Gå til innhold

Han sier han skal ringe meg, men gjør det ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 4 år nå og vi har hatt avstandsforhold i litt over et år før vi nylig flytta sammen. Imens vi hadde avstandsforhold var det mange ganger han lovte å ringe, men ikke gjorde det (Var mange ganger han gjorde det og). 
Idag er han borte med jobben på seminar for første gang etter han fikk seg jobb på en skole, og han sa igår at han lovte å ringe meg på kvelden fordi han ville prate med meg. Dette har han altså ikke gjort og jeg føler meg såra. Mest fordi han fikk meg til å forvente det ettersom han var den som nevnte det før jeg i det hele tatt sa noe. Dette er heller ikke første gang han har snakka om å gjøre det, og ikke gjør det. 
Jeg har fått noen bilder av hva han gjør osv, men har ikke giddet å svare på noe av det.
overreagerer jeg her? 

Anonymkode: 93a38...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt å ikke gjøre noe man har lovet, greit å bli skuffa over det. Greit å si at man blir skuffa over det. Ikke greit å straffe den andre med taushet.

Anonymkode: a19fe...ecc

• Liker 3
Skrevet

Usikker. Vært ute for det selv blant menn jeg har datet. Personlig er jeg veldig samvittighetsfull når det kommer til å ringe når jeg har lovet det. Så når det skjer at noen ikke ringer som lovet, føler jeg meg såret slik som du 

Anonymkode: e59d5...827

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dumt å ikke gjøre noe man har lovet, greit å bli skuffa over det. Greit å si at man blir skuffa over det. Ikke greit å straffe den andre med taushet.

Jeg er enig i at jeg ikke skal straffe han med taushet, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det over melding. Noen tips? Jeg møter han i morgen så tenkte heller å ta det opp da egentlig..

Skrevet

Svar på meldingene som normalt og ta det opp med han når han kommer hjem at du ville satt pris på om han ringte deg oftere 

Anonymkode: 6aeb4...d91

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i at jeg ikke skal straffe han med taushet, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det over melding. Noen tips? Jeg møter han i morgen så tenkte heller å ta det opp da egentlig..

For eksempel: Jeg blir skuffet når du lover å ringe meg og så gjør du det ikke likevel.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Usikker. Vært ute for det selv blant menn jeg har datet. Personlig er jeg veldig samvittighetsfull når det kommer til å ringe når jeg har lovet det. Så når det skjer at noen ikke ringer som lovet, føler jeg meg såret slik som du 

Jeg også. Jeg pleier som regel å ringe hvis jeg sier det(hvis ikke noe veldig viktig dukker opp). Men nå vet jeg at han bare sitter å drikker med noen fra jobben. Som er helt greit selvfølgelig. Skulle bare ønske jeg hørte noe om det. Som at han har glemt det, eller heller ønsket å tilbringe tiden der og at vi møtes i morgen. Bare noe.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg også. Jeg pleier som regel å ringe hvis jeg sier det(hvis ikke noe veldig viktig dukker opp). Men nå vet jeg at han bare sitter å drikker med noen fra jobben. Som er helt greit selvfølgelig. Skulle bare ønske jeg hørte noe om det. Som at han har glemt det, eller heller ønsket å tilbringe tiden der og at vi møtes i morgen. Bare noe.

Han har helt klart tiden til å ringe deg noen min. Evt kunne han skrevet i en av meldingene at han dessverre ikke fikk det til allikevel. 
Jeg har pleid å si i fra, når det har gjentatt seg. Sagt at jeg ikke vil at han lover å ringe når han ikke overholder det. Fordi jeg blir gående å vente. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har helt klart tiden til å ringe deg noen min. Evt kunne han skrevet i en av meldingene at han dessverre ikke fikk det til allikevel. 
Jeg har pleid å si i fra, når det har gjentatt seg. Sagt at jeg ikke vil at han lover å ringe når han ikke overholder det. Fordi jeg blir gående å vente. 

Ja, jeg føler det samme. Blir det ikke «drama» å si det? Føler jeg ødelegger kvelden hans av det.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, jeg føler det samme. Blir det ikke «drama» å si det? Føler jeg ødelegger kvelden hans av det.

Jo, ville ikke sagt det i kveld  når han er med kollegaer, men ved en passende anledning

Skrevet

Jeg hadde nok ventet til han kom hjem og så hadde jeg tatt en prat, trenger ikke være dønn alvorlig stemning. 
men typ "du, jeg har tenkt en del på en sak... det har flere ganger skjedd at du sier at du skal ringe meg, og så gjør du det ikke likevel, sånn som nå da du var på reise for eksempel. Jeg skjønner at man ikke har tid til å ringe alltid, men når vi har en avtale så blir det ganske sårende når du ikke holder den. Da hadde det i hvert fall vært fint om du kunne skrevet en melding typ "hei, dessverre veldig mye som skjer her i kveld så blir litt travelt med telefonsamtale i dag" om det ikke skulle passe likevel

Legg det fram som at du blir litt lei deg og ikke føler deg så viktig når han ikke ringer etter han har lovt det.

Anonymkode: 19205...a74

• Hjerte 1
Skrevet

Du må jo bare si det.. 

Personlig ville jeg syntes det var litt stressende å måtte få til telefonsamtale på slike arrangementer. I hvert fall når det er snakk om første dag vekk.. Kommunikasjonen via meldinger høres enklere ut 

Anonymkode: ad4a7...0ed

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må jo bare si det.. 

Personlig ville jeg syntes det var litt stressende å måtte få til telefonsamtale på slike arrangementer. I hvert fall når det er snakk om første dag vekk.. Kommunikasjonen via meldinger høres enklere ut 

Tror kanskje du ikke har forstått poenget. Det er at han lover å ringe, men ikke gjør det. Hadde han ikke lovet, så hadde de vært noe annet

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du må jo bare si det.. 

Jeg tenker å snakke med han da han kommer hjem igjen, men nå har han drukket alkohol og jeg er redd for å ødelegge kvelden med å si noe som helst. 
Kan skjønne det er litt stress, var bare at han sa at han ønsket å ringe meg. Uten at jeg nevnte noe om dagen eller i det hele tatt ga noe uttrykk for at jeg ville han skulle ringe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg hadde nok ventet til han kom hjem og så hadde jeg tatt en prat, trenger ikke være dønn alvorlig stemning. 
men typ "du, jeg har tenkt en del på en sak... det har flere ganger skjedd at du sier at du skal ringe meg, og så gjør du det ikke likevel, sånn som nå da du var på reise for eksempel. Jeg skjønner at man ikke har tid til å ringe alltid, men når vi har en avtale så blir det ganske sårende når du ikke holder den. Da hadde det i hvert fall vært fint om du kunne skrevet en melding typ "hei, dessverre veldig mye som skjer her i kveld så blir litt travelt med telefonsamtale i dag" om det ikke skulle passe likevel

Legg det fram som at du blir litt lei deg og ikke føler deg så viktig når han ikke ringer etter han har lovt det.

Er enig. Er det noe jeg bør skrive til han ikveld før jeg legger meg? Eller bare vente med alt til imorgen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er enig. Er det noe jeg bør skrive til han ikveld før jeg legger meg? Eller bare vente med alt til imorgen?

Hvis du ikke har svart han på de bildene han har sendt osv, hadde jeg om jeg var deg sendt en kort "Ser hyggelig ut :)" 
Og så tatt den der praten senere når han kommer hjem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke har svart han på de bildene han har sendt osv, hadde jeg om jeg var deg sendt en kort "Ser hyggelig ut :)" 
Og så tatt den der praten senere når han kommer hjem. 

Til og med etter så lang tid? Har gått 3 t siden han sendte noe. Er det bedre om jeg bare skriver natta melding? 

Skrevet

Hva om du bare lever ditt liv litt selvstendig den ene kvelden han er borte? Fremstår som om du er veldig usikker på han og bare trår rundt hjemme og venter på en telefon.

Ja, han burde ringt når sa det, men slapp nå av og gjør dine ting. I morgen er han tilbake.

Skrevet

Det er klart det er litt dårlig gjort å ikke ringe når man har lovet det.

Samtidig er det utrolig lett å glemme det også. Når jeg er sosial med venner eller kollegaer så prøver jeg generelt å ha min oppmerksomhet på de jeg er sammen med og virkelig være til stede der jeg er - og da er det ikke sikkert jeg husker å snappe eller ringe. Det vet heldigvis min samboer, og det er ingen forventninger fra  hans side på det. Vi bor sammen og er jo sammen veldig mye, han er generelt min førsteprioritet i livet - så for meg er det viktig å av og til få slappe av med venner og kollegaer uten å ha «meldeplikt» eller måtte tenke så mye på han hjemme akkurat mens jeg er der. Men da har vi ikke lovet hverandre noe heller da. 

Anonymkode: c8feb...2b5

Skrevet

Han burde ikke love noe han ikke vet om han kan holde. Er vel enda koseligere om han plutselig ringer og vil prate. Da forventer du det ikke og setter mer pris på det enn å bare bli skuffa over at han ikke gjør det. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...