Gå til innhold

Gravid og nå vil ikke mannen ha sex lenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt et aktivt sexliv hvor vi stortsett har hatt sex hver dag og noen ganger to gang for dag. Etter jeg ble gravid har han ikke rørt meg. Nå er det 1 uke siden sist. Hva kan dette være? Må jeg forberede meg på at jeg ikke får pikk de neste 9 månedene? 😔

Anonymkode: c8519...a14

Videoannonse
Annonse
Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har hatt et aktivt sexliv hvor vi stortsett har hatt sex hver dag og noen ganger to gang for dag. Etter jeg ble gravid har han ikke rørt meg. Nå er det 1 uke siden sist. Hva kan dette være? Må jeg forberede meg på at jeg ikke får pikk de neste 9 månedene? 😔

Han er sannsynligvis redd for å skade fosteret.

Skrevet
dreamstar skrev (2 minutter siden):

Han er sannsynligvis redd for å skade fosteret.

Han bør vel heller være redd for å skade forholdet dersom han ikke skal gi meg noe nærhet i graviditeten? 
Det er jo ikke farlig for fosteret. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er noen menn som synes det føles rart/feil å liksom "putte inn den" så nære der det ligger en baby. Det er jo ingenting feil med det, men det er kanskje en rar følelse som gjør at han blir ubekvem. 
Kan du ikke snakke med ham om det, spørre hvorfor han plutselig har sluttet å ta initiativ til samleie? 

Anonymkode: 45aa3...800

• Liker 3
Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Han bør vel heller være redd for å skade forholdet dersom han ikke skal gi meg noe nærhet i graviditeten? 
Det er jo ikke farlig for fosteret. 

Vet det ikke er farlig for fosteret, men noen menn tror det, og / eller syns det er ubehagelig fordi de tenker at fosteret er inni der. Du må nesten snakke med ham for å finne ut hva som er galt, eller hvordan han tenker og hvorfor. 

Skrevet

Det har vært mange tråder om dette. Noen tenner ekstra på gravide, og noen mister det helt. En dyp og seriøs samtale om følelser og konsekvenser etc, er sikkert på sin plass.  Du er tydeligvis tidlig i graviditeten ennå, så krev handling. Kanskje han kommer over det. 

Anonymkode: ed00e...a0f

• Liker 7
Skrevet

Som svaret over sier.

Noen tenner voldsomt på gravide mens andre er stikk motsatt.

Jeg var av det første, men med tvillinger så turte jeg knapt å røre henne da hun ble relativt tidlig ganske stor.

Skrevet

Har du tatt det opp med han?

Du skal jo ikke spørre oss på KG, men din mann.

Anonymkode: 34772...d8a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du må snakke med han for å vite hvorfor. Han vet jo at du er minst like redd for foster som han er så jeg tror det er noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Noen menn mister tenningen. Du bør ta en prat med mannen din og forklare at det er positivt og viktig at du føler deg bra under svangerskapet. Dersom det forutsetter regelmessig sex bør du forklare han at slik er det. Det kan være vanskelig, da det ikke er riktig heller å tvinge han til noe han ikke har lyst til.

Anonymkode: 6a506...9fd

Skrevet

Gi ham litt tid til å bli vant til det. Del nettsider og annen info om at det ikke er farlig. Det er en omstilling. Kanskje litt hore og madonna. Du er nå ikke lenger bare sexgudinnen hans, men mor til hans barn. Mange menn har litt rare forestillinger om det. Inkludert min mann. Men det har blitt bedre. Skjønner jo ham også. Mens vi kan kjenne på følelsen av at alt virker OK, er de ganske utenforstående og må bare forholde seg til det de kan observere. Jeg syns ofte det er skummelt å gjøre ting jeg ikke er sikker på om er trygt for babyen. Men kanskje dere kan gjøre andre ting som ikke innebærer penetrering..?

Anonymkode: d90fc...113

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men kanskje dere kan gjøre andre ting som ikke innebærer penetrering..?

Hadde det vært tenning, så hadde det blitt penetrering. Å foreslå andre ting, er jevngodt med å mase seg til pliktsex fra mannen. Det er det underliggende psykologiske som må fikses her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er faktisk ikke veldig uvanlig at menn ikke vil ha sex under svangerskap.

Hverken jeg eller mannen min ville ha sex under mine svangerskap. Heldigvis gjalt det oss begge da. 

Med svangerskap+fødsel/barseltid gikk det ca 1 1/2 år uten at vi hadde sex. 
Bare tanken på sex gjorde meg uvel.

Anonymkode: b5d26...bf9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er faktisk ikke veldig uvanlig at menn ikke vil ha sex under svangerskap.

Hverken jeg eller mannen min ville ha sex under mine svangerskap. Heldigvis gjalt det oss begge da. 

Med svangerskap+fødsel/barseltid gikk det ca 1 1/2 år uten at vi hadde sex. 
Bare tanken på sex gjorde meg uvel.

Nåvel, er vel heller at en del av de i stedet sørger for det andre steder. Ikke så uvanlig at menn er utro mens kjæresten er gravid eller nylig har født.

Anonymkode: 8e8eb...76d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nåvel, er vel heller at en del av de i stedet sørger for det andre steder. Ikke så uvanlig at menn er utro mens kjæresten er gravid eller nylig har født.

Er dessverre ikke veldig uvanlig det nei. 

En del av de menn som er utro under partners svangerskap, vil jo ikke ha sex med  sin gravide partner🤷🏼‍♀️

Som sagt. Er ikke direkte uvanlig at hverken mannen eller kvinnen ønsker sex under svangerskap.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er dessverre ikke veldig uvanlig det nei. 

En del av de menn som er utro under partners svangerskap, vil jo ikke ha sex med  sin gravide partner🤷🏼‍♀️

Som sagt. Er ikke direkte uvanlig at hverken mannen eller kvinnen ønsker sex under svangerskap.

Helt forferdelig stygt gjort, men ja 😕 Ikke uten grunn at det å få barn kan være en krise forholdet skal igjennom. 

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt sex 4 ganger etter positiv test. Jeg er nå 33 uker på vei. Samboer sier ikke hvorfor det er sånn, så jeg tenker han kanskje er redd for å si at han ikke ønsker enten på grunn av babyen eller fordi jeg føler at jeg kan sammenlignes med Freya på dette tidspunktet. Jeg prøver å ikke tenke for mye på det og satser på at det bedrer seg når ungen er ute og jeg får blitt «meg selv» igjen. Jeg ønsker ikke at han skal ha sex med meg om han egentlig ikke ønsker nå, så da får vi heller være kjærester på andre måter. 

Anonymkode: d45bc...c9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har hatt sex 4 ganger etter positiv test. Jeg er nå 33 uker på vei. Samboer sier ikke hvorfor det er sånn, så jeg tenker han kanskje er redd for å si at han ikke ønsker enten på grunn av babyen eller fordi jeg føler at jeg kan sammenlignes med Freya på dette tidspunktet. Jeg prøver å ikke tenke for mye på det og satser på at det bedrer seg når ungen er ute og jeg får blitt «meg selv» igjen. Jeg ønsker ikke at han skal ha sex med meg om han egentlig ikke ønsker nå, så da får vi heller være kjærester på andre måter. 

Jeg ønsket heller ikke sex med min samboer under hennes svangerskap. 
Har dessverre ikke en konkret grunn til hvorfor det ble sånn. Jeg så henne ikke som et seksuelt vesen, men mer som en inkubator som passet på mine fremtidige barn. 

Heldigvis var samboeren min overhode ikke klar for sex selv i løpet av svangerskapene. Hun kunne ofte føle på lyst, men veien til å faktisk skulle ha sex var fryktelig lang. Hun hadde mer en nok med vond rygg, vondt bekken, kvalme, oppstøt etc. tror nok hun følge seg alt annet en sexy for å si det forsiktig😅

var helt uproblematisk for oss, da vi uansett hadde masse omsorg, varme og nærhet under svangerskapene.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Til dere som opplever dette under svangerskapet, så bør det være et varsel for resten av samlivet. Kanskje blir du aldri "deg selv" igjen, det være seg vaginale skader, overvekt, bekkenløsning etc. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er bare en ting å gjøre hvis du ikke klarer å tvinge han til å ha sex med deg. 

Dump han - I dag. 

Anonymkode: 73c72...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...