Gå til innhold

Tantebarna mine

Togpendler

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 nydelige tantebarn som jeg er fadder for i tillegg. Jeg har passet de masse, og de er vant til å sove hos oss. Så det er ikke det at jeg ikke er glad i de. Men her er problemet. Vi skal ha noen gjester i morgen og søsteren min og mannen min var og invitert ( feiring av rundt tall). Vanligvis har de alltid med seg ungene og det gjør stort sett ikke noe. Men akkurat i morgen har jeg ønske om å feire kun med voksne og våre voksne barn.  I morges fikk jeg en sms om at de lurer på om vi kan ha middagen 2 time før tiden sånn at de slipper å ha ungene trøtte ved matbordet. ( ungene er 2 år gamle) Jeg svarer at det er ikke meningen at de 2 skal være med da dette er et voksent selskap og at de fikk beskjed om å ordne barnevakt for 3 mnd siden. Da ringer svogeren min og sier at de har de ikke ordet fordi ungene er en del av familien og det er j også sånn at våre barn skal være der. Jeg svarer at det er ikke aktuelt å flytte middagen da ene sønnen lander på den tiden samt at barna ikke skal være med. Men han blir rasende og mener at jeg stenger ute familien da fordi jeg vet at de ikke kan reise fra de. Saken er jo den at de vanligvis har med ungene  men denne gangen ønske jeg ikke ha gulvet fullt av matrester, jeg er alltid den som blir sittende med ungene da foreldre gjerne vil ha litt pause. Jeg orker ikke alle lekene over alt. Nå sitter søsteren min og sender meg masse sms om hvor jævlig jeg er. Hva hadde dere gjort?

• Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ga jo beskjed i god tid om at de måtte finne seg barnevakt. Av og til må man få lov til å ha noe som kun er for de voksne altså. 

Anonymkode: 98986...4de

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke svart på noen av de hissige meldingene og lagt festen som vanlig, uten barn. 

Anonymkode: 07e6f...700

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en umoden oppførsel av søster og svoger. Det er rimelig å invitere bare voksne for å feire. Settingen blir noe helt annet når det er små barn tilstede. 
Her sa du fra i god tid, så ikke la de ta med barna. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort ditt og vært tydelig. Sært at de ikke skjønner at festen er uten små barn og det er helt i orden å ønske fest uten små barn i blant.

Anonymkode: f4013...e55

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har gitt beskjed i god tid, så har de absolutt ingenting å klage på. De har to valg - ordne seg barnevakt eller bli hjemme. Det er jo så enkelt som det. Det er jo også dårlig gjort å ta dette nå, hvis de hadde så store problemer med å komme uten ungene så burde de jo sagt noe når invitasjonen kom? Ikke bare bestemt seg for at det av en eller annen grunn ikke gjalt dem. 

Det er ikke sånn at man må invitere alle hver gang. Man må ikke engang invitere alle voksne i familien hver gang. 

At de atpå til krever at dere skal flytte middagen til et tidspunkt som passer dem, viser jo bare akkurat hvor frekke de er… Alt handler visst om dem og deres behov og ønsker? 

Anonymkode: 0dfcf...9e7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et bevis på at noen foreldre forventer at alt skal tilpasses avkommene… 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mente jo siden at det var hos oss og at ungene trives her samt at de har sovet her vanligvis så var det greit. Jeg sa at vi har tilreisende gjester så det vil ikke være plass. OG jeg sa rett ut at jeg ikke gidder å være barnevakt for det er i prinsippet det som det ender med. Men iflg de er jeg nå verdens verste tante og søster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har sagt ifra i god tid om at dette ble et barnefritt selskap så minn dem på dette og si de er hjertelige velkomne om de får barnevakt (eller én av dem kommer, evt kommer på skift). Sånn er det å være småbarnsforelder, man kan ikke ta med barna på alt og man kan da ikke forvente å bli med på alt.

Svar en siste, saklig melding og la de roe seg ned, kanskje de innser til slutt at det er de som har driti på draget.  Du har gjort alt riktig i dette tilfellet.

Hilsen småbarnsmor

Anonymkode: a1363...461

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (18 minutter siden):

De mente jo siden at det var hos oss og at ungene trives her samt at de har sovet her vanligvis så var det greit. Jeg sa at vi har tilreisende gjester så det vil ikke være plass. OG jeg sa rett ut at jeg ikke gidder å være barnevakt for det er i prinsippet det som det ender med. Men iflg de er jeg nå verdens verste tante og søster

Herlighet… den ene gangen man ønsker å gjøre noe uten andre barn så blir man den store stygge ulven 🙄 da får du spørre om ikke all tiden du har brukt på dem spiller noen rolle da, siden det er så lett for dem å rakke ned på deg på den måten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Veldig synd at du/dere ble så sinte på meg fordi jeg for tre måneder siden inviterte dere på middag her uten barn. Jeg synes det er vondt og opplever det sånn at dere tenker mest på dere selv og ikke meg og de andre gjestene. Dere er hjertelig velkomne, jeg har veldig lyst at dere skal være med, men med uten barn da dette er en voksenmiddag. Dere hadde tre måneder på dere å finne barnevakt. Så dette synes jeg er bare vondt og jeg blir lei meg. Dere vet hvor glad jeg er i barna deres så dette er bare slemt. Håper dere finner barnevakt så vi kan legge dette bak oss og ha en koselig voksenmiddag»

Anonymkode: 0e210...b6d

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres helt sprøtt ut? Hvor tydelig var du på at dette var en voksenfest? Sikker på st de visste det? Har alt bare vært fryd og gammen og så kommer disse sinnsyke meldingene nå? 

Anonymkode: 14840...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (4 timer siden):

Jeg har 2 nydelige tantebarn som jeg er fadder for i tillegg. Jeg har passet de masse, og de er vant til å sove hos oss. Så det er ikke det at jeg ikke er glad i de. Men her er problemet. Vi skal ha noen gjester i morgen og søsteren min og mannen min var og invitert ( feiring av rundt tall). Vanligvis har de alltid med seg ungene og det gjør stort sett ikke noe. Men akkurat i morgen har jeg ønske om å feire kun med voksne og våre voksne barn.  I morges fikk jeg en sms om at de lurer på om vi kan ha middagen 2 time før tiden sånn at de slipper å ha ungene trøtte ved matbordet. ( ungene er 2 år gamle) Jeg svarer at det er ikke meningen at de 2 skal være med da dette er et voksent selskap og at de fikk beskjed om å ordne barnevakt for 3 mnd siden. Da ringer svogeren min og sier at de har de ikke ordet fordi ungene er en del av familien og det er j også sånn at våre barn skal være der. Jeg svarer at det er ikke aktuelt å flytte middagen da ene sønnen lander på den tiden samt at barna ikke skal være med. Men han blir rasende og mener at jeg stenger ute familien da fordi jeg vet at de ikke kan reise fra de. Saken er jo den at de vanligvis har med ungene  men denne gangen ønske jeg ikke ha gulvet fullt av matrester, jeg er alltid den som blir sittende med ungene da foreldre gjerne vil ha litt pause. Jeg orker ikke alle lekene over alt. Nå sitter søsteren min og sender meg masse sms om hvor jævlig jeg er. Hva hadde dere gjort?

De kan jo ikke ha forstått at det var en voksen middag? Når det er sagt så kan du ikke forvente at de kommer når dere inviterer uten barn.  Men tenker det må vel være greit. 

kanskje litt unødvendig å slenge på at du ikke gidder å være barnevakt. Du trenger ikke sånne argumenter for å invitere til en voksenmiddag.  Det gjør en jo av og til. Du trenger ingen grunn

Anonymkode: 40664...cfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette høres helt sprøtt ut? Hvor tydelig var du på at dette var en voksenfest? Sikker på st de visste det? Har alt bare vært fryd og gammen og så kommer disse sinnsyke meldingene nå? 

I sms og samtale så ble det sagt at vi inviterer deg og deg uten  barn, og at dere får varsel nå så dere har 3 mnd å finne barnevakt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

De kan jo ikke ha forstått at det var en voksen middag? Når det er sagt så kan du ikke forvente at de kommer når dere inviterer uten barn.  Men tenker det må vel være greit. 

kanskje litt unødvendig å slenge på at du ikke gidder å være barnevakt. Du trenger ikke sånne argumenter for å invitere til en voksenmiddag.  Det gjør en jo av og til. Du trenger ingen grunn

De har flere som kan sitte barnevakt på hans side men de mener at ungene skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

«Veldig synd at du/dere ble så sinte på meg fordi jeg for tre måneder siden inviterte dere på middag her uten barn. Jeg synes det er vondt og opplever det sånn at dere tenker mest på dere selv og ikke meg og de andre gjestene. Dere er hjertelig velkomne, jeg har veldig lyst at dere skal være med, men med uten barn da dette er en voksenmiddag. Dere hadde tre måneder på dere å finne barnevakt. Så dette synes jeg er bare vondt og jeg blir lei meg. Dere vet hvor glad jeg er i barna deres så dette er bare slemt. Håper dere finner barnevakt så vi kan legge dette bak oss og ha en koselig voksenmiddag»

Anonymkode: 0e210...b6d

Kopierte denne og sendte den 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Togpendler skrev (38 minutter siden):

I sms og samtale så ble det sagt at vi inviterer deg og deg uten  barn, og at dere får varsel nå så dere har 3 mnd å finne barnevakt 

Da er de jo helt sprø. Kanskje det ligger noe mer bak her? At de føler seg forbigått eller utelatt ofte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (39 minutter siden):

Kopierte denne og sendte den 

Fikk du svar?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen egoister 😳 de forventer at ditt voksent barn skal gå glipp av middagen slik at det passer dem, og deres barn leggetid? (Spør dem direkte om de svarer frekt igjen) 

legg til dette: 

Allså du burde også informere at noen selskap ikke er egnet for barn, dette er en av dem. De er absolutt inkludert da de fikk beskjed om å skaffe barnevakt for 3 mnd siden!  

ikke ta på dem med silkehansker når de oppfører seg slik

Anonymkode: 3acf3...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (1 time siden):

De har flere som kan sitte barnevakt på hans side men de mener at ungene skal være med.

Her er det noe du ikke forteller tror jeg. For så dumme er ingen. Dessuten syns vel de fleste foreldre det er kjekt med en voksen kveld innimellom. 

så her må det være noe med hva slags besøk dette er. Feks at det samler noen som sjelden samles, er en veldig viktig begivenhet eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...