AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Lurer på en dagstur et med en overnatting til Tanger i Marokko, ser det går fra Tarifa. Noen som har vært der, er det er verdt flere dager? Kun denne ene byen, ønsker ikke å reise rundt der. Hva er must see? Er byen så liten at vi bare kan gå rundt direkte fra havna? Reiser med en mann. Anonymkode: 7bc14...42e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg kjørte ned til Tarifa sist jeg var i Spania og tok båten over, kun dagstur - så tok båten over igjen samme dag. Jeg var kun i gamlebyen, veldig fint der og veldig annerledes enn det man vitner til i Tarifa og Spania. Fattige kår. Jeg fikk gå opp på taket på en basar(shop), og der bodde det folk. Tok bilde av alle husene oppover. Var et fint syn, og en tankevekker. Jeg trivdes ikke så godt i Tangier, det er mest fordi dette er en by hvor flyktninger prøver å komme seg over. Jeg vitnet til barn som hoppet over gjerdene, og ble forfulgt av militæret. Menn i biler stopper opp hele tiden for å se på meg, og menn som følger etter meg for å tigge om penger. Og de er JÆVLIG innpåslitne. Jeg følte meg IKKE trygg der, selv om jeg var i følge med andre. Så pass på. Jeg ville ikke sovet over der, da ville jeg heller dratt til et mer turistvennlig sted i Marokko. Anonymkode: 6bbed...8bc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 On 10/20/2022 at 9:22 AM, AnonymBruker said: Jeg kjørte ned til Tarifa sist jeg var i Spania og tok båten over, kun dagstur - så tok båten over igjen samme dag. Jeg var kun i gamlebyen, veldig fint der og veldig annerledes enn det man vitner til i Tarifa og Spania. Fattige kår. Jeg fikk gå opp på taket på en basar(shop), og der bodde det folk. Tok bilde av alle husene oppover. Var et fint syn, og en tankevekker. Jeg trivdes ikke så godt i Tangier, det er mest fordi dette er en by hvor flyktninger prøver å komme seg over. Jeg vitnet til barn som hoppet over gjerdene, og ble forfulgt av militæret. Menn i biler stopper opp hele tiden for å se på meg, og menn som følger etter meg for å tigge om penger. Og de er JÆVLIG innpåslitne. Jeg følte meg IKKE trygg der, selv om jeg var i følge med andre. Så pass på. Jeg ville ikke sovet over der, da ville jeg heller dratt til et mer turistvennlig sted i Marokko. Anonymkode: 6bbed...8bc Hadde samme opplevelse. Mye tigging, mye masing om å selge ting og utnytting av turister generelt. Vil gjerne oppleve Marokko igjen på en annen måte. Anonymkode: 40665...3ce
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg hadde i alle fall aldri likt å støtte en sånn kultur, eller styresett, ved å legge igjen penger der som turist. Anonymkode: 7dd50...aa6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Har vært i Marokko med mannen, og det var en ubehagelig tur. Aldri følt meg så stirret og mast på, turte ikke gå alene. Anonymkode: 44cf4...81d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Ja, man kan gå inn til gamlebyen fra havna. Det er en del pirattaxier som prøver å plukke opp folk fra båten, dem ville jeg styrt unna. Ellers likte jeg meg godt i Tangier. Innpåslitne selgere er det alle sånne plasser, men ikke verre her enn mange andre steder. Og gamlebyen er vakker. Anonymkode: 51722...9a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå