AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg har en kranglete p-stav som forårsaker veldig uregelmessige blødninger, og har nå fått henvisning fra fastlegen til gynekolog. Kan ikke bruke prevensjon i pilleform, så alternativet blir vel antageligvis en spiral. Men kan jeg forvente en undersøkelse i dalstrøka innafor, eller bare en prat om alternativer, denne første gangen? Spiral må vel uansett lages resept på og hentes ut før jeg må tilbake på ny time for innsetting. Har også fått påminnelse om livmorhalsprøve - kan denne tas samtidig som spiral settes inn? Eller kan jeg spørre om det kan gjøres samtidig som en eventuell sjekk første runde? Anonymkode: 3df29...d3f
Gjest Hottentått Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Hun(eller han) kommer til å ta en gynekologisk undersøkelse for å sjekke om det er noen andre årsaker til at du blør. Celleprøve tas ofte rutinemessig på sånne undersøkelser, men det kan du også be om. Greit å gjøre det mens du først sitter i godstolen😝 Jeg hadde også mye blødninger med p-stav. Ønsket virkelig ikke spiral, så har gått mange år av og på ting som ikke fungerer optimalt. Lot meg overtale til spiral nå i sommer og har ikke angret et sekund! 🙏
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Man har jo også p-plaster, p-sprøyte og p-ring som ikke er tabletter, da. Anonymkode: f105e...a46
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 Har du ikke tatt gu tidligere ? Du bruker jo p-stav Anonymkode: a679f...9f9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Du blir nok satt på GU benken og undersøkt, så får du nok spørsmål om spiral. Gynekologen har alltid spiral liggende så du trenger ikke hente denne ut. Du kan ta celleprøve samtidig som du setter inn spiral. Jeg hadde spiral i en syklus. Aldri mer. Det er det jævligste jeg har vært borti. Så mye blødning og så vanvittig vondt! Heldigvis er vi forskjellige. Det beste er ingen prevensjon om du kan det. Anonymkode: 21517...98a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Takk for svar! Joda, har tatt celleprøve to ganger tidligere, men ikke vært inne for noe annet enn dette. Da får vi se hva han sier om eventuell spiral. Håper det funker like bra som hos mange andre 🤞 Ellers må jeg jo bare finne på noe annet. Greit å slippe å måtte til legen og få nye sprøyter jevnlig, eller å måtte huske på å bytte dette plasteret.🙈 Anonymkode: 3df29...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå