Gå til innhold

Hva tenker dere om denne boligen? Blir ikke solgt…

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=261402016

Denne boligen i Asker har ligget ute i månedsvis. Ser ut som eierne har vært litt dårlige til å fikse ting som må/bør fikses. Dessuten er det ikke kveldssol. Vi ser etter bolig i området og lurer på om vi skal se på denne likevel hvis vi kan få en god pris (under seks millioner). Eller er denne boligen et risky kjøp med gamle bad osv?

Anonymkode: 4c093...c59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det trekker veldig ned at de to boenhetene ikke har samme farge utvendig. Jeg tenker at det er noe galt med naboen, enten at han ikke er samarbeidsvillig, eller at han er en sånn type som ikke får ting gjort. Når man skal bo så tett, bør det være ryddige naboer.

Og jeg ville aldri bodd et sted uten kveldssol. Det er jo på kvelden man er hjemme, da er det hyggelig å kunne sitte ute i sola.

Ellers synes jeg den er helt grei innvendig, men badene er utdatert. Det er dyrt.

Anonymkode: ad057...466

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det trekker veldig ned at de to boenhetene ikke har samme farge utvendig. Jeg tenker at det er noe galt med naboen, enten at han ikke er samarbeidsvillig, eller at han er en sånn type som ikke får ting gjort. Når man skal bo så tett, bør det være ryddige naboer.

Og jeg ville aldri bodd et sted uten kveldssol. Det er jo på kvelden man er hjemme, da er det hyggelig å kunne sitte ute i sola.

Ellers synes jeg den er helt grei innvendig, men badene er utdatert. Det er dyrt.

Takk for svar 😊 Ser ut som naboen har malt den ene siden svart, mens siden med inngangspartiet fortsatt er rødt? Merkelig. Jeg blir nok også skeptisk til å kjøpe av noen som ikke har giddet å fikse feil og mangler før takst og salg. Får meg til å lure på hva annet som skjuler seg der.

Noen flere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for svar 😊 Ser ut som naboen har malt den ene siden svart, mens siden med inngangspartiet fortsatt er rødt? Merkelig. Jeg blir nok også skeptisk til å kjøpe av noen som ikke har giddet å fikse feil og mangler før takst og salg. Får meg til å lure på hva annet som skjuler seg der.

Noen flere?

Hva er feil? Syntes den så velholdt ut, men har ikke lest annonsen eller tilstandsrapporten.

Anonymkode: 06402...127

• Liker 3
Skrevet

Uten å ha lest salgsoppgaven, ligger boligen på feil side av Røykenveien mener jeg, nær kraftledningene og jeg er usikker på kveldssola.

Anonymkode: 803a5...14c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er feil? Syntes den så velholdt ut, men har ikke lest annonsen eller tilstandsrapporten.

Anonymkode: 06402...127

En del store ting som bad fra 1985, skjeve gulv, generelt mye gammelt som man må påregne å bruke penger på fremover, i tillegg til mindre ting som punkterte vinduer, halvveis løse kabler, en delvis ødelagt taklampe hvor den ene pæren er byttet ut med en pynteting (!). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uten å ha lest salgsoppgaven, ligger boligen på feil side av Røykenveien mener jeg, nær kraftledningene og jeg er usikker på kveldssola.

Anonymkode: 803a5...14c

Takk. Vi er ikke så kjent i området men ser ut som boligen har en dårlig plassering og lite eller ikke noe kveldssol…

Skrevet

Nå har ikke jeg lest salgsoppgaven og tilstandsrapporten, men det kan være at bildene lyver om hvordan det egentlig ser ut. Så det er jo bare å få en visning om dere er interessert så ser dere jo kjapt om bildene er pyntet på.

Anonymkode: bd994...4a0

Skrevet

Hadde aldri kjøpt så nære høyspent. 

Anonymkode: e44a0...0d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ellers fint. Skjeve gulv trenger ikke å bety så mye. Har det jeg også uten å merke noe til det.

Skrevet

Stygge bad, utdaterte. Gamle? På tide å bytte? 2 bad = mye $.

Naboen ser ned på uteplassen, dårlig skjerming.

Solforhold?

(Alle gulvene har 3-stavs parkett.

Glorete tapet på kjøkkenet.)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje jeg spør dumt, men hvorfor ikke? Er det en ulempe for eiendommen på noen måte?

• Liker 1
Skrevet
Blåttvann skrev (16 minutter siden):

Solforhold?

Takk for input.
Tapeten er grufull men lett å skifte. Heldigvis er kjøkkenet pent (kanskje det eneste ordentlig bra i hele huset). Bad blir vel fort dyrt å pusse opp, kanskje nærmere 1 mill for to bad hvor det ene er ganske stort…

• Liker 1
Skrevet

Er der noen måte å søke på avstand fra Øvre Gjellum vei 16 til høyspentmast? Hvis det har noe betydning da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Takk for svar 😊 Ser ut som naboen har malt den ene siden svart, mens siden med inngangspartiet fortsatt er rødt? Merkelig. 

Det tar faktisk litt tid å skifte farge på huset, og mulig de startet for sent. Nå skal man være bra heldig om man får høy nok temperatur og samtidig ikke noe regn/ høy luftfuktighet for at det skal tørke. Jeg har sett flere rekkehus/blokker som nå må stå uferdig over vinteren. De har ikke malt spesielt smart heller, og partier på samme vegg mangler. I og med at det er godtatt å male på fremsiden, så regner jeg med at de godtar hele huset.

Evt har de tenkt å gjøre noe med den andre siden, slik at det ikke er noe vits i å male før det er gjort. 

Ang kveldsol, så ser det ut som om det ene hjørnet av terrassen + hagen får litt. Men er veldig vanskelig å se nå på høsten, og sola begynner å ligge lavt. 

Anonymkode: 800fc...4ab

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje jeg spør dumt, men hvorfor ikke? Er det en ulempe for eiendommen på noen måte?

For min del går det bare ikke. Klarer ikke å gå under de engang🙈

Skrevet
Blåttvann skrev (21 minutter siden):

Solforhold?

Likte badene jeg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tar faktisk litt tid å skifte farge på huset, og mulig de startet for sent. Nå skal man være bra heldig om man får høy nok temperatur og samtidig ikke noe regn/ høy luftfuktighet for at det skal tørke. Jeg har sett flere rekkehus/blokker som nå må stå uferdig over vinteren. De har ikke malt spesielt smart heller, og partier på samme vegg mangler. I og med at det er godtatt å male på fremsiden, så regner jeg med at de godtar hele huset.

Evt har de tenkt å gjøre noe med den andre siden, slik at det ikke er noe vits i å male før det er gjort. 

Ang kveldsol, så ser det ut som om det ene hjørnet av terrassen + hagen får litt. Men er veldig vanskelig å se nå på høsten, og sola begynner å ligge lavt. 

Anonymkode: 800fc...4ab

Mulig jeg er preget av å ha bodd ved siden av en nabo som pusser opp på niende året. Da vi flyttet var ryddig nabolag høyt på prioriteringslisten. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

En del store ting som bad fra 1985, skjeve gulv, generelt mye gammelt som man må påregne å bruke penger på fremover, i tillegg til mindre ting som punkterte vinduer, halvveis løse kabler, en delvis ødelagt taklampe hvor den ene pæren er byttet ut med en pynteting (!). 

Det henger en pynteting over den enne pæren som forøvrig fungerer om man ser ordentlig etter.

Anonymkode: 56165...105

Skrevet

Det er helt vanlig for boliger å ligge ute lenge fir tiden. Det betyr ikke at det er noe galt med de, markedet er bare tregt. 

Anonymkode: 317e5...c68

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...