Gå til innhold

Priser på Booking.com som endrer seg

Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd det? Når jeg søker på en by, datoer og antall personer kommer det opp en pris.

Når jeg så går inn på det aktuelle hotellet er fremdeles prisen som vist på søket. Men idet jeg går inn for å velge type rom endres prisen, mye dyrere. Gjelder ikke alle hotell, men mange. 

Skikkelig irriterende, hotell som jeg anser som aktuell blir plutselig mye dyrere enn først antatt. Kan vel ikke være lov? Villedende markedsføring. 

Anonymkode: 2124e...984

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1624210-priser-p%C3%A5-bookingcom-som-endrer-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk incognito tab, altså et vindu som ik lagrer din data cookies etch.

Du kan sitte og søke på hoteller på booking.com hotels.com, expedia.com i 1 time og se plutselig priser øker fordi de lagrer din data og vet du skal dit.

Med Incognito vindu er det et rent søk og du vil se det er billigere.

Anonymkode: ca3bd...06b

• Liker 1
  • Hjerte 1

Jeg har opplevd dette nå i det siste. Det var ikke slik før. Lurte litt på om det har med omregning av valuta å gjøre, men er usikker. Veldig irriterende! Tror det skjer oftere i mobilapper enn på vanlig nettside på PC.

Anonymkode: 01723...b90

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan sitte og søke på hoteller på booking.com hotels.com, expedia.com i 1 time og se plutselig priser øker fordi de lagrer din data og vet du skal dit.

Hvordan gjør du det? Fint med steg-for-steg-forklaring til en som ikke er så it-kyndig🫠

Anonymkode: 79151...e66

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan gjør du det? Fint med steg-for-steg-forklaring til en som ikke er så it-kyndig🫠

Du bør opplyse hvilken nettleser du bruker, for det kan være litt ulike måter å åpne et inkognitovindu på i nettlesere. Tror jeg.

Chrome tast disse samtidig : Ctrl + Shift + N

Endret av Million
Million skrev (26 minutter siden):

Du bør opplyse hvilken nettleser du bruker, for det kan være litt ulike måter å åpne et inkognitovindu på i nettlesere. Tror jeg.

Chrome tast disse samtidig : Ctrl + Shift + N

Takk😄 det er chrome jeg bruker👍🏼

Annonse

Takk, denne tråden fikk meg til å sjekke nettsiden til et hotell jeg hadde booket på booking.com og sparte over 2000 kroner på å bestille gjennom hotellets egen nettside 😁

Men jeg har opplevd dette på booking når jeg velger å ikke betale med en gang, men heller betale senere for eksempel.

Anonymkode: 8ffb7...d85

Gjest Vetatjegikkevet

Det smarteste er å sjekke booking og lignende sider, notere seg tilbud og deretter sjekke hotellets nettside.

Ofte finne du samme pris der, og om ikke - send mail og si at du helst vil booke direkte men ser det er billigere gjennom tredjepart. Til dags dato har jeg aldri opplevd at de ikke matcher prisen.

Da unngår du også å betale deler av summen til noen som ikke bidrar med noe dit du reiser.

AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 16.58):

Takk for tips. Dumt at prisalgoritmene fungerer sånn. Noen ganger «koser» jeg meg med å sjekke priser på hotell steder jeg har lyst å reise til - uten at jeg nødvendigvis har konkrete planer om å reise dit. Og når da prisene øker fra jeg søker til jeg går inn på romalternativene mister jeg interessen for akkurat det hotellet. 
ts

Anonymkode: 2124e...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...