Gå til innhold

Søke gjeldsordning uten dokumentasjon da de har dokumentasjon fra før? Må jeg sende inn noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva jeg må ta med i dokumentasjonen, eller om jeg sender en "tom" søknad, så får man jo brev om hvilken dokumentasjon de trenger? 

har allerede søkt for to år siden, men var nesten 2 års ventetid og gjelden var for "ny" på det tidspunktet jeg søkte. Men kunne legge inn ny søknad med en gang. Men er usikker på hva dokumentasjon jeg må ta med, da de allerede har alt i systemet. 

noen som har vært igjennom det samme? 

Anonymkode: caafd...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar dessverre, men kan jeg spørre om hvor mye av gjelden som var ny og hvor ny var den? Venter selv, og meste parten av min gjeld er fra 2019-2021

Anonymkode: c2e69...050

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har ikke noe svar dessverre, men kan jeg spørre om hvor mye av gjelden som var ny og hvor ny var den? Venter selv, og meste parten av min gjeld er fra 2019-2021

Anonymkode: c2e69...050

Fra 2020 mener jeg å huske. Og søkte sommer 21. Måtte vente 1,5 år før jeg fikk time hos namsmannen, men nå er ventetiden kortere fremover. 
de sa at fra søknadstidspunktet så må gjelden være gammel, altså sikkert 2 år minst. Så for min del hjalp det ikke at det gikk 1,5 år i ventetid, for det er søknadstidspunktet som har noe å si. Men det kommer an på hvor mye av gjelden som er ny. Vist det er småe beløp gjør det nok ikke så mye så lenge eldste gjelden utgjør mesteparten. Litt usikker. 

du må regne ut når mesteparten av gjelden er ny og gammel. Vist mesteparten av gjelden er fra 2019-2020 så kan du søke, men er mesteparten av gjelden fra 2021, så ville jeg ventet et år. 

Skrevet

Hei.

Det står på søknadsskjema hva du skal legge ved av dokumenter.

Du skal legge ved de tre siste måneders lønns/utbetalingsslipper og de tre siste års skattemelding.

Du kan også kontakte namsmannen.

Med vennlig hilsen

TBergh

Skrevet
TBergh skrev (26 minutter siden):

Hei.

Det står på søknadsskjema hva du skal legge ved av dokumenter.

Du skal legge ved de tre siste måneders lønns/utbetalingsslipper og de tre siste års skattemelding.

Du kan også kontakte namsmannen.

Med vennlig hilsen

TBergh

Takk for svar. namsmannen er ikke åpen på tlf før mandag. 
Så jeg trenger bare dette, så gir de beskjed om de trenger mer? ( mtp at de allerede har alt inni systemet ) ?

Skrevet

Når de mottar søknaden din så får du bekreftelse på at den er mottatt . I det brevet står det hva de evt mangler og hva du må sende inn . 

Anonymkode: e3b0c...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...