologisk bomull/ull bedre enn rimeligste bomullskvalitet.

Jeg kjøper gjerne HM til bpde babyer og større barn selv, men merker jo at akkurat på HM følger pris kvaliteten. 

• Liker 1
Skrevet

HM sine baby-og barneklær er gode og fine ved første- og andregangs bruk. Men klærne blir styggere og krymper i vask/tørketrommel. De blir tynnslitt etter svært få vasker og når de krymper én til to størrelser etter vask må man plutselig kjøpe klær veldig mye oftere, noe som sikkert er ønskelig fra HM selv🙄

Legger heller litt mer penger i merker/klær som holder lenger, og da tenker jeg ikke luksusmerker, men MarMar, Vilje&Ve, FUB, Zara😊

Anonymkode: 82017...2c1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir stygge fortere. Ikke god passform. 

Anonymkode: 3b871...18a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Har mange plagg fra hm til min baby, og er fornøyd ☺️

Anonymkode: c02c5...bf4

• Liker 4
Skrevet

Samme erfaring som de over. Passformen og kvaliteten forringes svært raskt, ofte etter bare én vask. Søppelkvalitet.

Mye mer fornøyd med baby/barneklær fra Lindex, Newbie/KappAhl og Cubus av «standardkjedene».

Anonymkode: 45c0a...7dd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Klærne blir fort stive etter vask og mister passformen 😞 Lindex sine babyklær derimot har jeg veldig godt erfaring med! 😁 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Klær er små i str, synes stoffene de bruker er tynne og krymper lett i vask. De bruker også ofte stoff som ikke er strech, og jeg ønsker mest mulig komfort og bevegelighet.

Anonymkode: b63f1...e18

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns de har mye "dillete" klær som er upraktisk til hverdags. Jeans med knapper (til baby!), mye rysjer på små kjoler osv. Det er også smalt i passformen, så har ikke passet mine så godt. 

De har helt greie klær også, men hvis vi får gaver derfra er det ofte upraktiske klær. 

Samme med Zara. 

Skrevet

Vi unngår det aller meste av HM-klær først og fremst fordi passformen er feil til babyen vår. Han er lang og slank, og HM-klær er enten for brede, for korte eller begge deler. De klærne han har hatt som har sittet OK har blitt merkelige i stoffet og blasse i fargene raskt. Det er det eneste merket vi har opplevd at knappene faller av på, og på omslagsbodyene har den lille stoffbiten den "innvendige" knappen sitter på løsnet helt fra resten av plagget.

Anonymkode: ce04b...0fb

• Nyttig 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

HM sine baby-og barneklær er gode og fine ved første- og andregangs bruk. Men klærne blir styggere og krymper i vask/tørketrommel. De blir tynnslitt etter svært få vasker og når de krymper én til to størrelser etter vask må man plutselig kjøpe klær veldig mye oftere, noe som sikkert er ønskelig fra HM selv🙄

Legger heller litt mer penger i merker/klær som holder lenger, og da tenker jeg ikke luksusmerker, men MarMar, Vilje&Ve, FUB, Zara😊

Anonymkode: 82017...2c1

Merker jeg omtrent ikke har hørt om og iallfall ikke hatt i hus med mine 3 barn. Hvor finner du de?

Anonymkode: 24c2b...d06

• Liker 1
Skrevet

Jeg har plagg fra mange merker og her er det ikke H&M som utpeker seg negativt, men Zara. Baby/småbarnsklærne fra Zara er ELENDIGE. Tåler ikke å vaskes på mer enn 30-40 grader (det er babyklær som gulpes ned daglig!), de er trange og rare i passformen, og i et par tilfeller har de revnet i sømmene. Nå er dette riktignok arvetøy, men det har ikke skjedd med NOE annet merke, og jeg har masse fra H&M, Lindex og andre billigmerker. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Problemet er vel HM selv. En gang i tiden holdt klærne derfra en høyere kvalitet enn hva som er tilfelle i dag. Det ble brukt mer naturmaterialer, og både stoff og design var av mer varig kvalitet.

I dag er det mer og mer syntet og meningsløs "fast fashion"; plagg av naturmaterialer er ofte i tynt og svakt stoff som mister fasong og slites på et blunk.

Anonymkode: 85921...0f3

• Nyttig 1
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Kvaliteten er grei nok. Men H&M blir sett på som en av verstingene i å fronte en uetisk og usunn markedsmodell. Med å selge folk mest mulig klær, tjene mest mulig penger på det og ikke ta ansvar for selve produksjonsforholdene hvor mennesker jobber på fabrikk opp til 80 timer i uken og tjener 3 kr. timen.

Skrevet
8 minutter siden, snurk said:

Klærne blir fort stive etter vask og mister passformen 😞 Lindex sine babyklær derimot har jeg veldig godt erfaring med! 😁 

Helt enig! Jeg kjøpte noen nydelige tredelte sett fra HM, men det tok to-tre vask og bodyen ble brei, kort og "v-halsen" på omslagsbody en så ut som den var dratt i fra begge ender. Kjempevid.veldig kjedelig, for settene var kjempefine. Men jeg liker pysjene til HM da. De tåler masse. 

Lindex har altså så god kvalitet på bodyer. Men pysjene igjen blir det fort hull i på rumpa eller knærne. Kjempesøte pysjer, men dårlig tynn kvalitet. 

Anonymkode: 46643...753

• Liker 1
Skrevet

Min baby har noen H&M-klær som har funket fint og noen vi har likt godt. Men har også kjøpt litt derfra som jeg ikke likte pga. de var veldig tynne (bodyene feks, tynt stoff) eller ikke så myke. Synes det jeg har fra Cubus og Lindex har virket som litt bedre kvalitet og/eller vært litt mykere. 

Har et par bodyer i "ribbet" stil fra H&M som har vært veldig fine, med dobbelt knapping osv, de har holdt godt i vask også (men har ikke vasket dem så innmari mye er først nå i større str at vi må vaske klærne hele tiden og akkurat nå har vi ikke noe fra H&M). 

Anonymkode: 25d94...be8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alltid når jeg leser om hvilke barneklær folk liker, så blir HM gjennomgående ikke nevnt. Synes de har veldig mye fint, men har lite derfra selv, sø jeg lurer på hvorfor mange ikke er fan av disse klærne?

Anonymkode: 04039...8f0

Er generelt ikke glad i tynne bommulsklær. 🙂 Handler kun på HM om det er snakk om sommerklær som skal brukes 1 mnd eller 2, feks sommerkjole eller shorts.

Skrevet

Som de over skriver; kvaliteten er dårlig. Særlig på bomullstrikot. Fine fram til du vasker de 1-2 ganger. Har kjøpt noen plagg i andre stoffer deg som er litt bedre, men det har vært typisk julekjoler, så de har ikke akkurat fått kjørt seg så veldig. Har arva noen gensere hvor halsen er helt dratt (ikke opplevd på andre merker). Dessuten er klærne små i str. Og småbarnstrusene går konsekvent opp i rompa. 

Derfor anbefaler aldri jeg HM. Cubus er noe likt. Mer fornøyd med Lindex, nameit, PoP. KappAhl har jeg aldri kjøpt noe fra, men det er pga stilen. 

Anonymkode: 5d09b...567

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg elsker Lindex sine øko bomull klær. Etter fire barn, er de fremdeles fine og myke. Samt de har ikke så mye dill fall, men finne enkle duse farger.

Anonymkode: 87168...aa3

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...