AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Er det typisk menn å ro seg vekk og bytte tema fordi de ikke er flinke på å snakke om følelser eller har dere stort sett erfart at de lytter, svarer deg, ser deg , gir deg bekreftelse når du åpner deg om usikkerhet på han og åpner seg om egne følelser? Anonymkode: 1e601...db8
D1234 Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det typisk menn å ro seg vekk og bytte tema fordi de ikke er flinke på å snakke om følelser eller har dere stort sett erfart at de lytter, svarer deg, ser deg , gir deg bekreftelse når du åpner deg om usikkerhet på han og åpner seg om egne følelser? Anonymkode: 1e601... Ja det vil jeg si
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Både òg. Han kan være veldig god på å prate om både mine og sine følelser, men ikke alltid. Hvis det er helt akutt, er han alltid der for meg. Anonymkode: b7621...605
Mona123 Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 Han lytter og tar seg tid til å la meg få snakket ut ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Hmm okei. Jeg har datet en mann en stund men han skifter tema når jeg snakker om følelser! Når jeg konfronterer han med at han ror seg vekk så svarer han at jeg må jo skjønne at han liker meg hvis ikke hadde han ikke fortsatt å møte meg. Men de gangene jeg har snakket om følelser og usikkerheter om han liker meg og at jeg vil ha åpenhet så sier han bare at han forstår også blir han stille når jeg venter på at han skal si noe om sine følelser eller gi meg bekreftelse men så bytter han bare tema til så teite ting som å kommentere gardinene eller en fugl i krattet hvis vi er ute å spaserer! En del av meg tenker han unngår temaet fordi han ikke ser noe seriøst i oss mens en annen del tenker at menn generelt hater å snakke om følelser og syns det er kleint så det ikke nødvendigvis er det jeg skal dømme han på. Hva ville dere tenkt? Han er med meg hver gang han har mulighet, vi har gjort mye hyggelig uten å ha sex også, han gir meg komplimenter, holder meg i hånda ute, sender meg bilder fra hverdagen sin men ikke flink på tekst, gentleman når vi er sammen men vi er enige om at det er for tidlig å vite om vi vil bli kjærester med hverandre fordi begge er ute etter et varig forhold og ikke gå for fort inn i noe. Blir alikevel så usikker på om han bare bruker meg som pauseunderholdning siden han aldri snakker om at han kan falle for meg med tiden eller at jeg er hans type dame sånn som jeg sier til han. Er det nok avklaring det vi allerede har snakket om, forventer jeg for mye følelsesprat og bør la ting være og rulle som det går eller er han sånn fordi han ikke er interessert nok? Ingen menn jeg har vært med før har tålt å snakke om følelser heller så jeg lurer på hva som er normalt og hva en bør forvente av noen man har datet en stund. Anonymkode: 1e601...db8
Virrevirrevapp Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hmm okei. Jeg har datet en mann en stund men han skifter tema når jeg snakker om følelser! Når jeg konfronterer han med at han ror seg vekk så svarer han at jeg må jo skjønne at han liker meg hvis ikke hadde han ikke fortsatt å møte meg. Men de gangene jeg har snakket om følelser og usikkerheter om han liker meg og at jeg vil ha åpenhet så sier han bare at han forstår også blir han stille.... Ingen menn jeg har vært med før har tålt å snakke om følelser heller så jeg lurer på hva som er normalt og hva en bør forvente av noen man har datet en stund. Anonymkode: 1e601...db8 Det er ikke normalt. Men hvordan tar du det opp? Sier du, nå skal vi snakke om følelser?
Blåjojo Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Tror ikke jeg har vært borti noen menn som ikke har vært komfortabel med å snakke om følelser. Men finnes jo noen som er konfliktsky og som trekker seg unna, blir stille eller for den del blir sint om du prøver å diskutere noe.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hmm okei. Jeg har datet en mann en stund men han skifter tema når jeg snakker om følelser! Når jeg konfronterer han med at han ror seg vekk så svarer han at jeg må jo skjønne at han liker meg hvis ikke hadde han ikke fortsatt å møte meg. Men de gangene jeg har snakket om følelser og usikkerheter om han liker meg og at jeg vil ha åpenhet så sier han bare at han forstår også blir han stille når jeg venter på at han skal si noe om sine følelser eller gi meg bekreftelse men så bytter han bare tema til så teite ting som å kommentere gardinene eller en fugl i krattet hvis vi er ute å spaserer! En del av meg tenker han unngår temaet fordi han ikke ser noe seriøst i oss mens en annen del tenker at menn generelt hater å snakke om følelser og syns det er kleint så det ikke nødvendigvis er det jeg skal dømme han på. Hva ville dere tenkt? Han er med meg hver gang han har mulighet, vi har gjort mye hyggelig uten å ha sex også, han gir meg komplimenter, holder meg i hånda ute, sender meg bilder fra hverdagen sin men ikke flink på tekst, gentleman når vi er sammen men vi er enige om at det er for tidlig å vite om vi vil bli kjærester med hverandre fordi begge er ute etter et varig forhold og ikke gå for fort inn i noe. Blir alikevel så usikker på om han bare bruker meg som pauseunderholdning siden han aldri snakker om at han kan falle for meg med tiden eller at jeg er hans type dame sånn som jeg sier til han. Er det nok avklaring det vi allerede har snakket om, forventer jeg for mye følelsesprat og bør la ting være og rulle som det går eller er han sånn fordi han ikke er interessert nok? Ingen menn jeg har vært med før har tålt å snakke om følelser heller så jeg lurer på hva som er normalt og hva en bør forvente av noen man har datet en stund. Anonymkode: 1e601...db8 Spør ham heller: "Hva tenker du?" eller "Hva føler du?" Det er ikke alle som har behov for å utbrodere følelsene sine så veldig. PS. Det er slitsomt å lese tekster som ikke har avsnitt. Jeg la inn noen. Anonymkode: c4542...406
Lothlorien- Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 Min kjæreste har ingen problemer med å snakke om følelser. Men det er oftest jeg som initierer samtalene vi har om det temaet. Når temaet først er brakt på bane, er han åpen og kan snakke konstruktivt og dypt om følelser. 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 Han snakker mer om følelser enn meg, og det er rimelig godt gjort 😂
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 Han kan snakke om det, men jeg initierer. Høres ut som han liker deg, men du må jo finne ut om du vil være med en mann som synes det er ubehagelig å snakke om følelser. Jeg klarte ikke det. Det viktigste i et forhold er kommunikasjon, og det inkluderer følelser. I tillegg føler man at man blir bedre kjent med hverandre når den andre klarer å formidle behov, forklaringer på reaksjoner etc. for meg er derfor innsikt i eget følelsesliv og formidling til tider, veldig viktig. Ellers skjønner jeg ingenting og kan fort bli forvirret. I tillegg anser jeg formidling underveis som viktig ettersom jeg har opplevd at en mann over tid bygget opp frustrasjon uten å si noe som helst og så bare sprakk. Det skjedde flere ganger og var ekstremt ubehagelig. Anonymkode: e34d2...ac0
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #12 Skrevet 20. oktober 2022 Du konfronterer han om at han ikke snakker om følelser? Med det som utgangspunkt så tenker jeg du har et lite sosialt handikapp, og kanskje du er av typen som prater veldig masse, men veldig dårlig til å lytte på den andre personens premisser.. Alle må ikke være helt lik deg skjønner du. Anonymkode: ad634...6c8
Trolltunge Skrevet 20. oktober 2022 #13 Skrevet 20. oktober 2022 Han er veldig til å snakke om egne følelser. Angående mine følelser virker det som han setter dem i to kategorier; Min kone er fornøyd, eller min kone er misfornøyd. Alt som er i kategorien min kone er misfornøyd tar han personlig, med mindre jeg påpeker tydelig at det ikke har noe med ham å gjøre. Har det noe med ham å gjøre går han litt i lås, og er kjappere med å forsvare seg enn til å lytte, men jeg har vært gift med mannen i mange år, så jeg har lært at jeg likevel må være klar i kommunikasjonen, overhøre at det virker som han er mer opptatt av å komme med motargumenter enn å lytte, og så la ham få tid til å tenke gjennom det. Da går det likevel inn, og siden han ønsker at jeg jevnt over skal befinne meg i min kone er fornøyd- tilstanden, så pleier han også å endre det som medførte at jeg havnet i min kone er misfornøyd- tilstanden. Hadde selvfølgelig vært enklere å kunne prate med en mann som var i stand til å lytte uten å argumentere mot, nærmest på instinkt uansett, men han viser jo i handlinger at han faktisk lytter også, selv om det der og da ikke alltid virker slik. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #14 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det typisk menn å ro seg vekk og bytte tema fordi de ikke er flinke på å snakke om følelser eller har dere stort sett erfart at de lytter, svarer deg, ser deg , gir deg bekreftelse når du åpner deg om usikkerhet på han og åpner seg om egne følelser? Anonymkode: 1e601...db8 snakker masse om følelser ja. Vi er 40 og snakker om alt sånt. Men han kan plutselig feks ikke "vite" hva han skal si. eller bli stille om han er overveldet. Vi er begge add typer. Anonymkode: 94101...221
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #15 Skrevet 20. oktober 2022 Virrevirrevapp skrev (21 timer siden): Det er ikke normalt. Men hvordan tar du det opp? Sier du, nå skal vi snakke om følelser? Nei.. Jeg sier ting kanskje når vi ligger å koser. At jeg liker han veldig godt.. Da svarte han ikke noe men koste meg i håret og kysset meg. Har sagt jeg er usikker på hvor godt han liker meg og håper han er ærlig fordi jeg ikke vil bli såret og da svarte han bare "Det forstår jeg. ...... De gardinene har fin farge, jeg burde få meg nye gardiner jeg og" Eller når vi er ute å spaserer og nyter naturen kan jeg si ting som at jeg trives i selskap med han og kan se for meg oss gjøre ting i fremtiden.. Han svarer bare "ja" og sporer over til "å sjekk den fuglen haha, den samler sikkert kvist". Han har blitt bedre på å ringe meg etter jeg konfronterte han med at han ror seg vekk hver gang jeg snakker om følelser og at det gjør meg usikker men syns fortsatt det er forvirrende at han sporer over SÅ totalt! Egentlig er det ganske fuckboy tegn på en som ikke vil noe seriøst men helheten gjør at jeg syns det er vanskelig siden han også er god og kjærestete i andre sammenhenger. Anonymkode: 1e601...db8
Virrevirrevapp Skrevet 20. oktober 2022 #16 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei.. Jeg sier ting kanskje når vi ligger å koser. At jeg liker han veldig godt.. Da svarte han ikke noe men koste meg i håret og kysset meg. Har sagt jeg er usikker på hvor godt han liker meg og håper han er ærlig fordi jeg ikke vil bli såret og da svarte han bare "Det forstår jeg. ...... De gardinene har fin farge, jeg burde få meg nye gardiner jeg og" Eller når vi er ute å spaserer og nyter naturen kan jeg si ting som at jeg trives i selskap med han og kan se for meg oss gjøre ting i fremtiden.. Han svarer bare "ja" og sporer over til "å sjekk den fuglen haha, den samler sikkert kvist". AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Anonymkode: 1e601...db8 Så det handler ikke om at han ikke kan snakke om følelser, men at han ikke vil snakke om følelser og framtid når du vil prate om det? Hva med å la ham ta initiativ?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #17 Skrevet 20. oktober 2022 Virrevirrevapp skrev (1 time siden): Så det handler ikke om at han ikke kan snakke om følelser, men at han ikke vil snakke om følelser og framtid når du vil prate om det? Hva med å la ham ta initiativ? Det tror jeg jeg kan se langt etter at han skulle ta initiativ til det selv. Jeg trenger ingen lang og dyp prat men en kort respons som bekrefter at vi er på bølgelengde ang oss hadde vært fint istedet for det jeg oppfatter som et respektløst og avstumpende evn avvisende temaskifte. Anonymkode: 1e601...db8
Virrevirrevapp Skrevet 20. oktober 2022 #18 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tror jeg jeg kan se langt etter at han skulle ta initiativ til det selv. Jeg trenger ingen lang og dyp prat men en kort respons som bekrefter at vi er på bølgelengde ang oss hadde vært fint istedet for det jeg oppfatter som et respektløst og avstumpende evn avvisende temaskifte. Anonymkode: 1e601...db8 Dere er nok ikke på bølgelengde her. Du presser på, og han trekker seg unna.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #19 Skrevet 20. oktober 2022 Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå): Dere er nok ikke på bølgelengde her. Du presser på, og han trekker seg unna. Hvordan er det å presse seg på når jeg bare har sagt i koselige settinger at jeg liker han? Vi er tydeligvis ulike når det kommer til behov for å snakke om følelser men det jeg vil prøve å forstå er om han er slik fordi han ikke liker å snakke om følelser med ord som jeg gjør eller om han reagerer sånn fordi han ikke har, vil ha og ikke kan se for seg å få følelser men ikke vil være ærlig om det så han kan fortsette å ha tilgang på sex og koselig dating.. Anonymkode: 1e601...db8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #20 Skrevet 20. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvordan er det å presse seg på når jeg bare har sagt i koselige settinger at jeg liker han? Vi er tydeligvis ulike når det kommer til behov for å snakke om følelser men det jeg vil prøve å forstå er om han er slik fordi han ikke liker å snakke om følelser med ord som jeg gjør eller om han reagerer sånn fordi han ikke har, vil ha og ikke kan se for seg å få følelser men ikke vil være ærlig om det så han kan fortsette å ha tilgang på sex og koselig dating.. Anonymkode: 1e601...db8 Tror ikke han har de samme følelser for deg, som du har for han. For hvis, da ville han likt å høre det. Anonymkode: 934b1...016 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå