Gå til innhold

Kattnakken vinterregndress eller vanlig vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler dere til bruk på kalde dager? Fungerer kattnakken vinterregndress eller bør jeg ha en vanlig vinterdress? Vanlige vinterdresser blir de jo våt igjennom, og jeg føler på en måte at med vinterregndressen så er det kanskje godt nok med feks ulldress under? 
Men igjen, så er den jo veldig glatt og de kan fort skli og slå seg? 

og vinterregndressen kan de jo bruke fra nå av til april kanskje?

hva anbefaler dere? :) 

Anonymkode: cfb77...a68

Skrevet

Foret vinterregndress, uten tvil. Mitt barn har sin andre helsdress nå og er både varm og tørr. 

Anonymkode: 4a4e0...632

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foret vinterregndress, uten tvil. Mitt barn har sin andre helsdress nå og er både varm og tørr. 

Men har vanlig vinterdress i tillegg altså. H*n bruker begge deler hele vinteren. 

• Liker 1
Skrevet

Begge deler, om du kan. Min blir kald i vinterregndressen når det ikke er vått ute, virker som pu-stoffet gjør selve dressen kald når det er minusgrader. 

Anonymkode: 65bab...1f0

• Liker 1
Skrevet

Ville hatt vanlig vinterdress. De fleste i dag har høy vannsøyle, så skal litt til å bli våt gjennom når det er snø.

Her har vi også hatt fleeceforet regntøy om vinteren de siste årene og syns det har fungert greit på de våteste dagene. Vi må uansett ta med yttertøy hjem for tørk, så går helt fint å få det tørt over natta.

Anonymkode: 5a48d...96e

Skrevet

Jeg er 3 barns mor og barnehage ansatt, ikke bruk vinterregndress istedenfor vinterdress, de kryper oppover armer og bein, de er klamme, de er møkkdårlig!

vil du ha en regndress kjøper du en fôret fra jollyroom til regnværsdager, vinterdress til vinter

stakkars barn som må løpe i den klamme søppelsekken fra oktober til mai bare fordi mamma og pappa tror denne er god.

Anonymkode: ffb41...c58

• Liker 1
Skrevet

Dere må nødvendigvis skrive hvor dere bor, for det er veldig avhengig geografisk. Jeg har aldri skjønt poenget med fórete regndresser, for her jeg bor, regner det ikke nok for å forsvare innkjøp av et slik plagg. Men vet de er veldig populære andre plasser der det regner masse og ikke er snø. 

Foret regndress, for meg  perfekt når det er regn og samtidig veldig kaldt - altså, bare et par uker i november her hvor ejg bor. Men, det er for varmt og for klamt  oktober og september, og det passer ikke for desember -mars (snø, lite regn), og i april er det igjen for varmt. Pluss en sånn regnstøff tåler mye mye mindre "røff lek" enn vanlig vinterdress. Og ved strekking - slik som når barnet krabber på knærne i våt sandkassa - er ikke stoffet lengre like vanntett, det er bare vanntett mot regn. 

Anonymkode: 6399d...e09

• Liker 4
Skrevet

Klokken 12 i dag får du Kattnakken vinterregndress til 70% eller noe på hjemmesiden til Kattnakken. Da koster den vel rundt 400 eller no. Vel verdt pengene. 

Anonymkode: 593fd...74b

• Liker 2
Skrevet

Begge deler😊I nord brukes Kattnakken 70% 

Anonymkode: 47eb0...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er 3 barns mor og barnehage ansatt, ikke bruk vinterregndress istedenfor vinterdress, de kryper oppover armer og bein, de er klamme, de er møkkdårlig!

vil du ha en regndress kjøper du en fôret fra jollyroom til regnværsdager, vinterdress til vinter

stakkars barn som må løpe i den klamme søppelsekken fra oktober til mai bare fordi mamma og pappa tror denne er god.

Hvordan blir de klamme? 
vi bor på Vestlandet og det er bare regn og slaps mesteparten av tiden og ikke lenge snøen holder seg. De har alltid blitt våte i vanlig vinterdress, og feks regntøy med fleece blir for klamt. Er jo ikke fleece i katnakken sin vinterregndress så skjønner ikke helt hvordan de blir klam? Ungene er 3 og 4 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dere må nødvendigvis skrive hvor dere bor, for det er veldig avhengig geografisk. Jeg har aldri skjønt poenget med fórete regndresser, for her jeg bor, regner det ikke nok for å forsvare innkjøp av et slik plagg. Men vet de er veldig populære andre plasser der det regner masse og ikke er snø. 

Foret regndress, for meg  perfekt når det er regn og samtidig veldig kaldt - altså, bare et par uker i november her hvor ejg bor. Men, det er for varmt og for klamt  oktober og september, og det passer ikke for desember -mars (snø, lite regn), og i april er det igjen for varmt. Pluss en sånn regnstøff tåler mye mye mindre "røff lek" enn vanlig vinterdress. Og ved strekking - slik som når barnet krabber på knærne i våt sandkassa - er ikke stoffet lengre like vanntett, det er bare vanntett mot regn. 

Anonymkode: 6399d...e09

Vestlandet :)  Regner hele tiden!! Og vinteren består mye av slaps 😅 

ungene er 3 og 4 år. Hva anbefaler du evt da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Herregud, håper virkelig ikke du jobber i barnehage. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer nok an på hvor du bor. Jeg bor i et kaldt og tørt område, og der fungerer det ikke. 

Anonymkode: 4b700...707

Skrevet

Bor på Sørlandet med slafs, regn og snø annenhver dag så Kattnakken er gull. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bor på Sørlandet med slafs, regn og snø annenhver dag så Kattnakken er gull. 

Ja, det blir nok det her og på Vestlandet. Må jo ha noe som er tett 😅

Skrevet

Vi har begge deler, men har kjøpt brukt. Så lander sånn ca på prisen av en ny vinterdress. Greit tips for de ønsker det samme, men syns det blir dyrt med to dresser. Syns vinterregndressen blir litt kald på de kaldeste dagene, men helt genial på slapsedager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Herregud, håper virkelig ikke du jobber i barnehage. 

Hun sa jo ikke noe galt sånn sett 😅 Hvorvidt det hun sier stemmer vet ikke jeg noe om, men synes ikke kommentaren din er noe passende.

Anonymkode: 33b50...c3e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun sa jo ikke noe galt sånn sett 😅 Hvorvidt det hun sier stemmer vet ikke jeg noe om, men synes ikke kommentaren din er noe passende.

Anonymkode: 33b50...c3e

Nei, vel. Jeg vil ikke ha et menneske som uttrykker seg som dette til å passe mine barn:

"stakkars barn som må løpe i den klamme søppelsekken fra oktober til mai bare fordi mamma og pappa tror denne er god." 

Det er greit å ha en annen mening enn store deler av befolkningen, men ærlig talt 🙄

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er regnsettet til Kattnakken i størrelsen på de minste?

Anonymkode: 51219...944

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...