AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Hei!! Håper noen kan dele liknende erfaringer eller kanskje til og med tips 🥰 Jeg har en baby på 4,5 mnd. Hun har sovet godt siden fødsel, og har bare våknet 1-2 ganger mellom 19-07. Luksus! Hun har også alltid sovnet lett og med en gang etter mating om natten. I natt derimot, lå hun i stedet å pludret i 1,5 time før sutring begynte og jeg tok henne opp for å mate nok en gang. Hun sovnet igjen etter 2 t. Hun sov da altså 19-2:30 og 4:30-7:30. Det virker altså som om hun plutselig skulle ha et våkenvindu mitt på natten. Sånn har det ikke engang vært når hun var nyfødt. Noen som har opplevd liknende? Forhåpentligvis kanskje bare et engangstilfelle? Tips/triks/råd? Vi har det helt mørkt på rommet og gir lite stimuli når hun våkner for mat. Får kun morsmelkerstatning. Anonymkode: 1a9bf...ee8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Har opplevd det med vår på snart 7 måneder, han har omtrent samme søvnmønster som deres baby. Plutselig var han bare lys våken og klar for å starte dagen klokka 3 på natta 😅 For oss var det et en- kanskje togangstilfelle. Anonymkode: a3483...aa1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har opplevd det med vår på snart 7 måneder, han har omtrent samme søvnmønster som deres baby. Plutselig var han bare lys våken og klar for å starte dagen klokka 3 på natta 😅 For oss var det et en- kanskje togangstilfelle. Anonymkode: a3483...aa1 Takk for dette svaret…. Jeg er veldig flink til å tenke «åneeei er dette den nye standarden» og hadde allerede begynt å grue meg litt til samme runde i natt. Bare det å høre om tilfeller hvor det tross alt bare skjedde én (eller to ganger) var gull. Takk❤️ Anonymkode: 1a9bf...ee8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Hun er ikke tett i nesa da? Gutten min er riktignok bare 6 uker, men dønn forkjølet stakkars. Han er sovebaby, men nå som han er så tett er det mye pludring og uro. Anonymkode: 2598e...fa6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Har lignende sovebaby selv, og har opplevd korte perioder med "unormal" søvn. Noe som jo er normalt. I tillegg til perioder med forkjølelse, skjer det også i forbindelse med tannframbrudd og når hun holder på å lære seg en ny "skill", som å snu seg, åle seg, hadde hang up imobilen min, bamser, etc. Stadig noe nytt. Sikkert hjernen som jobber i høygir, tenker jeg. Anonymkode: 01cc9...0ae 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei!! Håper noen kan dele liknende erfaringer eller kanskje til og med tips 🥰 Jeg har en baby på 4,5 mnd. Hun har sovet godt siden fødsel, og har bare våknet 1-2 ganger mellom 19-07. Luksus! Hun har også alltid sovnet lett og med en gang etter mating om natten. I natt derimot, lå hun i stedet å pludret i 1,5 time før sutring begynte og jeg tok henne opp for å mate nok en gang. Hun sovnet igjen etter 2 t. Hun sov da altså 19-2:30 og 4:30-7:30. Det virker altså som om hun plutselig skulle ha et våkenvindu mitt på natten. Sånn har det ikke engang vært når hun var nyfødt. Noen som har opplevd liknende? Forhåpentligvis kanskje bare et engangstilfelle? Tips/triks/råd? Vi har det helt mørkt på rommet og gir lite stimuli når hun våkner for mat. Får kun morsmelkerstatning. Anonymkode: 1a9bf...ee8 Høres ut som økedøgn Anonymkode: 6874e...c59
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har lignende sovebaby selv, og har opplevd korte perioder med "unormal" søvn. Noe som jo er normalt. I tillegg til perioder med forkjølelse, skjer det også i forbindelse med tannframbrudd og når hun holder på å lære seg en ny "skill", som å snu seg, åle seg, hadde hang up imobilen min, bamser, etc. Stadig noe nytt. Sikkert hjernen som jobber i høygir, tenker jeg. Anonymkode: 01cc9...0ae Hvor korte perioder da? 😊 Dette er min andre baby, og vi har enda ikke merket noe til disse utviklingssprangene denne gangen. Min første var annerledes, da varierte søvnen mye mer. Så har bare tenkt at denne kanskje ikke ble så voldsomt påvirket av dette…. Men vet jo at ting kan snu fort! Jeg tåler å sove dårlig en periode, men nå hadde jeg bare slått meg til ro med at vi slapp billig unna denne gangen 😇😇 Anonymkode: 1a9bf...ee8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hun er ikke tett i nesa da? Gutten min er riktignok bare 6 uker, men dønn forkjølet stakkars. Han er sovebaby, men nå som han er så tett er det mye pludring og uro. Anonymkode: 2598e...fa6 Jo, hun er litt tett! Men vi skyller med saltvann før legging i tillegg til hevet seng ved hodeenden… og det har egentlig ikke plaget henne tidligere (når hun har vært enda tettere). Men kan godt hende, altså! Arh kjenner jeg bare gruer meg litt til natten igjen hvis det blir sånn på nytt…🥲 Anonymkode: 1a9bf...ee8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 Min (snart 9 måneder) har sovet godt siden dag 1, men har noen netter innimellom hvor det blir litt tull. Da driver han og lærer seg noe nytt. For eksempel driver han og knekker koden på kryping akkurat nå, og for et par netter siden våknet han plutselig klokka 1 for å øve i senga si. For noen måneder siden fant han ut hvordan man brøler og hadde brølekonsert mellom 4 og 5. Det varer som regel en natt eller to før han er ferdig med å gruble på det og øve, og innimellom har han en natt rett etter han har lært det skikkelig for å perfeksjonere de nye kunstene sine. 😆 Anonymkode: 75095...f49
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min (snart 9 måneder) har sovet godt siden dag 1, men har noen netter innimellom hvor det blir litt tull. Da driver han og lærer seg noe nytt. For eksempel driver han og knekker koden på kryping akkurat nå, og for et par netter siden våknet han plutselig klokka 1 for å øve i senga si. For noen måneder siden fant han ut hvordan man brøler og hadde brølekonsert mellom 4 og 5. Det varer som regel en natt eller to før han er ferdig med å gruble på det og øve, og innimellom har han en natt rett etter han har lært det skikkelig for å perfeksjonere de nye kunstene sine. 😆 Anonymkode: 75095...f49 Haha, dette var veldig artig å lese 😁 Vår baby på 3 måneder har også plutselig begynt å få noen våkenperioder på natta, hvor hun ligger og prater og sutter. Så er det litt sutring før hun enten sovner (med litt hjelp fra oss) eller blir sulten. Jeg tenker at det nok er helt normalt innimellom - sånn er det jo for oss voksne også, plutselig våkner vi midt på natta og får ikke sove. I hvert fall har jeg det sånn innimellom 😅 Anonymkode: 19c0d...f06
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 Sånn som 2 åringen her har et par ganger i uken 😂. Anonymkode: d00e5...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå