AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Var på jobbintervju for 3 dager siden. Sendte melding til leder med referanser, men fikk ingen tilbakemelding på dette. Vi var bare to stk som ble kalt inn til intervju, og vet at prosessen er ferdig nå. Selv om intervjuet gikk meget bra og de sa at jeg skulle høre noe veldig fort, har jeg ikke hørt et pip. Skal jeg bare smøre meg med tålmodighet eller burde jeg sjekke at de har motatt meldingen med kontaktinfo til referanse? Evt høre om de har tatt en avgjørelse? 🤷🏻♀️ Anonymkode: aee10...a51
Hvem er dette? Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg hadde akkurat lik opplevelse i min jobb. Mange søkere, kun to til intervju (meg og en til). De sa dette kom til å ta svært kort tid. De ringte meg dagen etter intervju og tilbydde meg jobben. Tror ikke du har fått den.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Når jeg har vært i dine sko, så har jeg tenkt at de har gitt tilbud til den andre-men at vedkommende har bedt om litt betenkningstid. Anonymkode: 69446...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 3 dager hadde jeg ikke tenkt på engang, med mindre de uttrykte veldig tydelig at de skulle ta kontakt idag/igår? Hvis det er i staten/kommunen kan det jo gå flere uker (og måneder!) før man får beskjed. Anonymkode: fdf94...b01 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Slapp av - vi er mange som har lært at en «rask avgjørelse» slett ikke betyr at man har hørt noe i løpet av en dag eller to. Jeg har opplevd at det tok to uker med den raske avgjørelsen - og tenkte selvsagt da at jeg ikke hadde fått den. Fikk en positiv overraskelse da! Om du har fått den eller ei vet jo ikke vi, men at det har gått tre dager er da absolutt ikke noe negativt tegn i seg selv. Ikke mas. Så lenge du er sikker på at du sendte til rett nummer/e-post så er det utrolig sjelden at meldinger «forsvinner» og ikke kommer fram til mottaker. Og hvis du er førstevalget til stillingen, så hadde de jo etterlyst de referansene om de ikke kom. Man mister ikke jobbmuligheten hos en seriøs arbeidsgiver for en sånn bagatell - de ville tatt kontakt med deg først. De som ansetter har jo andre oppgaver enn bare å ferdigstille det tilbudet, og det kan også være uforutsette ting som sykdom som forsinker prosessen. Det tar nesten alltid lenger tid enn man tror. Om du ringer så endrer det neppe dine muligheter for å få jobben (igjen, en bagatell i det store bildet) - men du risikerer jo å framstå utålmodig og uten forståelse for hvordan slike prosesser fungerer. Anonymkode: 414c4...d3a 4
milletrille2 Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Vil de ha deg til jobben, så hører du fra de. Hvis ikke, så søk videre. Ikke ring de. Jeg har jobbet mye med rekruttering og lærte meg ganske raskt å si at det ville ta 2-3 uker å lande på en beslutning. Så blir alle heller positivt overrasket om vi svarer tidligere. Det kan ta tid å få tak i referanser, kandidat ønsker tid på å svare eller man ønsker å snakke med flere kandidater. og bare til de som måtte søke jobber og lese dette…. Ikke ring! Om du ikke har noe konkret å spørre om som du ikke kan finne svar på selv. Ser det ofte rådes til å ringe etter man har sendt inn søknad, men tror ikke de da tenker låst man kan ha over 100 søkere på en stilling og kanskje flere stillinger. Det blir mange tlf!! Og mange selger seg faktisk ut i tlf fordi de ikke har noe relevant, skal bare presentere seg. Don’t do that….! 2 1
Taluno Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg ville startet med å sjekke med referanser om de er blitt ringt opp. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Var på jobbintervju for 3 dager siden. Sendte melding til leder med referanser, men fikk ingen tilbakemelding på dette. Vi var bare to stk som ble kalt inn til intervju, og vet at prosessen er ferdig nå. Selv om intervjuet gikk meget bra og de sa at jeg skulle høre noe veldig fort, har jeg ikke hørt et pip. Skal jeg bare smøre meg med tålmodighet eller burde jeg sjekke at de har motatt meldingen med kontaktinfo til referanse? Evt høre om de har tatt en avgjørelse? 🤷🏻♀️ Anonymkode: aee10...a51 jeg holder på med ansettelser nå, og tre dager er ingenting i en slik prosess. Jeg hadde blitt litt irritert over mas etter bare tre dager. Anonymkode: 714d4...bf4 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 Hørt noe ts? Anonymkode: 2d282...439 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hørt noe ts? Anonymkode: 2d282...439 Hei! Ja, fikk i går beskjed om at jobben var min 😃 Anonymkode: aee10...a51 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Ja, fikk i går beskjed om at jobben var min 😃 Anonymkode: aee10...a51 Gratulerer 😃 Anonymkode: 78fa5...ea2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Ja, fikk i går beskjed om at jobben var min 😃 Anonymkode: aee10...a51 Hvordan fikk du beskjeden, på mail eller telefon? Hva er vanligst? Mannen fikk beskjed om at bedriften han har søkt hos håpet å være ferdig med ansettelsen innen utgangen av oktober. Vet ikke om det er aktuelt eller ei, referansene har ikke blitt ringt. Han var på andregangsintervju og det sto mellom han og en annen. Anonymkode: ed5b2...765
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #13 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvordan fikk du beskjeden, på mail eller telefon? Hva er vanligst? Mannen fikk beskjed om at bedriften han har søkt hos håpet å være ferdig med ansettelsen innen utgangen av oktober. Vet ikke om det er aktuelt eller ei, referansene har ikke blitt ringt. Han var på andregangsintervju og det sto mellom han og en annen. Anonymkode: ed5b2...765 E-post 🙂 Anonymkode: aee10...a51 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 Ikke ring. Gi det litt tid, rundt en uke så kan du prøve. 3 dager er ingenting, ledere har som regel mye å gjøre. Anonymkode: 4d730...418 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå