Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 Hei!Trenger tips om en god (ikke alt for dyr) rødvin som passer til ribbe og medister.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Siden du skal ha rødvin til kraftig mat, som f.eks. ribbe, så velg en rødvin med mye garvesyre. Spør på vinmonopolet. De som jobber der vet hva de snakker om. Husk ta du får hodepine av å drikke for mye rødvin med garvesyre, så om du skal servere f.eks. rødvin etter maten må du velge en med lite garvesyre, en såkalt bordvin.
Lilith Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Husk ta du får hodepine av å drikke for mye rødvin med garvesyre ← Får man? Hvorfor det?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 Leste faktisk at vinekspert anbefalte hvitvin til ribbe. Det tror jeg faktisk jeg skal prøve. Er ikke så glad i øl og akevitt, og rødvin er veldig tungt til tung mat.
Lilith Skrevet 2. desember 2005 #5 Skrevet 2. desember 2005 Leste faktisk at vinekspert anbefalte hvitvin til ribbe. Det tror jeg faktisk jeg skal prøve. Er ikke så glad i øl og akevitt, og rødvin er veldig tungt til tung mat. ← Hvitvin? Hva slags, da?
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #6 Skrevet 2. desember 2005 Hei!Takk for svar!Kan forhøre meg på polet ja. (Har for øvrig merket det med garvesyra ja, det er forskjell på hvilken rødvin man får vondt i hodet av:)) Men er det noen der ute med personlig erfaring med en rødvin til ribba?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #7 Skrevet 2. desember 2005 Hvitvin? Hva slags, da? ← En riesling eller fra Alsac hvis jeg husker riktig....... er en stund siden jeg leste det
Impala Skrevet 2. desember 2005 #8 Skrevet 2. desember 2005 Cran Feudo Reserva er en spansk rødvin som jeg iallefall syns er god til ribbe
Pasha Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 jeg drakk faustino nr 1 til juleribba i fjor.. men den er ganske dyr da.. i underkant av 200 kr. nr 7 som også er veldig god koster 99
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2005 #10 Skrevet 4. desember 2005 Takk for svar!Tror jeg skal prøve meg på både Faustino og Gran Feudo Reserva, er jo flere dager i jula og! :kgblunk:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå