Gå til innhold

Dere som jobber 70% og mer, med/uten barn vedsiden av fulltidsstudie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere det til mtp pensum og effektivitet? Noe tips som hjelper med å forenkle pensum? Lese perm til perm eller holder det bare med PowerPoint som gjennomgåes? 

Anonymkode: 8c199...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke fulltidsstudent med jobb utenom. Men jeg jobbet 100% og studerer 133% ved siden av mens jeg har tre barn. 

Det går helt fint fordi studiene er relativt enkle og interessante. Og jobben er jeg flink på etter å ha jobbet der i mange år. Så den krever ikke så mye av meg sol den gjorde de første åra. 

Men jeg klarte aldri å arbeide mens jeg studerte det jeg har master i. Heller ikke før ungene. Studiet krevde nemlig så mye. Jeg jobba om sommeren, og levde sparsommelig hele året. 

Så det er helt avhengig av hvilken type jobb og hvilket studie. 

Anonymkode: d2be5...123

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jeg ikke fulltidsstudent med jobb utenom. Men jeg jobbet 100% og studerer 133% ved siden av mens jeg har tre barn. 

Det går helt fint fordi studiene er relativt enkle og interessante. Og jobben er jeg flink på etter å ha jobbet der i mange år. Så den krever ikke så mye av meg sol den gjorde de første åra. 

Men jeg klarte aldri å arbeide mens jeg studerte det jeg har master i. Heller ikke før ungene. Studiet krevde nemlig så mye. Jeg jobba om sommeren, og levde sparsommelig hele året. 

Så det er helt avhengig av hvilken type jobb og hvilket studie. 

Anonymkode: d2be5...123

hva har du master i?

Anonymkode: a2dab...954

Skrevet

Jeg jobber 100% i en relativt krevende stats jobb og studerer fulltid.

Jeg skummer PowerPoint/forelesninger også jobber jeg myyyyye med oppgaver, holder meg på et B snitt så det funker bra for meg. Synes det er lite hensiktsmessig og lese perm til perm når 70% er fyllstoff.

Bruker jo bøker/pensum aktivt når jeg løser oppgaver og av å til må jeg virkelig jobbe for å få til oppgaver, men det er jo gjerne de samme tingene man blir målt på kull etter kull. Så når oppgavene sitter så har jeg jo god kontroll på det jeg kommer til å bli målt på.

Anonymkode: 9a801...8cf

Skrevet

Jeg leste kompetansemålene i faget, og jobbet ut fra dem. Leste det jeg trengte for å forstå sammenhenger. Drøftet mye for meg selv. Aldri perm til perm, pensumbøkene ble mer et oppslagsverk :)

Anonymkode: 2902f...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...