Gå til innhold

Hadde dere synes det var greit om kjæresten kjørte en "eks"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min kjørte en jente på jobb i dag. De to holdt på rett etter han slo opp med meg og til jeg og han ble sammen igjen for snart ett år siden. I følge han kjørte han henne fordi hun sendte melding å spurte om han kunne kjøre henne til jobb. Han gjorde jo dette da. Han vet ganske godt hvor ubehagelig jeg synes det er med henne. Han vet så veldig godt at jeg ikke vil at de skal snakke eller noe sammen pga fortiden. Jeg synes også det er rart av henne å sende melding til en hun (forhåpentligvis) ikke har snakket med på mange måneder, for å spørre om han kan kjøre til jobb? Hvorfor kan han ikke bare si nei eller at det ikke passer når han vet så sykt godt at jeg ikke liker det. Det var han som sa det til meg da, men han sa at han og en kompis gjorde det men så viste det seg at det bare var han, og han sa det var begge for at jeg ikke skulle bli sint. Dette er også veldig dårlig gjort. Hvordan tror dere at dere hadde følt dere? 

Anonymkode: 6f0c8...a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I deres tilfelle så høres det Ikke greit ut. Man skal respektere hverandres ønsker om å holde gamle flørter ute av ens liv.

Jeg og min kjæreste har et fint forhold og er trygge på hverandre. Han har vært på café med sin eks og jeg jobber med min eks og det går bare fint for vår del. Fordi vi har det så bra.

Men om forholdet er på et stadie der det trenger å leges, der man ikke har det så vel for tiden, eller er usikre og utrygge - da bør man for alt i verden unngå å gjøre det værre. Tenker jeg. Betyr ikke at det må være sånn for alltid. Men ihvertfall til man får det bra igjen.

Så nei, syntes ikke dette hørtes så bra ut.

Anonymkode: 689fd...b1c

Skrevet

Det du ikke vet noe om er hva dette betyr for kjæresten din eller eksen din akkurat nå.

Det du vet er at kjæresten din er litt tankeløs, og at det å pleie en relasjon med en eks er risiko adferd for utroskap.

Syns du skal ta en ikke dømmende samtale om dette med din kjæreste.

Gjest CUSHION
Skrevet

Her har du en som forteller småå deler av sannheten for å lette på samvittigheten sin, men skjuler noe større. 

Hadde kjæresten min gjort noe lignende hadde det vært slutt med en gang. Sier bare ett ord: respekt.

Skrevet

Nei ikke greit og de har garantert mer kontakt enn han innrømmer. Tipper de holder på igjen desverre 

Anonymkode: 249dc...5f3

• Liker 2
Skrevet

For å si det sånn, jeg hadde syns det var greit om typen min kjørte PÅ sin eks....

Nei, jeg hadde ikke syntes det var ok i det hele tatt. Spesielt at hun syns det er greit å sende melding for å få ham til å kjøre henne. Veldig spesielt. Han burde ikke svart en gang.

Hadde det vært at de var samme sted og skulle i samme retning så hadde det vært noe annet, men her ringer alarmklokkene.

Anonymkode: 99dc3...117

• Liker 1
Skrevet

Det var kanskje en spesiell situasjon der hun trengte hjelp og ikke hadde andre å spørre.

Ville ikke tenkt mer over det om dette var en engangshendelse, men hvis han stadig møter henne, blir det noe annet.

Anonymkode: 3d32d...10a

Skrevet

Han følte han måtte lyve til deg om situasjonen så du ikke skulle bli sint. Det høres ikke helt bra ut og jeg ville tatt en prat med han om det. 
Hvis alt hadde vært helt ok hadde han ikke løyet, tenker jeg. 

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Det kommer helt an på. Hvis det var et krisetilfelle, forholdet med eksen var avklart for lenge siden og det av en eller annen grunn var noe praktisk og logisk som gjorde at akkurat HAN var den beste til å gjøre det OG jeg var komfortabel med det, så ville det vært greit. 

I ditt tilfelle ville jeg ikke syntes det var greit. Hvorfor må hun ha en eks til å kjøre henne på jobb? Hvorfor velger han å gå med på det?

Skrevet

Det der hadde jeg ikke akseptert, SÆRLIG siden han lyver attpåtil.

Ser ingen grunn til hvorfor man skal holde kontakten med gamle flammer når man er i nytt forhold, og den andre parten åpenbart heller ikke liker det.

Anonymkode: 84bf3...f81

Skrevet

Her møter han stadig damer på kaffe, hjelp med kjøring, kolleger, ekser. Han får et boost i egoet og tar med all lidenskapen hjem til meg. Ikke si noe, bare la dem holde på og nyt selv av godene.

Anonymkode: 2a601...48d

Skrevet

I forhold til mange andres oppfatning av kontakt med ekser, så på en god dag føler jeg som jeg er fra en annen tid, de fleste dager som jeg er fra en annen planet. 

-Ikke kan det fall meg inn å ha noen som helst kontakt med ekser som jeg ikke har barn med

-Dermed ikke venner med noen av de på SoMe

-Ikke kan det falle meg inn å ha bilder av ekser på mobil, pc, album eller noen som helst plass

-Ikke har jeg noen interesse av hva ekser holder på med, treffer jeg felles bekjente så spør jeg ALDRI om en eks, og har ALDRI søkt opp/googlet en eks

-Skulle jeg som i HI i denne saken spørre noen om hjelp, så er ikke noen ekser i nærheten av mine tanker.  De er ikke en gang en problemstilling

-Skulle jeg treffe på en eks tilfeldig på gata, så kunne det ikke falle meg inn å spørre om hvordan det går, et kort nikk og så er jeg forbi

Har ingen dramatiske brudd eller uavklarte ting med noen ekser, men de er ikke på noen måte en del av livet mitt fra de er blitt ekser.

M41

Anonymkode: 88ed4...f1d

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...