Gå til innhold

Jeg sliter i ekteskapet, men mannen later som ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt at jeg har det vanskelig. Jeg har vært hos psykolog og sexolog, men det har ikke hjulpet. Jeg har rett og slett mistet følelsene mine for mannen - han er bare en god venn. Sex er utelukket, jeg har tvunget meg selv til det i mange år, nå nekter kroppen. Det er godt å slippe, men jeg føler meg slem som nekter mannen et sexliv. Jeg har bedt han finne en elskerinne, men det er utelukket for ham. 
Så nå er vi i limbo. Ingenting skjer. Vi snakker ikke om annet enn familien AS og ting vi må gjennomføre som en familie. 
Mannen er såret og lei seg. Han holder seg mye for seg selv, spiser lite og er trist. Selvfølgelig er han det, når den han elsker ikke elsker han tilbake.

Hva kan vi gjøre nå? Noen som har vært her vi er og kan komme med råd?

Anonymkode: 8b8d3...a2f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil skilles? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor er du sammen men han hvis du ikke elsker ham? 
Har du vært hos fastlege og sjekket hormonstatuser?

Anonymkode: 0bc4c...554

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

Du vil skilles? 

Jeg lurer på det, ja. Men det ødelegger meg å tenke på at barna da vil måtte flytte mellom meg og faren hver uke. Det er det eneste som hindrer meg i å gå akkurat nå.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du sammen men han hvis du ikke elsker ham? 
Har du vært hos fastlege og sjekket hormonstatuser?

Anonymkode: 0bc4c...554

Ingenting feil med meg kroppslig. Alt bra.

Jeg er sammen med han fordi han er mannen min og far til barna. Og så sitter det langt inne å være den som tvinger dem til å måtte flytte mellom oss hver uke. 
TS

• Hjerte 3
Skrevet

Han later vel ikke som ingenting? Du skriver at han er såret, lei seg og trist, har dårlig apetitt og trekker seg unna deg  både seksuelt og på andre måter.

Vil du ha skilsmisse? 

• Liker 8
Skrevet

Slike innlegg som dette forteller ingenting. Du stadfester noen faktorer i innlegget, konkluderer og stiller et spørsmål som egentlig ingen kan svare på. 

Hva forventer du egentlig av svar på slike vage og intetsigende innlegg?

Anonymkode: b31d1...ee8

• Liker 11
Skrevet

Du kan enten prøve å fikse ekteskapet, leve videre som foreldre men ikke partnere, eller gå fra ham.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Slike innlegg som dette forteller ingenting. Du stadfester noen faktorer i innlegget, konkluderer og stiller et spørsmål som egentlig ingen kan svare på. 

Hva forventer du egentlig av svar på slike vage og intetsigende innlegg?

Kanskje refleksjoner som gjør at TS kan lettere reflektere selv. Det er jo et stort steg å ta. Brudd, altså.

• Liker 3
Skrevet
lillevill skrev (7 minutter siden):

Kanskje refleksjoner som gjør at TS kan lettere reflektere selv. Det er jo et stort steg å ta. Brudd, altså.

Hun sier hun har hatt timer hos både psykolog og sexolog. Burde ikke de ha reflektert godt seg i mellom? 

Hva er så årsaken tror du, at hun til tross for å gå til både psykolog og sexolog så klarer hun ikke å gjøre seg opp noen refleksjoner og - eller ta noen beslutninger? 

Ønsker hun innerst inne at noen skal ta beslutningen for henne, var det det hun ønsket å høre fra psykologen eller sexologen, kanskje de ikke så det slik hun følte det, at mener hun dramatiserer unødvendig, og nå fant hun veien til kvinneguiden i håp om at noen skal ta beslutningen for henne? 

Kanskje vi skal hjelpe henne å ta beslutningen, at alle sier i kor, dump han - gå fra han, livet blir så mye bedre når du endelig er fri? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil du heller bo alene?

En uke med barna, og en uke helt alene?

Vil du gjennom stresset dating fører til?

Vil du risikere at mannen din møter en dame han faller pladask for, men som til gjengjeld skulle ønske barna dine ikke fantes?

Er dere gode venner, kan det fungere å bo sammen. Så lenge du slipper sexen.

Det kan være mannen din gir opp sex mot ett vanlig familieliv.

Anonymkode: b925d...26b

• Nyttig 3
Skrevet

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å hindre han tilgangen til din kropp. Du har til og med gitt han tillatelse til å gå til andre. Det er hans valg å ikke gjøre det. 

Å skilles er nok ikke det verste for barna i denne situasjonen, men heller det å lære å bli i et dødt forhold. 

Anonymkode: 1ac6c...2b9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å hindre han tilgangen til din kropp. Du har til og med gitt han tillatelse til å gå til andre. Det er hans valg å ikke gjøre det. 

Å skilles er nok ikke det verste for barna i denne situasjonen, men heller det å lære å bli i et dødt forhold. 

Anonymkode: 1ac6c...2b9

Takk ❤️😢

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg lurer på det, ja. Men det ødelegger meg å tenke på at barna da vil måtte flytte mellom meg og faren hver uke. Det er det eneste som hindrer meg i å gå akkurat nå.

Ingenting feil med meg kroppslig. Alt bra.

Jeg er sammen med han fordi han er mannen min og far til barna. Og så sitter det langt inne å være den som tvinger dem til å måtte flytte mellom oss hver uke. 
TS

Du er egoistisk som lar mannen din lide seg igjennom samliv med en som ikke elsker ham

Anonymkode: ed56c...8b1

• Liker 7
Skrevet

Å ha pliktsex uten lyst fører til null lyst og er et overgrep mot din egen kropp. 

Man kan elske noen uten å ha sex. Sex er et utrykk for noe, men ikke det samme som å elske. 

At han er trist og trekker seg unna deg øker ikke lysten hos noen av dere. 

Hvorfor er ikke han med til samtaler hos sexologen? 

Hva annet deilig kan dere finne på sammen? 

Anonymkode: 8ecdb...8dd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er egoistisk som lar mannen din lide seg igjennom samliv med en som ikke elsker ham

Så hun skal utsette kroppen sin for overgrep og ikke sette grenser fordi hun elsker ham?  

Tygg på og spytt ut. 

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Dette har jo sikkert sexologen snakket om, men du er sikker på at det ikke er sexaversjon som følge av at du har presset deg for mye til seg når du ikke har lyst som har gjort at du helt har mistet følelsene for mannen? 

Sexaversjon er noe dritt. Det kan jo være at du bare har mistet lysten på han og ikke sex generelt. Bare tenkte å nevne det. Det mange kvinner gjør, er å gjøre som deg, presse seg til sex for å ikke skuffe partner, konsekvensen er at man får mer og mer aversjon for selve mannen også, og at man for å numme ut de ekle følelsene som kommer som følge av at man ikke lytter til at kroppen sier nei til sex, også nummer ut følelsene for mannen. 

Har slitt litt med dette selv. Men har lett og lett for å finne ut noe om det. Snakket også med en sexolog som aldri nevnte noe om det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det høres ut som om hun har forsøkt å løse utfordringen alene..

Og sutre sutre, stakkars mannen som ikke fikk dyppet pikken sin..

Jeg vil slikke deg, sa eksen. Ja, men da må du kose med meg først, slik at jeg også får lyst, svarte kvinnen. Nei, det gidder jeg ikke, svarte mannen.

Skrevet

Men altså, du piner jo denne mannen! Noen må jo ta ansvar og ta den kjipe avgjørelsen med å gå og den personen blir nok med tiden deg,ts. Og her tror jeg dere er på overtid allerede....

Anonymkode: 11032...b48

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men altså, du piner jo denne mannen! Noen må jo ta ansvar og ta den kjipe avgjørelsen med å gå og den personen blir nok med tiden deg,ts. Og her tror jeg dere er på overtid allerede....

Anonymkode: 11032...b48

Dette må være skrevet av en mann..

Skrevet

Du bør gå videre i livet.

og barna kan jo fint bo med far, så slipper de en uke her og en uke der.

Anonymkode: fae38...0b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...