AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har en ultralydundersøkelse senere i dag og må faste før undersøkelsen (står at jeg kan drikke vann, te eller svart kaffe). Men jeg sliter med lavt blodsukker om morgenen, bruker vanligvis å starte dagen med et glass juice før jeg får laget meg frokost. Skjønner jo at jeg ikke kan drikke juice eller spise frokost nå, men tror dere et glass svak saft går bra? Anonymkode: b807f...20f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Kan du ikke ringe stedet du skal til for å spørre? Anonymkode: 589c0...83f 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Siden du kan drikke te og kaffe så ser jeg ikke problemet. Men jeg hadde nok ringt dit bare for å være sikker. Anonymkode: 0d3d0...835 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke ringe stedet du skal til for å spørre? Anonymkode: 589c0...83f Det er en privatklinikk som ikke åpner før kl 15 😕 Men jeg tok meg et glass saft jeg. Sånn som AB over sier, så bør jo saft være greit når te og kaffe går bra. Anonymkode: b807f...20f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er en privatklinikk som ikke åpner før kl 15 😕 Men jeg tok meg et glass saft jeg. Sånn som AB over sier, så bør jo saft være greit når te og kaffe går bra. Anonymkode: b807f...20f Om den er sukkerfri… Man faster ikke om man inntar kalorier Anonymkode: 58413...142 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Nei, du faster ikke om du drikker saft. Sannsynligvis har blodsukkeret ditt det helt fint i fastende tilstand, og ved å starte dagen med et glass sukker ender du bare med å skyte blodsukkeret i været for så å falle raskt ned til normalnivå igjen. Bedre for blodsukkeret å drikke sukkeret på slutten av frokosten, så får du ikke så høy topp og raskt fall. Med mindre du har diabetes da, da kan ting stille seg litt annerledes. Anonymkode: 58dbf...447 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om den er sukkerfri… Man faster ikke om man inntar kalorier Anonymkode: 58413...142 Årsaken til faste før ultralydundersøkelse har ingenting med kalorier å gjøre. Så saft med eller uten sukker gjør ingen forskjell. Ts; står det du kan drikke klare væsker? Svak saft går nok fint, evt tar du en kopp te med litt sukker i. Det ville i så fall gå ut på det samme. Anonymkode: b6b6b...681
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, du faster ikke om du drikker saft. Sannsynligvis har blodsukkeret ditt det helt fint i fastende tilstand, og ved å starte dagen med et glass sukker ender du bare med å skyte blodsukkeret i været for så å falle raskt ned til normalnivå igjen. Bedre for blodsukkeret å drikke sukkeret på slutten av frokosten, så får du ikke så høy topp og raskt fall. Med mindre du har diabetes da, da kan ting stille seg litt annerledes. Anonymkode: 58dbf...447 Jeg må drikke sukker FØR frokost nettopp fordi formen min er så elendig at jeg ikke får laget meg frokost. Etter et glass juice går det bedre. Kanskje jeg bør utredes for diabetes? Uansett spurte jeg ikke om kostholdsråd, lurte bare på om svak saft vil gi problemer på en ultralyd 😅 Nå er saften drukket, så får det bare gå som det går 🫣 Anonymkode: b807f...20f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg må drikke sukker FØR frokost nettopp fordi formen min er så elendig at jeg ikke får laget meg frokost. Etter et glass juice går det bedre. Kanskje jeg bør utredes for diabetes? Uansett spurte jeg ikke om kostholdsråd, lurte bare på om svak saft vil gi problemer på en ultralyd 😅 Nå er saften drukket, så får det bare gå som det går 🫣 Anonymkode: b807f...20f Nei, når man har diabetes har man for høyt blodsukker. Saft o.l vil bare gjøre ting verre hvis man har det. Anonymkode: 8d509...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, når man har diabetes har man for høyt blodsukker. Saft o.l vil bare gjøre ting verre hvis man har det. Anonymkode: 8d509...9b1 Så bra! Da slipper jeg å bekymre meg for det 😊 Anonymkode: b807f...20f
Blåjojo Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, når man har diabetes har man for høyt blodsukker. Saft o.l vil bare gjøre ting verre hvis man har det. Anonymkode: 8d509...9b1 Ikke nødvendigvis bare for høyt. Noen diabetikere sliter med for lavt blodsukker. Diabetes går ut på å ha problemer med reguleringen av blodsukker, og det er faktisk livsfarlig å forutsette at folk med diabetes har for høyt blodsukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå