AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Hei! Min sønn vurderer å flytte utenlands for en periode, og ser på muligheten til å jobbe med kundeservice for Sector Alarm. Sikkert ingen drømmestilling, men det virker jo trygt og godt at det er en norsk bedrift med mange nordmenn rundt. Jeg har likevel lest en del negative ting om disse kundesentrene, om dårlige arbeidsforhold, ufyselige ledere og at de ansatte rangeres etter fargekoder og får sparken om de blir liggende på rød kode en periode. Jeg lurer derfor på om noen her kjenner noe til disse kundesentrene, og kan bekrefte/avkrefte noe av dette, og evt fortelle litt om arbeidsmiljøet? Om noen vet noe om lønnen der også så er det veldig fint. Anonymkode: 1532d...5ea
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Hatt familie som jobbet der et år. Mener det var Spania. God lønn, helt fantastiske boforhold, godt miljø og veldig fornøyd med det året. Anonymkode: 26f7b...6af 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Så bra! Tusen takk for tilbakemelding. Kan jeg også spørre om du vet noe om alderen på de som jobber der? Er det liksom et ungt festmiljø, eller er det folk i alle aldere og livssituasjoner? 😊 Anonymkode: 1532d...5ea
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 Fetteren min var vel rundt 30 da. Og hang med egentlig skikkelige folk. Bodde med et par kollegaer i flott hus med svømmebasseng og det hele. Men varierer som mye annet garantert. Anonymkode: 26f7b...6af 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har likevel lest en del negative ting om disse kundesentrene, om dårlige arbeidsforhold, ufyselige ledere og at de ansatte rangeres etter fargekoder og får sparken om de blir liggende på rød kode en periode. Anonymkode: 1532d...5ea Jeg kan bekrefte dette via personlig erfaring. Ikke et sted jeg vil anbefale noen å jobbe, for å si det mildt. Det er et mye mere avslappet miljø og regelverk her nede, og noen utnytter det. Det er mye snusk som foregår, men arbeidsmiljøet blant de ansatte er normalt veldig bra. De tar som regel vare på hverandre, men blir man syk over tid, så blir man fort isolert og alene. Noen arbeidsgivere har ikke problemer med sykefravær, mens andre ikke er like tolerante. Mine anbefalinger er: Gjør det! Man lærer og vokser mye på det. Ville sett meg om etter andre jobber der nede, men det er bare min personlige mening. For andre så kan det funke, om man bevisst går inn for å snu et blindt øye til politikken, og en del urimelige krav. Så lenge man er seriøs, og gjør en god jobb, så er det et greit sted å være for korte perioder, opp til ett år. Ellers så finnes det alternativer. Når det er sagt, så kjenner jeg flere som har skapt seg gode karrierer i Sector Alarm, så det er mulig. Men skrekkhistoriene er flere. Anonymkode: ec1dc...a16
Sosi Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 (endret) Har hørt fra en bekjent at han hadde en fin periode hos dem, så antar at det ikke kan ha vært så veldig ille, men lønnen er nok langt under norsk lønn, selvom det er et norsk selskap.. Endret 19. oktober 2022 av Sosi
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kan bekrefte dette via personlig erfaring. Ikke et sted jeg vil anbefale noen å jobbe, for å si det mildt. Det er et mye mere avslappet miljø og regelverk her nede, og noen utnytter det. Det er mye snusk som foregår, men arbeidsmiljøet blant de ansatte er normalt veldig bra. De tar som regel vare på hverandre, men blir man syk over tid, så blir man fort isolert og alene. Noen arbeidsgivere har ikke problemer med sykefravær, mens andre ikke er like tolerante. Mine anbefalinger er: Gjør det! Man lærer og vokser mye på det. Ville sett meg om etter andre jobber der nede, men det er bare min personlige mening. For andre så kan det funke, om man bevisst går inn for å snu et blindt øye til politikken, og en del urimelige krav. Så lenge man er seriøs, og gjør en god jobb, så er det et greit sted å være for korte perioder, opp til ett år. Ellers så finnes det alternativer. Når det er sagt, så kjenner jeg flere som har skapt seg gode karrierer i Sector Alarm, så det er mulig. Men skrekkhistoriene er flere. Anonymkode: ec1dc...a16 Takk for tilbakemelding! Da stemmer vel i alle fall noe av det jeg har lest da… Men kan jeg spørre litt mer konkret om hva du mener med «avslappet miljø og regelverk», «snusk» og «urimelige krav»? 😊 Anonymkode: 1532d...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå