Gå til innhold

Tips til ny bil ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselig tvillinger jeg så nå trenger vi ny bil 😅 og jeg har virkelig ikke peil...

Noen tips? Vi er en familie på syv totalt. Jeg må ha plass til tre barne bilstoler, og stor bagasje da jeg må ta med tvillingvogn (som er like stor som en liten bil i seg sjøl lol). 

Help

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sjekker du hvilke bilmerker som har 7-senere og så drar du innom en butikk og ser på de. Vil tro du trenger Caravelle. Google Caravelle, så ser du at de har forskjellige løsninger for seter ol. Men du er uansett nødt til å dra rundt i butikker og prøve med både seter og vogn for å være sikker på at du får noe som passer. 

Anonymkode: f683c...bfd

Skrevet

Du må opp i minibussegmentet siden du skal ha 7 personer pluss mye baggasje. 7 seters biler der 2 av setene folder ut mister bagasjeplassen når alle setene er i bruk. Skal du ha elektrisk er det Nissan og Mercedes som har de mest profilerte minibussene.  

Skrevet

Like greit å kjøpe VW Caravelle med en gang. Har 3 barn og når de var små prøvde jeg mye forskjellig "soccer mum" biler med skyvedører som Peugeot 807 osv. Når barna blir større (ut av barneseter) er kanskje "normale" 7 seter biler aktuelle. Men i din situasjon er stor kassebil det eneste alternativet.

Jeg hatet å reise noe sted. Pakkingen og stablingen, bæringen og tilpassingen tok MYE tid og var bare mas.

Med Caravelle kunne vi gå rundt  i bilen. Sette barnevogner inn UTEN demontering, god plass til barneseter snudd bakover, ikke trangt å montere setebelter osv. Vi orket nesten ikke å reise noe sted med alle barna pga av alt stresset rundt.

Kan ikke understreke nok hvor mye plass har og si.

Skidager med akebrett,  og ved til pølsebål?, sitteunderlag osv. Ikke noe problem. Åpne bak og kast det inn. 

Du skal ikke bare ha blass til barna, vogner, stellevesker osv I tillegg må du ha plass til 5-6 store handleposer fra Rema når dere stikker innom butikken hjem.

Ikke kast bort penger på prøve noe mindre. Gå for plass med en gang. Vi gikk fra stor Volvo, via stor personbil til endelig å få dekket behovet med kassebil. Kjørte den i 7 år til alle ungen var neste tenåringer.

Lær av andres feil. 

Anonymkode: ea20b...041

• Nyttig 1
Skrevet

Gode råd her, men sjekk også ut Maxus Euniq 5. Relativt rimelig kinabil, elektrisk, som har ok plass for bagasje med alle 7 seter på plass. Som Caravellen er denne basert på varebil.

Anonymkode: dc3be...4ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...