Anonym-bruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg ønsker å gå ned 10- 15 kg. Veier 80 kg og er 174 cm høy. Prøver å kutte ut sjokolade, kaker, kjeks.. Men så er jeg så glad i julekake. Fikk så lyst på det på butikken i dag, men vil jeg da likevel kunne gå ned? Er så dårlig på dette, noen andre her som er bedre enn meg på det?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Hei, TS! Holder selv på med vektnedgang. Anbefaler å laste ned en app som feks Lifesum/myfitnesspal, hvor du kan legge inn vekt/høyde og vektnedgangsmålet ditt. Da vil du få en pekepinn på hvor mange kalorier du «kan» spise hver dag. Du kan såklart gå ned i vekt selvom du spiser julekake, sålenge du kontrollerer mengden du spiser Anonymkode: 5886e...956 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Ja du kan spise julekake en dag men da må du spise mindre de andre dagene den uken Anonymkode: 6cefe...37b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 Anonym-bruker skrev (7 timer siden): Jeg ønsker å gå ned 10- 15 kg. Veier 80 kg og er 174 cm høy. Prøver å kutte ut sjokolade, kaker, kjeks.. Men så er jeg så glad i julekake. Fikk så lyst på det på butikken i dag, men vil jeg da likevel kunne gå ned? Er så dårlig på dette, noen andre her som er bedre enn meg på det? Du kan fint spise julekake. Så lenge det totale kaloriinntaket ikke overstiger det daglige inntaket. Anonymkode: 7c835...86f 1
Taluno Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Julekake i seg selv gir ikke vektoppgang. Men mengde kalorier gjør. Jeg kan fint gå ned i vekt selv om jeg spiser både sjokolade og kake. Men jeg holder gjennomsnittlig kalorinivå stabilt. Er det fest/sosialt en dag, så spiser jeg det som serveres, og koser meg. Så spiser jeg kalorifattig mat nok til å jevne ut kalorinivået over en ukes tid. 1
Embla Othea Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Du kan fint spise julekake og gå ned i vekt. Nå skal det riktig nok sies at julekake inneholder mange (tomme) kalorier, men så lenge du ligger i underskudd, ca. 500 kcal per dag, vil du over tid gå ned. 1
jabx Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym-bruker skrev (På 19.10.2022 den 23.26): Jeg ønsker å gå ned 10- 15 kg. Veier 80 kg og er 174 cm høy. Prøver å kutte ut sjokolade, kaker, kjeks.. Men så er jeg så glad i julekake. Fikk så lyst på det på butikken i dag, men vil jeg da likevel kunne gå ned? Er så dårlig på dette, noen andre her som er bedre enn meg på det? Du kan spise akkurat hva du vil, så lenge du ikke inntar flere kalorier enn du forbrenner. Her har du en professor som gikk ned i vekt bare ved å spise kjeks/kaker: https://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/index.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå