Gå til innhold

Nok et spørsmål om barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å trøste å bære. For et utvalg av barnevogner som finnes der ute. Var i min første babybutikk nettopp, og ble helt overveldet..

Skal selvfølgelig i flere butikker å se, men det hadde vært veldig greit å høre om noen kan anbefale en god trehjuling.

Vi har sett på Bebe Confort High Trek på tilsammen kr. 8500,- med bag og sportsvognsdel. På "stativet" kan man også feste bilsetet, det synes vi hørtes helt genialt ut eller??...

Er kr. 8500,- veldig dyrt?

Jeg har som sagt IKKE PEILING...

Mien

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg skulle kjøpe vogn nå ville jeg hatt Jane slalom pro, det er en trehjuling, den har en av de største bagene på markedet, og de har bilsete til og feste på. Den får man tak i på barneverden, de hadde den på tilbud nå til 5990, det var da sportsvogn, bagdelen og bilsete. Vet ikke om det tilbudet er lenger da.

Ellers har jo alle forskjellig smak, og har mange forskjellige favoritter.

Skrevet

Jeg har kjøpt Quinny Freestyle 3XL sin tre-hjuling! Litt liten bag, men siden kombidelen kan legges helt ned i ryggen, så vil den bli brukt til sommeren når bagen mest sannsynlig er for liten.

Nå selger de denne vognen med bag og maxi cosi bilsete (0-13 kg) for bare 4959,-totalt.

Det fine er da at bilsetet kan settes direkte på vognen med medfølgende adaptere. Ikke den ideelle måten å transportere en baby på, men kan være greit om babyen har sovnet og du skal en kjapp tur innom en butikk el.l. og slipper da å flytte babyen fra bilsetet og over i bagen...

Siden forhjulet på denne vognen roterer 360 grader er den meget enkel å manøvrere. Tenk bare på når barnet blir 3-4 år gammelt: sett mange mødre som sliter med tung vogn f.eks mellom trange butikkhyller, over fortauskanter osv...

Skrevet

Vi kjøpte en teutonia y2k, også en trehjuling.. Er kjempe fornøyd med den. Barnevogner er dyre, men man får ofte kjøpt en brukt til en rimelig pris.. Se på finn.no eller annonse i avisa...

Lykke til :)

Skrevet

Etter å ha sllitt meg svett og trett opp bakker og inn i busser og på tog med en Simo kombivogn kjøpte vi One Tree Hill vogn. Har bare positive erfaringer. Fantastisk god å kjøre, og sønnen vår elsker den! Den koster rundt 6000 for sportsvogndelen, men er veldig populære så de holder seg godt i pris brukt.

Skrevet

Jepp, One Tree Hill (eller OTH som man sier), er en utrolig populær vogn. Jeg er veldig fornøyd med vår.

De er lette, gode å trille, gode å sitte i og svært solide.

Hvis du tar deg en tur på nybaktmamma.com og ser under utstyr/barnevogner, da finner du et helt lass med lenker, beskrivelser, bilder og anbefalinger om alle sorter vogner som finnes på markedet. De som holder til der er delvis sprø (eller vognomane som det heter), flere av dem har hatt over 15 vogner før babyen runder året. Så de vet hva de snakker om!

De hotteste tror jeg er OTH og Bugabo (vet ikke hvordan det staves, for den kalles bare buggis), og det er stort sett fordi de er gode vogner.

Lykke til!

• 8 måneder senere...
Gjest Jente20
Skrevet

Jeg syntes du skal få for Bebe Confort vognen, det er få i Norge som har den, og det er jo litt kult å gå med noe som ikke alle har. Det er også veldige gode bag vogner, med god polstring, og den kan festet i bil LOVLIG. Du har også sportsdel og bilstol du kan feste på understellet uten noe problem, og bilstolen har gjor det utrolig bra i tester på grunn av god side støtte og at barne ligger ganske godt i det.

Jeg vet også at du kan få alle delen til 8500 kr om man kjøper 2005 fanger! Noe som er knall billig... Så jeg kommer nok til å gå for denne vognen!

Skrevet

Kan anbefale TFK (Trends for Kids), vi har modellen Joggster Twist. Kjempegod trehjuling (svingbart forhjul som kan låses) som kun veier 13 kg, har en av de største bagene på markedet og stor og romslig sittedel med lang rygg.

Skrevet

Signerer anbefalingen om en tur på nybaktmamma.com :Nikke: Det de ikke vet om barnevogner der inne er ikke verdt å vite...

Vi har en quinny comfort, som vi har blitt enda mer glade i etter at vi kjøpte en brukt teutonia mistral i tillegg. Bagen er litt liten, men du kan som sagt legge sportsdelen helt flat. Den er litt brei over bakhjula, ,men da er den også stødig. Har ennå ikke sittet fast i noen butikk. Den svingbare forhjulet er genialt, og det samme er håndbremsen - som få andre vogner har. Alle mekanismer har fungert helt muskelfritt og greit på vår, og myggnettingen er fin. Den er kanskje litt tung, og tar stor plass i bilen mens du bruker dreamibagen.

Det eneste jeg er litt skuffet over er kalesjen på sportsdelen, som virker litt simpel for vinterbruk - og bråker høylytt når den reguleres. Det er der mistralen kommer inn i bildet ;)

Du må se an litt hva som er ditt behov før du bestemmer deg. Trenger du noe litt mer anvendelig enn ei vogn som er ultrakul å gå i byen med, bør du se an litt hvem du hører mest på.

Lykke til! Det er lett å gå seg vill i vognjungelen.

Fru Nitha

Skrevet

Jeg vurderte Quinny 3xl Freestyle, men den er veldig kort! Så når barnet er 1 1/2 år er det kanskje for langt i beina til å sitte i den. Du kan i hvert fall ikke ha denne vognen hele tiden barnet sitter i vogn.

Jeg endte opp med en Teutonia Y2K, og er veldig fornøyd. Sett en softbag oppi, og du kan bruke den fra spebarnsalder. Ta ut bagen, og du har vogn til barnet ikke trenger det lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...