Miracl3 Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 Gi meg noen bøker det er blitt laget film av Jeg kommer på: Harry Potter Ringenes herre Trenger fler
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Siderhusreglene - John Irving Garps bok - John Irving Elskeren - Margerite Duras Tilværelsens uutholdelige letthet - Milan Kundera De jeg kommer på i farten.
Gjest Gitte Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 (endret) Før Frosten Danselærerens tilbakekomst begge av Henning Mankell Endret 2. desember 2005 av Gitte
Cuba Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 Markus og Diana vel..? hm.. Heksene og noen fler av Roald Dahl tror jeg.. Mathilda eller hva hun het.. Bridges Jones dagbok..? Gutter er gutter
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #5 Skrevet 2. desember 2005 Dette er en bra side: http://www.mcpl.lib.mo.us/readers/movies/
Anglofil Skrevet 2. desember 2005 #6 Skrevet 2. desember 2005 (endret) Cold Mountain av Charles Frazier Bridget Jones' dagbok av Helen Fielding Bridget Jones på randen av Helen Fielding Emma av Jane Austen Pride & Prejudice/Stolthet og fordom av Jane Austen Fornuft og følelser av Jane Austen Mansfield Park av Jane Austen Overtalelse/Persuasion av Jane Austen Northanger Abbey av Jane Austen North and South av Elizabeth Gaskell Shadowlands: The True Story of C.S Lewis and Joy Davidman av Brian Sibley Stormfulle høyder av Emily Brontë Jane Eyre av Charlotte Brontë The Tenant of Wildfell Hall av Anne Brontë Tornefuglene av Colleen McCullough Arr på sjelen/Siste fristelse/Sirenenes sang (Wire in the Blood-serien) av Val McDermid Tatt av vinden av Margareth Mitchell Anne fra Bjørkely/Anne of Green Gables - serien av L.M.Montgomery Gigi av Colette Young Adam av Alexander Trocchi Wives and Daughters av Elizabeth Gaskell Drep ikke en sangfugl/To Kill a Mockingbird av Harper Lee White Chritmas av Margaret Eme Bailey When Harry Met Sally av Nora Ephron Twelfth Night av William Shakespeare Much Ado About Nothing/Stor ståhei for ingenting av William Shakespeare Romeo & Juliet av William Shakespeare King Lear av William Shakespeare Hamlet av William Shakespeare King Henry V av William Shakespeare Shakespeare in Love: Screenplay av Tom Stoppard og Marc Norman Nattsvermeren av Thomas Harris Hannibal av Thomas Harris Den røde drage av Thomas Harris The House of Doctor Edwards (boken bak Notorious) av Francis Bleeding The Taming of the Shrew (Troll kan temmes) av William Shakespeare Mvh Yvonne Endret 4. desember 2005 av yvonne
Gjest Sesselja Skrevet 2. desember 2005 #7 Skrevet 2. desember 2005 Siderhusreglene - John Irving Garps bok - John Irving ← Og Widow for One Year av samme forfatter ble til The Door in the Floor.
Crazee Skrevet 2. desember 2005 #8 Skrevet 2. desember 2005 Drømmen om Narnia (Løva, heksa og klesskapet) - C.S.Lewis Wizard of Earthsea (Vel - miniserie, ikkje film) Stompa (mange filmar ) Ørneredet - MacLean Golden Years, It, Christine, mange fleire - Stephen King
Brunhilde Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 Åndenes Hus - Isabel Allende Betty Blue - men jeg husker ikke forfatteren Love Story - men forfatteren er borte fra hodet mitt her også
Grooo Skrevet 2. desember 2005 #12 Skrevet 2. desember 2005 Norske filmer: Ikke naken Elling Glasskår De blå ulvene Døden på Oslo S Giftige løgner Kristin Lavransdatter Masse Hamsund og slikt... Den som frykter ulven Herman
Aquarius Skrevet 2. desember 2005 #13 Skrevet 2. desember 2005 Narnia Girl, Interrupted Charlie og sjokoladefabrikken FeverPitch
Cata Skrevet 2. desember 2005 #14 Skrevet 2. desember 2005 Heidi - (husker ikke forfatter) Pippi Langströmpe- Astrid Lindgren Kanonene på Navarone - Alistair MacLean De dødes tjern - André Bjerke (tror jeg) Røtter - Alex Haley (OK, egentlig TV-serie, da)
*Ariel* Skrevet 2. desember 2005 #15 Skrevet 2. desember 2005 Et medlem av juryen - var det Grisham? Ikke uten min datter - Betty Mahmoody
Gjest lillelou Skrevet 2. desember 2005 #16 Skrevet 2. desember 2005 "Rosens navn"- Umberto Eco "Hotel New Hampshire"- John Irving "Brødrene Løvehjerte"- Astrid Lindgren "Matilda"- Roald Dahl "Heksene" -Roald Dahl "En vampyrs bekjennelser"- Anne Rice "The Lord of the Rings"- J. R.R. Tolkien ....bare for å nevne noen.....
SissiB Skrevet 2. desember 2005 #17 Skrevet 2. desember 2005 The Firm - John Grisham The Pelican Brief - John Grisham Tzatziki
nostalgia Skrevet 3. desember 2005 #18 Skrevet 3. desember 2005 De fleste av filmene jeg kom på er allerede nevnt, men her iallefall et par til... Sjokolade - Joanne Harris White Oleander - Janet Fitch Gutten i graven ved siden av - Katarina Mazetti The Color Purple - Alice Walker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå