Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er på tide å begynne å planlegge pakkekalenderne, og for tre av fire barn i huset er det en relativt enkel oppgave. Men for husets eldste, ei jente på 17, er det litt vanskelig å komme på 24 ting og tar gjerne imot tips.

Hun er ei aktiv jente, men driver ikke med noen spesiell idrett. Grunnet skade utgår snowboard og annen vintersport denne sesongen, så kalendergaver relatert til det utgår. Er på ingen måte opptatt av sminke, hud & hårpleie osv. Spiller gitar, opptatt av spill, data, teknologi og ting i den retningen.

Anonymkode: c36ef...629

Skrevet

Jenta mi på 15 ønsker seg «bok-kalender» som pakkekalender i år. Jeg synes det blir vel dyrt med 24 bøker på rappen, men har kjøpt 12 fordi jeg har kommet over gode tilbud. Resten blir litt godteri, t skjorter, truser, ansiktsmaske og nips til rommet sitt.

Vi har bare ett barn og kalenderen ligger nok på 2500 ish. Men det skal sies at hun sjelden får ting, så jeg synes det er hyggelig å gi litt ekstra på kalenderen. Gidder ikke å halvere prisen hvis tingene ender i en skuff og ikke blir brukt. 

Anonymkode: 07e12...447

• Liker 3
Skrevet

Dropp pakkekalender og kjøp en av bøkene til Marta Breen. Kalenderboka hennes er også fin! Jeg fikk disse av moren min:)

Anonymkode: a47ba...01e

Skrevet

Jeg har en datter på 13 som skal få pakkekalender. Kjøper litt godteri, kan være en tyggispakke, en liten kindersjokolade, julemarsipan eller noe av det litt mer «uvanlige» godteriet en kan finne på rusta og normal. Min datter er glad i hudpleie og den slags så det fyller nok opp en del av kalenderen her. Produkter i reisestørrelse fra rituals, lipgloss fra normal/Hm/Cubus, neglelakk og den slags. 
Ellers kan jeg komme med noe forslag: julesokker eller andre varme sokker, kopp med julemotiv/motivet til en cafe hun liker e.l, plekter til gitar siden du nevner gitar?, pyntegjenstander eller julepynt til rommet (noe led lyd greier f.eks. Kjøpte noen LED-lys lenker til kalenderen med julemotiv til 10 kr på rusta i fjor), hjemmesnekret gavekort til in game kjøp?, trenger hun ny lader til mobil, nytt deksel, ny musematte, ny pc mus e.l i nær fremtid kan jo dette pakkes inn i kalender, hårstrikk, smykker, hansker som fungerer på skjerm, skjerf, lue, reflex (er jo lurt å ha på yttertøy uansett alder), te, smakstilsetning til iskaffe, melkeskummer.

Anonymkode: ee0e3...5a6

• Liker 1
Skrevet

Ekstra gitarstrenger, plektere, kosesokker, musematte, ledlyslist, hansker, powerbank, sjokoladebomber (kakao), flaxlodd og håndkrem (selv om hun ikke er interesser i hudpleie, kan det være greit med en god håndkrem til vintertørre hender).

Anonymkode: 112cf...04b

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på de pakkekalenderene som beskrives her? 

Anonymkode: 0904b...ca6

Skrevet

jeg kjøper tekalender til min 18-åring. Mulig jeg demonterer den og gjør den om til pakkekalender, og supplerer med litt sjokolade. Ellers pleier jeg å bygge opp pakkekalenderen etter en helt fast mal, som jeg ikke endrer verken etter kjønn eller alder, og det gjør livet MYE enklere:

Første dag er det alltid en  flaxkalender (den til 50 kroner) eller en kalenderbok tilpasset barnets alder (helst fra bibilioteket, men noen har jeg kjøpt, f.eks Julemysteriet og Snøsøsteren).

Annenhver dag er det sjokolade. Det kan være sesongsjokolade, eller f.eks kakaobomber, eller noen melkehjerter (deler en pakke i fire for eksempel). Ellers kjøper jeg en tekalender som jeg deler opp, eller et discovery set med parfymeprøver som jeg fordeler ut. 

Siste uken er alltid nokså lik: Julaften en bok, lillejulaften ny pysj, den 22. juletrepynt som spiller på noe personlig (til slutt vil de ha en del julepynt å ta med seg når de flytter hjemmefra), den 21. er det som regel billetter til julekino eller juleforestilling til hele familien, noen år en pepperkakeform som henspiller på barnets interesser. 

Anonymkode: 681c9...9d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 1.10):

Dropp pakkekalender og kjøp en av bøkene til Marta Breen. Kalenderboka hennes er også fin! Jeg fikk disse av moren min:)

Anonymkode: a47ba...01e

Har jeg gått glipp av noe her? Har du link? :)

Skrevet

Åh, så for sent ute da. 

Skrevet

Flaxlodd

godteri

plekter

hårprodukter

Anonymkode: 206ad...3ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvor mye penger bruker dere på de pakkekalenderene som beskrives her? 

Anonymkode: 0904b...ca6

Så mye som trengs å brukes

Anonymkode: 206ad...3ad

Gjest Letharia
Skrevet

Kjøpte alle pakke kalenderne mine på Fretex i år, sparte masse penger og fant så mye fint. Min lokale fretex har også nye varer hver uke, også kjøpte jeg noe brukt. 
Kan være lurt å sjekke der, mtp miljø og lommebok :)

Skrevet

unger får jo selvfølgelig mer enn nok "dill og dall" til selve julaften uansett. 

trenger ikke alle mulige slags små-gaver i tillegg...         

Anonymkode: 24fbf...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...